Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید وضعیت شیوع ویروس کرونا و خسارات اقتصادی سنگین ناشی از آن که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، به رکورد بالای جدیدی صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۰۶۹ دلار و ۷۸ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات تا مرز ۲۰۷۲ دلار پیش رفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۴.۷ درصد رشد کرده که نهمین رشد هفتگی متوالی محسوب می شود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۰۸۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.

نقره هم به روند صعودی چشمگیر خود ادامه داد و بهای هر اونس این فلز با ۳.۱ درصد افزایش، به ۲۹ دلار و ۸۴ سنت رسید. بهای نقره از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۱۹ درصد افزایش داشته که بزرگترین افزایش هفتگی از سال ۱۹۸۷ تاکنون به شمار می رود.

به گفته وارن پاترسون، تحلیلگر شرکت آی ان جی، اگرچه روند صعودی قیمتها ممکن است آهسته شود اما قطع به یقین احتمال افزایش بیشتر قیمتها در کوتاه مدت و تا پایان سال وجود دارد.

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، به امیدها برای بهبود اقتصادی سریع لطمه زده و دلار را تحت فشارهای کاهشی قرار داده است. این ارز به سوی هفتمین کاهش هفتگی متوالی پیش می رود.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت در حدود ۲۰۲۰ تا ۲۰۸۰ دلار در نوسان خواهد بود. عامل کلیدی تاثیرگذار، وضعیت شیوع ویروس کرونا و هر گونه پیشرفت در ساخت واکسن آن خواهد بود.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا در پایین ترین حد پنج ماه گذشته قرار گرفت و جذابیت سرمایه گذاری در طلا که دارایی بدون بازدهی است را دو چندان کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازار منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه آمریکا است. انتظار می رود این آمار نشان دهد اقتصاد آمریکا در ژوییه ۱.۵۸ میلیون شغل در مقایسه با ۴.۸ میلیون شغل در ماه ژوئن ایجاد کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۲.۱ درصد افزایش، به ۹۷۶ دلار و ۷۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۲۲۰۸ دلار و ۸۲ سنت معامله شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت طلا بازار طلا درصد افزایش سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

بالاخره بازار ارز و سکه از اشبع فروش خود تخلیه کرد. چارت قیمتی سکه و دلار که به وضعیت واگرایی مثبت رفته بود و طی کاهش‌های پی در پی این اشباع فروش را خالی نمی‌کرد، در نهایت در روز دوشنبه بالایی داد و حجم اشباع فروش کاسته شد. قیمت دلار و سکه در روز دوشنبه یک کانال بالا رفتند و قلاب کاهش و افزایش این روز‌های بازار قیمت درهم امارات شده است. به واسطه این روند اکثر معامله‌گران معتقدند طی بیش از یک هفته گذشته تزریق سنگین درهم داشتیم و این روند در روز دوشنبه متوقف شد.

قیمت دلار هرات ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در ابتدا و در نیمه اول با کاهش به کف ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. اما در نیمه دوم روند بازار ارز و سکه برگشت و قیمت دلار هرات با افزایش در ۶۰ هزار و ۵۸۰ تومان بسته شد. در پشت خط دوشنبه قیمت دلار فردایی هرات به روند نیمه دوم خود ادامه داد و با یک پله صعود دیگر در مرز ۶۱ هزار تومان به کار خودش پایان داد.

بازگشایی درهم امارات با گپ منفی ۱۰۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان بود و در نیمه اول با کاهش به ۱۶ هزار و ۳۶۰ تومان رسید. همین کاهش درهم باعث شد تا سایر بازار‌ها به سمت کف حرکت کنند، اما در نیمه دوم قیمت درهم از کف حمایت شد و با افزایش تا ۱۶ هزار و ۷۶۰ تومان بالا آمد. قیمت دلار برآورد شده از درهم ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود. شکاف بین قیمت دلار هرات و قیمت دلار برآورد شده از درهم در معاملات روزانه نزدیک به هزار تومان رسیده بود که در پشت خط با افزایش ادامه‌دار قیمت دلار هرات، از این شکاف کاسته شد و به ۵۰۰ تومان رسید.

قیمت تتر در معاملات صبح با کاهش به ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید، اما در ادامه از این سطح با حمایت وارد کانال ۶۱ هزار تومان شد. در ادامه قیمت تتر تا مرز کانال ۶۲ هزار تومان بالا آمد، ولی در ورود به این کانال ناکام ماند.

به عقیده تحلیلگران فنی اگر قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه بالای ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد می‌تواند برای تست کانال ۶۲ هزار تومان تلاش کند. البته از نگاه فنی این سطح سقف بازار می‌تواند باشد. سقف قیمتی درهم نیز در حوالی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

خبر مهم بازار صحبت‌های معاون بین‌الملل بانک مرکزی بود که گفته در مذاکرات حاشیۀ اجلاس بانک توسعۀ اسلامی، اتفاقات خوبی در خصوص آزادسازی منابع مسدودشدۀ ما در برخی کشور‌ها رخ داد که در آینده خبررسانی خواهد شد.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد