Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-09@09:33:20 GMT

عید غدیر در روایات و احادیث معصومین

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۹۳۸۹

عید غدیر در روایات و احادیث معصومین

مسلمانان و به‌خصوص شیعه همواره روز غدیر را از عیدهای بزرگ می‌دانند و این روز در میان ایشان به عید غدیر معروف و مشهور است. در سال ۴۸۷ق بیعت با مستعلی بن مستنصر، از حاکمان مصر در روز عید غدیر خم صورت گرفت. همچنین از اهل سنت روایت شده که هر کس روز ۱۸ ذی الحجه را روزه بگیرد، خداوند ثواب روزه شصت ماه را برای او می‌نویسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رسول خدا(ص) فرمود : «روز غدیرخم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد که در آن روز، برادرم امام علی(ع) را به عنوان پرچمدار امتم منصوب کنم تا بعد از من، مردم توسط او هدایت شوند و آن روزی است که خداوند در آن روز، دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.»

امام صادق(ع) می‌فرماید: «روز غدیرخم عید بزرگ خداست. خدا پیامبری مبعوث نکرده، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و پیمان در زمین، روز پیمان محکم و حضور همگانی است.» 

امام رضا(ع) فرمود: «روز غدیر در میان اهل آسمان مشهورتر است تا میان اهل زمین... اگر مردم ارزش این روز را می‌دانستند، بی‌تردید فرشتگان در هر روز ده بار با آنان مصافحه می‌کردند.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غدیر خم روز غدیر آن روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال خوزستان وارد کل‌کل با نساجی شد!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر دو تیم قعرنشین استقلال خوزستان و نساجی مازندران در اهواز مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. دو تیم 22 امتیازی لیگ برتر در شرایطی به مصاف هم می‌روند که برای بقا در مسابقات نیاز مبرمی به سه امتیاز دارند و این بازی می‌تواند بسیاری معادلات پایین جدول را تعیین کند.

در چنین شرایطی دو باشگاه قصد دارند از تمام ظرفیت‌های خود برای موفقیت در بازی روز دوشنبه استفاده کنند. باشگاه نساجی روز گذشته اعلام کرد که 4 فروند هواپیمای اختصاصی را در اختیار هواداران قرار می‌دهد تا از مازندران به خوزستان سفر کنند و در جریان بازی با استقلال در ورزشگاه کنار آنها باشند.

حالا از اهواز خبر می‌رسد که باشگاه استقلال خوزستان هم تمهیدات ویژه‌ای را برای موفقیت در بازی با نساجی به کار گرفته است. با هماهنگی‌های صورت گرفته باشگاه استقلال خوزستان قصد دارند تعداد زیادی اتوبوس را در نقاط مختلف اهواز و شهرها و روستاهای اطراف برای جابه‌جایی هوادار به ورزشگاه قرار بدهد تا بتواند ورزشگاه غدیر را در روز دوشنبه هفته آینده پر از تماشاگر کند.

بازی روردرروی نساجی و استقلال خوزستان حساسیت ویژه‌ای دارد و بی‌شک با توجه به اقدامات دو باشگاه شاهد حضور تعداد زیادی تماشاگر در روز بازی در استادیوم غدیر اهواز خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ دختران دانشجو در حرم حضرت معصومه(س) + تصاویر
  • حدیثی جعلی از امام زمان(عج) درباره یک کتاب مهم
  • حدیثی جعلی از امام زمان(عج) درباره کتاب مهم شیعه
  • نظریه ولایت فقیه آیت‌الله لاری تفاوتی با نظر امام (ره) ندارد
  • جلسه تبیین برنامه های دهه امامت و ولایت برگزار شد
  • برنامه‌های دهه امامت و ولایت تبیین شد
  • جشن بزرگ «دختران ایران» در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود
  • استقلال خوزستان وارد کل‌کل با نساجی شد!
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران