Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیما حسینی با اشاره به حملات تروجان‌ها به سیستم‌های خانگی و اداری اظهار کرد: تروجان‌ها شکلی از بد افزار‌ها هستند که در قالب نرم افزار‌های کاربردی مانند پروکسی، افزایش دهنده سرعت اینترنت و بهینه سازی سیستم رایانه ارائه می‌شود.

کارشناس حوزه فناوری تصریح کرد: یکی از انواع تروجان‌ها به نام "روتکیت تروجان" به شکل پروکسی وارد سیستم می‌شود و با دسترسی به شبکه ارتباطی اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و بانکی فرد قربانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تروجان "بک دور تروجان" نوع دیگری از بدافزار‌ها است که در آن با ورود به سیستم زمینه را برای هک آن و به عبارتی کنترل سیستم قربانی از طریق هکر را فراهم می‌کند.

حسینی بیان کرد: تروجان "دانلودر تروجان" نیز از بدافزار‌های مخرب که زمینه دسترسی بدافزار‌ها را به سیستم قربانی تسهیل می‌کند و تقویت سطح دسترسی بدافزار‌ها به فایل‌های اجرایی میزان آسیب را بیشتر می‌کند.

این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: برخی علائم در سیستم نشان از آلودگی به بدافزار دارد که می‌توان به کندی و غیرفعال شدن سیستم به مدت کوتاه، ارسال پیغام‌های ناشناس، تغییر صفحه اصلی در مرورگر، از کار افتادن برخی از نرم افزار‌ها و مشکل در دسترسی به شبکه اینترنت اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شایع تروجان راه اندازی یا به عبارتی ریست مکرر و ناخواسته سیستم قربانی است که باعث اختلال در روند ذخیره سازی فایل‌ها می‌شود.

حسینی بیان کرد: برای جلوگیری از ورود تروجان به سیستم باید از ورود به سایت‌های مشکوک، باز کردن ایمیل‌های ناشناس، دانلود فایل از سایت‌های متفرقه خودداری کرد.

این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: استفاده از نرم افزار‌های امنیتی مانند: آنتی ویروس‌ها و آنتی تروجان‌ها می‌توانند ضمن تامین امنیت سیستم از آلودگی و کندی شبکه جلوگیری کنند و مانع از اقدامات خرابکارانه در شبکه شوند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: کامپیوتر پارسی خبر ایمیل ناشناس بدافزار شبکه ارتباطی بدافزار ها تروجان ها افزار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد

علی عباسی‌کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : متأسفانه یکی از مواردی که سبب افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از شهروندان می‌شود ارسال پیامک‌هایی با موضوعات دریافت سهام عدالت، سامانه سنا و آخرین وضعیت پرداخت یارانه است که موجب کلاهبرداری از افراد می‌شود.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه مردم همواره به دنبال آخرین اخبار از وضعیت سهام عدالت و یارانه هستند و یا در سامانه سنا عضویت دارند کلاهبرداران با ارسال پیامک‌هایی با موضوعات مختلف بدافزار‌هایی را در قالب پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌کنند.

کسانی تصریح کرد: این بدافزار‌ها دارای لینک‌های آلوده هستند که اطلاعات شخصی افراد را سرقت و یا آنها را به درگاه‌های بانکی جعلی برای دریافت اطلاعات بانکی هدایت می‌کند و در نهایت حساب شخصی افراد را به سرقت می‌برند.

وی ادامه داد: مردم باید به هویت جعلی این پیام‌ها آگاه باشند تا شاهد کاهش سرقت‌ها و کلاهبرداری‌های اینترنتی در استان کرمانشاه باشیم که یکی از موارد مهم دانستن سواد استفاده از گوشی تلفن‌همراه برای انجام امور بانکی است.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی توجه به سرشماره پیامک ارسالی است که عمده این شماره‌ها شخصی هستند و دوم قرارگرفتن لینک بدافزار در آنها است و نکته سوم هدایت به درگاه‌های پرداخت بانکی است.

کسانی خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد پس از بازکردن لینک مربوطه به صفحه پرداخت الکترونیک هدایت شد سریعا باید درگاه جعلی بانکی را ترک کند و یا برای جلوگیری از نفوذ بدافزار به تلفن‌همراه باید اینترنت موبایل خود را قطع کند.

وی اضافه کرد: پلیس فتا استان کرمانشاه به صورت شبانه‌روزی در حال رصد و پایش فضای مجازی است و هکر‌های اینترنتی را شناسایی می‌کند، اما در صورتی که همشهریان کرمانشاهی با چنین موارد کلاهبرداری مواجه شدند و یا اطلاعات شخصی و بانکی آنها به سرقت رفت سریعا آن را به مأموران پلیس فتا استان برای انجام اقدامات لازم گزارش دهند.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های دیگر کلاهبرداری از حساب بانکی افراد استفاده از اسکیمر است، گفت: مردم هنگام انجام خرید از دست‌فروشان حتما از قرار دادن کارت بانکی خود همراه رمز آن به افراد خودداری کنند تا شاهد کاهش جرائم کلاهبرداری در استان کرمانشاه باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون