Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@05:43:56 GMT

هشدار وزیر دفاع چین به همتای آمریکایی خود

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۸۹۳۳

هشدار وزیر دفاع چین به همتای آمریکایی خود

وزیر دفاع چین در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود هشدار داد رفتار و گفتار آمریکایی‌ها موجب افزایش تنش‌های موجود میان دو کشور می‌شوند.

به گزارش مشرق، «وی فنگه» وزیر دفاع چین روز چهارشنبه در تماسی تلفنی با «مارک اسپر» همتای آمریکایی خود مسائل پیرامون وضعیت تایوان را به بحث و گفت‌وگو گذاشت.

به نوشته روزنامه «ژاپن تایمز»، فنگه در این تماس تلفنی یک و نیم ساعته به اسپر گفت آمریکا باید «گفتار و رفتار غلط خود» را پایان دهد و «از تحرکات خطرناکی که ممکن است موجب تشدید تنش‌ها شود، پرهیز کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مخالفت چین با قطعنامه آمریکا درباره تمدید تحریم‌های ایران واکنش دوباره چین به سفر مقام آمریکایی به تایوان

به گفته «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، اسپر در این تماس تلفنی شفافیت چین در قبال ویروس کرونا را خواستار شده و درخصوص آنچه فعالیت‌های ثبات‌زدای چین در تایوان و دریای جنوب چین نامید، ابراز نگرانی کرد.

«الکس اِیزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا قرار است روز یکشنبه هفته آینده با مقامات تایوان دیدار کند. این بالاترین سطح دیدار یکی از مقامات کابینه دولت آمریکا با دولت تایوان از سال ۱۹۷۹ تاکنون محسوب می‌شود.

واشنگتن روابط رسمی با تایوان را در سال ۱۹۷۹ به نفع پکن قطع کرد اما دولت «دونالد ترامپ» افزایش حمایت خود از این منطقه را در اولویت قرار داده است.

چین، تایوان را حساس‌ترین و مهم‌ترین موضوع در روابط دو جانبه خود با آمریکا می‌داند. این کشور، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به خود می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. 

چین ماه گذشته اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» به دلیل دخالت در فروش سلاح به تایوان اعمال می‌کند.

این در حالی است که با وجود مخالفت قاطعانه پکن اسپر تأکید کرده که واشنگتن همچنان به فروش تسلیحات به تایوان ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین چین آمریکا وزیر دفاع مارک اسپر اخبار داغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند