Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@00:08:34 GMT

واعظی: در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۹۴۹۰

واعظی: در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت:‌شواهد و علائم نشان می‌دهد در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم و باید تاکید کنم که ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمود واعظی شامگاه پنجشنبه در حاشیه آئین رسمی توقف ساخت و خروج پراید از خط تولید و رونمایی رسمی از محصول جدید گروه خودرو سازی سایپا و آغاز تولید انبوه دو محصول فیس لیفت ساینا و کوئیک، با تبریک ایام عید غدیر و روز خبرنگار، از تلاش‌ها و خدمات اصحاب رسانه بویژه در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه صنعت خودرو در جهان جزو صنایع پیشرفته است که توسعه آن موجب توسعه کشور خواهد بود، ادامه داد: اگر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را در نظر بگیریم، در صنعت خودروسازی کشور بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشغول کار هستند و از سویی دیگر نزدیک به ۵۰ حلقه رشته فعالیت اعم از فولاد، پتروشیمی و شیشه به صنعت خودروسازی مرتبط هستند.

واعظی گفت: امروز کشور با شرایط تحریم بی سابقه‌ای مواجه است و صنعت خودروسازی اولین حوزه‌ای بود که تحریم شد، تا از این طریق ارزش افزوده و اشتغال در کشور از بین برود و اگرچه در مقاطعی به مشکل هم برخوردیم، اما مدیران و تلاشگران ما توانستند این شرایط را به خوبی اداره کنند و تحریم‌ها را کم اثر سازند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بواسطه تلاش مدیران، مهندسان و کارگران، آرامش خوبی در گروه‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو برقرار است، تصریح کرد: خوشبختانه باوجود شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا و مشکلات ارزی در ماه‌های گذشته، گزارش‌های امید بخشی در این بخش دیده می‌شود.

واعظی با قدردانی از سختکوشی همه فعالان عرصه تولید خودرو و توجه آنان به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ارتقاء کیفیت محصولات و حرکت در مسیر جهش تولید، اظهارداشت: مطابق با گزارش وزارت صمت به دولت، امسال تولید خودرو ۱۹ درصد و تولید وانت‌بار بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است و این رشد با همت همت و اراده مدیران، مهندسان و کارگران حاصل شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بیان انتظارات دولت از صنعت خودروسازی کشور، با تاکید بر اینکه باید پژوهش اولویت اول صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور باشد، گفت: تا زمانی که به کیفیت و توسعه توجه نشود، هرچقدر هم تولید داشته باشیم، در واقع در حال کپی‌سازی هستیم؛ زمانی می‌توانیم خودروساز حرفه‌ای شویم که به تحقیق و پژوهش توجه داشته باشیم و باید ضمن استفاده از دستاورد دیگران، فضای مناسب را در اختیار محققان و دانشمندان داخلی قرار دهیم.

واعظی با اشاره به لزوم توجه به داخلی سازی محصولات و حرکت در این مسیر، گفت: از زمان آغاز تحریم‌ها، به ویژه تحریم‌های دو سال گذشته، اراده و توجه برای ساخت داخل بیشتر شده است؛ اگر بتوانیم قطعه مورد نیاز را درداخل کشور تولید کنیم دیگر از تحریم نگرانی نخواهیم داشت.
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه ۲۵ درصد ارز بری برای تولید خودروی طراحی شده داخلی، زیاد است، ادامه داد: می‌توانیم با استفاده از توان داخلی و همت و اراده تلاشگران در کوتاه مدت این رقم را به حداقل کاهش دهیم.

واعظی با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت قطعات و خودرو‌های تولید شده در داخل کشور، بویژه در زمینه ایمن سازی خودروها، تصریح کرد: حفظ جان و سلامتی مردم از هر چیز دیگری با اهمیت‌تر است؛ وباید خودرویی در اختیار مردم قرار بدهیم که خدایی ناکرده در صورت بروز حادثه کمترین صدمه به سرنشینان وارد شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه باید به مردم قول بدهیم که با خروج پراید از خط تولید، خودرویی با کیفیت بهتر و ایمنی بیشتر به آنان ارائه کنیم، گفت: ایران خودرو و سایپا باید همیشه در محصولات خود یک خودروی مردمی که قیمت آن برای طبقه متوسط به پایین قابل تحمل باشد، داشته باشند.

وی با بیان انکه باید تولید افزایش یابد تا بازار اشباع شود، اظهارداشت: الان بیشتر سود به جیب دلالان می‌رود و فشار روی خودروساز و قطعه‌ساز است؛ معتقدیم هم خودرو ساز و قطعه ساز باید سود ببرند و هم مصرف کننده دچار خسارت نشود.
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به ضرورت و اهمیت صادرات خودرو، تاکید کرد: تا زمانی که صنعت خودروسازی کشور، صادرکننده نباشد، کیفیت محصولات بالا نخواهد رفت و باید با استفاده از بازار‌های منطقه و همسایه‌ها باید صادرات را رونق دهیم.
دکتر واعظی ادامه داد: با رفع تحریم‌ها ممکن است که واردات برای خودروساز و قطعه‌ساز سودآوری به همراه داشته باشد، اما مدیران نباید این دوره سخت را فراموش کنند و باید با تمام قوت، ساخت داخل را جلو ببرند و خودروسازان ما نباید هیچ‌وقت از خودرویی که می‌سازند راضی باشند و همیشه باید به فکر ارتقاء کیفیت آن باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تقدیر از تلاش‌های مهندس مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در عرصه‌های گوناگون مدیریتی در این وزارتخانه و اقدامات موفق در زمینه بازرگانی و صنایع، اظهارداشت: مهندس مدرس خیابانی از زمان قبول سرپرستی وزارت صمت، بسیار با انرژی و انگیزه بالا به مسائل و مشکلات رسیدگی کرده و عملکرد خوبی در سه ماه گذشته داشته که موجب رضایتمندی بخش‌های مختلف بوده است.

واعظی مهندس مدرس خیابانی را جوانی پرکار، سالم، متدین و انقلابی و متخصص و بهترین گرینه برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و اظهار امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی چهارشنبه هفته آینده در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی با رای خوبی وی را تایید کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان در تحریم ملت ایران به هچ یک از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود دست پیدا نکرده اند، افزود: امیدواریم در ماه‌های آینده شرایط تحریمی کشور تغییر کند، زیرا هدف آن‌هایی که ما را تحریم کردند تسلیم شدن ایران در ۳ الی ۴ ماه بود، اما الان ۲.۵ سال گذشته است و ما در این مدت علاوه بر اینکه تسلیم نشدیم، اتکایمان به خودمان نیز افزایش یافته است.

واعظی با اشاره به اینکه زندگی مردم سخت شده، اما چیزی متوقف نشده است و تحریم‌کنندگان فقط ایجاد مزاحمت کردند، تصریح کرد: شواهد و علائم نشان می‌دهد در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم و باید تاکید کنم که ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: واعظی تحریم رئیس دفتر رئیس جمهور صنعت خودروسازی صنعت خودرو قطعه ساز سازی کشور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در شرایطی که همه شهرها اصفهان را برخوردار می‌دانند، باید بگوییم که ما برخوردار از غیرت، شهادت، ولایت‌مداری هستیم و تفکر ما تفکر پایداری در حوزه توسعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد توحیدی‌راد امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان اظهار کرد: شوراها در کشور ما نمادی از دموکراسی است و همیشه ثابت کرده‌ایم نظام در دست مردم قرار دارد و مردم و شوراها همواره پشتیبان نظام و شهدا در فتنه‌های همه ساله بوده‌اند.

وی از همراهی اعضای شوراها برای رفع مشکلات استان قدردانی کرد و افزود: جمع شورای استان در این دوره جمع بسیار خوبی بوده است، امروز نگاه ما نگاه استانی است از آب و ریزگردها گرفته تا آلودگی هوا نگاه ما نگاه محیط زیستی در استان است و همیشه تلاش کرده‌ایم برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به حمایت استاندار از جلسات شورایی تصریح کرد: طی این دو سال و پنج ماهی که از عمر شورا گذشته است، در بسیاری از مسائل از جمله زیست‌محیطی سطح کشور پیشگام بوده است و برای همین در سطح کشور از اصفهان تقدیر شده است.

توحیدی‌راد ادامه داد: کمیسیونی به عنوان محیط زیست در شورای استان ایجاد کردیم و تفاهم‌نامه‌ای را در این خصوص با مدیرکل محیط زیست استان ایجاد کردیم و همین امر موجب شد تهران به تبعیت از آن تفاهم نامه‌ای را رئیس شورای عالی استان‌ها با رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست بسته شود.

وی ادامه داد: ما همواره مهمان استانداری بوده‌ایم، اما باید شورای استان دفتری را برای خود داشته باشد و بنابراین به دنبال زمینی هستیم که کلنگ آن را در این دوره به زمین بزنیم.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: بسیاری از مباحث مطرح شده در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی شورایی استان اصفهان منتج به ایجاد قانون در مجلس شده است، در همین زمینه پنج طرح را فرستاده‌ایم که آخرین آن در هفته گذشته بود.

وی اضافه کرد: در بند ۹ سازمان همیاری‌ها انتخاب حسابرس با ما است، در دولت قبل رئیس شورا امضا می‌کرد و نظارتی بر عملکرد حسابرس نبود اما در این دوره عملکرد حسابرس را در سازمان شهرداری‌ها نظارت کرده‌ایم و کمیسیونی ویژه آن گذاشتیم و توانستیم عملکرد خوبی را به جای گذاشتیم.

توحیدی‌راد تاکید کرد: ۵ میلیارد تومان اوراق برای اتوبان شرق اصفهان به همت شوراها اختصاص داده شد، در حوزه انتخابات اخیر به مدیرکل سیاسی مسائل شوراها را تبیین کردیم.

وی از اعضای شوراها تقدیر و خاطر نشان کرد: با وجود مسافت طولانی در ۹۷ درصد جلسات استانداری شرکت کرده‌ام و به نظرم اگر شوراها جایگاه خود را بهتر بشناسند می‌توانند مسائل را طبق قانون حل کنند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان تعاملات شوراها با نماینده عالی دولت، فرماندار، نماینده مجلس و امام جمعه را ضروری دانست و تاکید کرد: این مهم موجب می‌شود مشکلات شهری و روستایی خیلی راحت‌تر رفع شود تا مسیر تسهیل راه‌های روستایی و شهری را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تا پایان دوره شوراها برای اصفهان کاری کنیم، یادآور شد: افتخار ما است که اصفهانی هستیم، در شرایطی که همه شهرها اصفهان را برخوردار می‌دانند باید بگوییم که ما برخوردار از غیرت، شهادت، ولایت مداری هستیم و تفکر ما تفکر پایداری در حوزه توسعه است، ممکن است نگاه کشور به ما برخوردار باشد و برخی اعتبارات را به ما کم می‌دهنداما افتخارمان این است که در استانی شهید پرور زندگی می‌کنیم.

کد خبر 749976

دیگر خبرها

  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد