Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از مسکو، اولگ گریدنیف معاون وزیر بهداشت روسیه روز جمعه به خبرنگاران گفت:  واکسن کرونای ساخته شده در مرکز گامالیا چهارشنبه هفته آینده ثبت خواهد شد. 

وی افزود: همینک مرحله سوم و پایانی آزمایش واکسن کرونا جریان دارد و این آزمایش بسیار مهم است.

معاون وزیر بهداشت روسیه گفت: ما باید این واقعیت را بدانیم که واکسن کرونا باید بی خطر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گریدنیف گفت: اطلاعات و داده های آزمایش های بالینی واکسن کرونا و سایر اسناد لازم برای ثبت واکسن کرونا در حال بررسی کارشناسی است.

میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه پیشتر گفته بود که واکسیناسیون گسترده کرونای مردم روسیه در ماه اکتبر آغاز می شود.

به گفته وی، همه هزینه های واکسیناسیون از بودجه دولت روسیه تامین خواهد شد. 

مراحل آزمایش بالینی واکسن ساخته شده در مرکز پژوهش های ملی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا روز 18 ماه ژوئن در دانشگاه سچنوا مسکو آغاز شد.

در جریان آزمایش، 38 نفر داوطلب که واکسن کرونا به آنان زده شد، بی خطر بودن آن را تایید کردند و در همه آنها مصونیت از بیماری کرونا بوجود آمد.

در همین حال الکساندر گینتسبورگ رئیس مرکز گامالیا گفته است که واکسن کرونا ممکن است برای برخی مناسب نباشد و افراد دارای بیماریهای مزمن باید قبل از زدن واکسن، با پزشک مشورت کنند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا روسیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا روسیه کرونا ویروس کرونا روسیه واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین

روسیه، وزیر خارجه انگلیس را به تشدید مستقیم تنش‌های پیرامون جنگ اوکراین متهم و اظهارات حمایت‌آمیزش از این کشور را تهدیدی برای اروپا دانست.

به گزارش مشرق، مسکو دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس را به دلیل اظهاراتش مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند از تسلیحات انگلیس برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کند، متهم به تشدید مستقیم تنش‌ها در جنگ اوکراین کرده است.

به گزارش تلگراف، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین عنوان کرده است: کرملین اظهارات دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا در مورد حق کی‌یف برای استفاده از تسلیحات انگلیسی جهت حمله به اهدافی در روسیه را خطرناک خوانده است.

پسکوف اظهارات کامرون را به عنوان عاملی برای تشدید تنش‌ها پیرامون درگیری‌ میان اوکراین و روسیه در جنگ دو کشور دانسته و عنوان کرد که صحبت‌های وی می‌تواند خطری برای امنیت اروپا محسوب شود.

کامرون در اظهاراتی عنوان کرده که اوکراین باید تصمیم بگیرد که چگونه می‌خواهد از سلاح‌های ارسال شده انگلیس در جنگ با روسیه استفاده کند و بر این موضوع تاکید کرده که اوکراین حتی حق حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه را دارد.

وی پیشتر هم وعده داد بود که سالانه ۳ میلیارد پوند کمک نظامی به اوکراین اختصاص خواهد داد و تاکید کرده بود که حمایت‌های بریتانیا از کی‌یف تا زمانی که جنگ با روسیه طول بکشد، ادامه پیدا خواهد کرد.

کامرون به صراحت عنوان کرده بود که بریتانیا مخالفتی با استفاده از تسلیحاتش در داخل روسیه ندارد.

اظهارات وی بریتانیا را نسبت به ایالات متحده در موضع‌ جنگ‌طلبانه‌تری نسبت به روسیه قرار داده است که ضمن حمایت از اوکراین در جریان جنگ با روسیه بر این موضوع نیز تاکید کرده است، هرگونه تسلیحاتی که به این کشور عرضه می‌کند، فقط بایستی در داخل مرزهای اوکراین مورد استفاده قرار گیرد و نه علیه اهدافی در خاک روسیه.

از ابتدای آغاز جنگ اوکراین، انگلیس خود را متعهد به پرداخت ۱۲.۵ میلیارد پوند به این کشور کرده است. اظهارات حمایت‌آمیز مکرر کامرون از اوکراین در جریان این جنگ موجب افزایش انتقادات روسیه از وی شده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور