Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@08:10:58 GMT

چرخ تولید در روستای محروم رحمت‌آباد فهرج به صدا در آمد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۹۲۹۰

چرخ تولید در روستای محروم رحمت‌آباد فهرج به صدا در آمد

محمد تابان‌مهر با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت ایجاد اشتغال، کارخانه پارچه‌بافی و روفروشی‌بافی را در روستای کوچک رحمت‌آباد راه‌اندازی کرده و موجب اشتغال خانواده 5 نفری خود و 6 نفر دیگر از اهالی این روستا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، روستای رحمت‌آباد و وحیدآباد با جمعیتی بالغ بر یک هزار و 300 نفر در 10 کیلومتری مرکز شهرستان فهرج واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد تابان‌مهر با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت ایجاد اشتغال کارخانه پارچه‌بافی و روفرشی‌بافی را در روستای کوچک رحمت‌آباد راه‌اندازی کرده و موجب اشتغال خانواده 5 نفری خود و 6 نفر دیگر از اهالی این روستا شده است.

امروز تولیدات کارخانه پارچه‌بافی و روفرشی‌بافی روستای رحمت‌آباد و وحیدآباد نه تنها زینت‌بخش خانه‌های مردم شرق استان کرمان، بلکه به خارج از کشور هم صادر می‌شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده عضو بسیج هستم و مقام معظم رهبری نیز تاکیدات زیادی بر ایجاد اشتغال و اشتغالزایی داشتند و اشتغالزایی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، به‌دنبال این بودم که بتوانم برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در این منطقه محروم قدمی بردارم.

 این تولیدکننده ادامه داد: به چند شهرستان از جمله یزد در این رابطه سفر داشتم تا بالاخره توانستم یک کارخانه پارچه‌بافی و فرش‌بافی را در این روستا راه‌اندازی کنم.

تابان‌مهر بیان داشت: اعضای خانواده 5 نفری‌ام به همراه 6 نفر دیگر از اهالی روستا در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند و تولیدات این کارخانه پارچه و روفرشی‌ست که مورد استقبال مردم شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر قرار گرفته است که علاوه بر مصرف داخلی به کشور پاکستان هم صادر می‌شوند.

وی با بیان اینکه 2 خط تولید داریم و روزانه 30 عدد روفرشی تولید می‌کنیم، افزود:  برای راه‌اندازی این کارخانه یک میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است که 950 میلیون تومان آن از صندوق کار آفرینی امید تسهیلات دریافت کردم و 650 میلیون تومان نیز از اعتبارات بخش خصوصی استفاده کردم.

 تابان‌مهر از مسئولان به‌ویژه  فرماندار شهرستان فهرج به‌دلیل همکاری در این زمینه قدردانی کرد.

انتهای پیام/80013/ب/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: جهش تولید پارچه بافی مقام معظم رهبری فهرج ایجاد اشتغال راه اندازی تابان مهر رحمت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد ظهر سه شنبه در بازدید از روستاهای سطح بخش آبپخش اظهار داشت: برخی از روستاهای بخش آب‌پخش از جمله چم‌درواهی با توجه به نداشتن دهیاری و اعتبار کم روستا نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهرستان هستند.

وی افزود: ۲ روستای چم دوراهی و میاندشت در مسیر اصلی ورودی و خروجی بخش آب‌پخش قرار گرفته‌اند و این موضوع نیازمند توجه بیشتر به ورودی‌های این روستاها به منظور جذب گردشگر است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش ابراز داشت: آسفالت بریدگی‌های مسیر اصلی روبروی روستای میاندشت و ورودی این روستا از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان است.

کد خبر 6093283

دیگر خبرها

  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان