Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@09:49:10 GMT

ممنوعیت داد و ستد با تیک‌تاک و وی‌چت

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۹۵۵۷

ممنوعیت داد و ستد با تیک‌تاک و وی‌چت

ایتنا - ​​​​​​​ترامپ فرمان اجرایی برای ممنوعیت داد و ستد با شرکت‌های مادر تیک تاک و وی چت را صادر کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور اجرایی مبنی بر ممنوعیت هرگونه داد و ستد با «بایت دنس» (شرکت مادر اپلیکیشن تیک تاک) را صادر کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، دولت ترامپ قبلاً هشدار داده بود تلاش‌های خود برای محدودیت اپلیکیشن‌های چینی را گسترش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمان رئیس جمهور آمریکا از ۴۵ روز دیگر اجرایی می‌شود.

علاوه بر بایت دنس، شرکت چینی «تنسنت» که مالک اپلیکیشن «وی چت» است نیز هدف اقدامات مشابهی قرارگرفته است.

تیک تاک یک اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه است که بین نسل جوان آمریکا و بقیه کشورهای جهان محبوبیت زیادی دارد. «وی چت» نیز یک اپلیکیشن ارسال پیام است که مهاجران چینی برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان داخل این کشور آسیایی استفاده می‌کنند.

البته این دستورات اجرایی کاملاً شفاف نیست، اما به نظر می‌رسد طبق آنها احتمالاً اپل و گوگل نیز از ارائه این اپلیکیشن‌ها در اپ استورهای خود، منع می‌شوند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: تیک تاک وی چت دونالد ترامپ اپلیکیشن تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند

یک رسانه عبری زبان از قرار داد فروش پهپادهای چینی به ارتش رژیم صهیوینستی پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه گلوبس در خبری در این رابطه اعلام کرد، ارتش اسرائیل هواپیماهای بدون سرنشین از دو شرکت چینی DJI وOtel خریداری کرده است تا کمبود موجود در را از این طریق برطرف سازد.

به نوشته این رسانه عبری زبان ارتش اسرائیل قرار است با دو شرکت چینی قرار داد خرید چند هزار هواپیمای بدون سرنشین را امضا کند.

براساس ارزیابی‌های موجود قرار است این هواپیماهای بدون سرنشین برای ماموریت‌های تصویر برداری از داخل و خارج ساختمان‌ها در مسافت‌های کوتاه و جمع آوری اطلاعات امنیتی در نوار غزه مورد استفاده قرار بگیرند.

با این حال احتمالا این هواپیماها نتواند در شمال (فلسطین اشغالی) فعالیت کنند و ماموریت هایش در این منطقه با چالش مواجه خواهد شد، چون حزب الله توانمندی پیشرفته‌ای در شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین چینی دارد.

کارشناسان به این ر سانه عبری زبان خبر دادند، سهولت راه اندازی و استفاده از ویژگی‌های هواپیماهای بدون سرنشین چینی است و از اینرو می‌توان به شکل ویژه‌ای آن را برای نظامیان احتیاط که برای مدت کوتاهی در ارتش فعالیت می‌کنند، مورد استفاده قرار داد.

در عین حال قرار است تمامی این هواپیماها پیش از آغاز ماموریت ایزوله شده و امکان ارتباط با شرکت سازنده از آنها گرفته شود تا اطلاعات ارتش اسرائیل به طرف‌های چینی منتقل نگردد.

انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیلضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصراللهحمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی