Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رسانه های جمعی در جوامع امروزی، نقش حیاتی در رشد و توسعه همه جانبه کشورها، شکل گیری و تنویر افکار عمومی، ارتقای دانش و آگاهی عمومی، تقویت ارزش ها و هنجارهای فرهنگی، پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مردم و هدایت و راهبری جامعه دارند.
رسانه های جمعی در جوامع امروزی، نقش حیاتی در رشد و توسعه همه جانبه کشورها، شکل گیری و تنویر افکار عمومی، ارتقای دانش و آگاهی عمومی، تقویت ارزش ها و هنجارهای فرهنگی، پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مردم و هدایت و راهبری جامعه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید از همین رو، رسانه ها را طلایه داران جبهه آگاهی، وجدان بیدار جامعه، چشم بینا و زبان گویای مردم قلمداد می نمایند. با این حال، به زعم قاطبه صاحبنظران حوزه ارتباطات و فرهنگ، وظیفه اصلی رسانه های جمعی، رشد و اعتلای جامعه در عرصه «تفکر و اندیشه» است. مقوله ای که شالوده و بن مایه تمامی رویدادها و وقایع در عرصه های مختلفی همچون فرهنگ، اقتصاد، سیاست، صنعت، هنر و غیره بوده و تا این مهم به وقوع نپیوندد، سایر اثرات و کارکردهای رسانه ها نیز به درستی ایفای نقش نخواهند کرد.
نظام مالیاتی ایران، به عنوان یکی از ارکان مهم حاکمیت، به شکل فزاینده ای متاثر از نقش آفرینی و کارکردهای موثر رسانه های جمعی به ویژه در عرصه فرهنگ سازی و آگاه سازی عمومی در دوره های مختلف بوده است. بی شک رسانه ها در ایجاد رفتارهای جدید اجتماعی و همچنین همراه سازی مودیان محترم مالیاتی با تحولات و اصلاحات نظام مالیاتی نقشی بی بدیل و بی مانند داشته اند. 17 مردادماه، مصادف با روز خبرنگار، بی تردید فرصتی است ارزشمند و گرانبها برای تجلیل از جایگاه معنوی و سترگ اصحاب قلم و رسانه در مسیر هدایت، آگاه سازی، آموزش، روشنگری و تقویت مولفه های فرهنگی جامعه و همچنین گرامیداشت مقام شامخ شهدای اهل قلم که در راه روشنگری و آگاهی بخشیدن به جامعه، از جان خود گذشتند. ضمن تبریک این مناسبت به عموم خبرنگاران و فعالان حوزه قلم و جهادگران عرصه رسانه، امیدوارم به واسطه حضور پررنگ و فعال خبرنگاران پرتلاش کشور در عرصه فرهنگ‎سازی مالیاتی، آرزوی دیرینه اتکای بودجه کشور به درآمدهای مالیاتی و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی محقق و مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور با تکیه بر درآمدهای پایدار و درون‎زا، بیش از پیش هموار گردد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رسانه های جمعی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ متن پیام حسن عباسی، فرماندار ویژه شهرستان مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم بدین شرح است:

بسمه تعالی

جایگاه معلم در باور و ارزشهای ملت مسلمان ما، جایگاهی رفیع و ارزشمند است. در تفکر دینی ما معلم روشنگر چراغ فروزان هدایت و نجات بخش آدمیان از ظلمت جهل و نادانی است.

استادِ شهید مرتضی مطهری شخصیتی اثر گذار در دوران رویش و رشد انقلاب اسلامی ایران بوده است. وی به عنوان متفکری اندیشمند و فیلسوفی بزرگ، مجاهدانه در راستای روشنگری و احیای تفکر دینی گام برداشت و در این راه مقدس، آماج تیر بدخواهان و کج اندیشان قرار گرفت و نام خود را به عنوان معلم راستین انقلاب اسلامی جاودانه ساخت.

اینجانب به عنوان نماینده دولت مردمی در مهاباد، در سال مزین به نام " جهش تولید با مشارکت مردم" ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت، فرارسیدن روز معلم را به همه اساتید، معلمان و تلاشگران صبور، متعهد و سخت کوش عرصه فرزانگی و دانایی در شهرستان مهاباد تبریک و تهنیت گفته، توفیقات همگی این عزیزان را در خدمت به رشد و بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیز اسلامی، از درگاه خداوند دانایی بخش مسألت دارم.

حسن عباسی

فرماندار ویژه مهاباد

دیگر خبرها

  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک مدیرعامل کروز به مناسبت روز کارگر
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است