Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی شهرکرد، با اشاره به ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) که در افغانستان به شهادت رسید، ضمن تبریک این روز به جامعه رسانه کشور و استان افزود: جامعه خبرنگاری کشور نقش عمده در عرصه اطلاع‌رسانی ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر نقش خبرنگاران در تهیه اخبار و گزارش‌های مختلف و جذاب در زمینه فرهنگسازی تاکید کرد و گفت: با برخی اخبار و گزارش‌ها می‌توان از خام فروشی‌ها، احتکارها، موانع تولید، زد و بندهای پشت‌پرده و فرصت‌طلبی‌ها، نارسایی‌ها و ناهماهنگی‌های موجود در جامعه پرده برداشته می‌شود.

وی اظهار داشت: خبرنگاران با تهیه گزارش و خبر و اطلاع‌رسانی دقیق و صریح در افکار عمومی نقش اثرگذاری دارند و مسوولان و دولتمردان را وادار می‌کنند که مشکلات و نارسایی‌ها را رفع کنند.

 نکونام به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران با تهیه اخبار و گزارش‌ها از زوایای مختلف در فرهنگسازی در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش کمک و همدلی در این ایام تلاش کردند.

وی به نقش رسانه‌های مکتوب و نشریات در جامعه اشاره کرد و گفت: قلم خبرنگاران در رسانه‌های مکتوب گامی برای ارتقاء و جایگاه انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: رسانه‌ها به عنوان یاریگران مردم هستند و با بیان ضعف‌ها، سیاست‌زدگی‌ها، گروه و جناح بازی وتعصب‌های بی‌جا مقابله می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد بر سلامت رسانه‌ها در جامعه  تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها باید با حفظ ادب و نزاکت، به دور از توهین و تحقیر در راستای حفظ وحدت تلاش کنند.

نکونام با تاکید بر حفظ وحدت در شرایط کنونی جامعه بین همه آحاد و سه قوا افزود: باید با تقویت وحدت  به‌دور از دید سیاسی و حزبی و جناحی در جامعه تلاش کرد.

وی به سالم‌سازی در جامعه اشاره کرد و گفت: سالم‌سازی جامعه با امربه معروف و نهی از منکر تقویت می‌شود.

نکونام به حرکت جهادی دستگاه‌های اجرایی و حکومتی در راستای مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف باید در سطح جامعه با فساد مبارزه کنند.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به واقعه غدیر نیز اشاره کرد و گفت: واقعه غدیر خم یک شعار نیست و الگوگیری از این واقعه جامعه را به پاکی‌ها هدایت می‌کند و غدیر یعنی سلامت ،تا جامعه را از شرک و ناسالمی دور و عدالت در جامعه حاکم شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: غدیر یعنی هدایتگری  براساس حقایق نه فضاسازی امروز که باید در مقابل این فضاسازی‌ها ایستادگی کرد.

وی به برخی دسیسه‌های دشمن برای ناامید کردن مردم با ایجاد جنگ روانی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید در برابر این دسیسه‌هایی که به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام هستند، ایستادگی کرد.

نکونام اظهار داشت: غدیر یعنی عدالت، مردم محوری ،کرامت محوری، اخلاق محوری و اقتصاد محور که باید این امر در جامعه نهادینه شود.

به گفته وی،غدیر به منزله مقاومت، ایستادگی و شکست نخوردن، ضعف و سستی را به خود راه ندادن است ، که در جامعه اسلامی این اصول باید اجرایی شود.

برچسب‌ها روز خبرنگار چهارمحال وبختیاری خطبه ها امام جمعه شهرکرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار چهارمحال وبختیاری خطبه ها امام جمعه شهرکرد روز خبرنگار چهارمحال وبختیاری خطبه ها امام جمعه شهرکرد امام جمعه شهرکرد اشاره کرد و گفت رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت

دریافت 5 MB کد خبر 6098578

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند