Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@13:54:18 GMT

تعداد دکل‌های حفاری نفت فعال ونزوئلا صفر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۱۳۷۰

به گزارش اکوفارس، طبق آمار ماهانه شرکت خدمات میدان نفتی بیکرهیوز، ونزوئلا تا ژوئن سال ۲۰۲۰ یک دکل حفاری فعال داشت.

پس از اینکه ابرغول آمریکایی شورون فعالیت‌های نفتی خود در ونزوئلا را به دلیل تحریم‌های آمریکا معلق کرد، شرکت "نابورز اینداستریز" که پیمانکار شورون بود، فعالیت خود را متوقف کرد.

شرکت شورون در سه ماهه دوم ضرر و زیان ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیارد دلار را به دلیل سرمایه گذاری خود در ونزوئلا متحمل شد. ابهامات پیرامون فضای فعالیت و دورنمای کلی بازار نفت، باعث شد این ابرغول آمریکایی بزرگترین ضرر مالی در سه دهه گذشته را تجربه کند.

تونی پتریو، رئیس و مدیرعامل نابورز گفت: در ونزوئلا خروج آخرین مشتری اصلی ما باعث شد فعالیتمان را متوقف کنیم.

رأس دالن، مؤسسه بانک سرمایه گذاری کاراکاس کپیتال به روزنامه هیوستون کرونیکل گفت: اکنون که نابور دکل حفاری فعال خود را تعطیل کرده است، ونزوئلا هیچ دکل حفاری نفتی ندارد.

این اتفاق به معنای بازگشت ونزوئلا به یک قرن عقبتر و پیش از سال ۱۹۱۴ است که نخستین چاه نفت ونزوئلا حفاری شد.

تولید نفت ونزوئلا سالیان متمادی است که دچار سقوط آزاد شده اما تحریم‌های آمریکا علیه صنعت و صادرات نفت ونزوئلا، کمبود نقدینگی و پاندمی ویروس کرونا تیر خلاص را به صنعت این کشور زدند.

صنعت نفت ونزوئلا حتی پیش از سقوط قیمت نفت و شیوع ویروس کرونا به دلیل تحریم‌های سخت گیرانه آمریکا که با هدف سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعمال شدند در حال فروپاشی بود. درآمد نفتی تنها منبع ارزآوری مادورو بود و آمریکا به دنبال آن بوده تا حد امکان مانع تجارت نفت ونزوئلا شود.

بعلاوه، شرکت نفتی دولتی PDVSA به شدت دچار کمبود منابع مالی بوده و سال‌ها در تعمیرات و نگهداری تأسیسات و پالایشگاه‌ها سرمایه گذاری نکرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تولید نفت شرکت PDVSA در ژوئن ۳۲ درصد کاهش پیدا کرد و تولید ونزوئلا در ژوئیه به پایین‌ترین حد در ۷۵ سال اخیر رسید و تنها ۳۷۴ هزار بشکه در روز بود در حالی که ونزوئلا صاحب بزرگترین ذخایر نفت قطعی جهان است.

منبع: ایسنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نفت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت‌های برزیل و ونزوئلا آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شرق شهر رفح در نوار غزه را محکوم کردند و از جامعه بین‌المللی، سازمان‌ها و شورای امنیت سازمان ملل خواستند بر بی‌تفاوتی نسبت به نقض حقوق بشر و اقدامات بشردوستانه غلبه کنند.

دیروز دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی پس از درخواست از ساکنان برای تخلیه، عملیات نظامی را در بخش‌های شرقی رفح آغاز کردند. جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد که با مفاد توافق آتش‌بس غزه که از سوی مصر و قطر پیشنهاد شده بود، موافقت کرده، اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم این آتش‌بس را غیرقابل قبول خواند. گفته می‌شود هم‌اکنون بیش از یک میلیون فلسطینی در این شهر پناه گرفته اند.

وزارت خارجه برزیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «دولت برزیل آغاز عملیات نیروهای مسلح اسرائیل در شهر رفح در نوار غزه را محکوم می‌کند. با این اقدام نظامی و بالابردن عمدی سطح تنش‌ها در نوار غزه که هم‌اکنون بیشترین تراکم جمعیتی را دارد، اسرائیل علی‌رغم درخواست جامعه بین‌المللی از جمله نزدیک متحدانش، بار دیگر عدم پایبندی‌اش به اصول اولیه حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را نشان می‌دهد.

ونزوئلا دیگر کشور آمریکای لاتین نیز اعلام کرد که «ونزوئلا قاطعانه بمباران شهر رفح در جنوب نوار غزه را از سوی دولت صهیونیستی اسرائیل محکوم می‌کند؛ دولتی که همچنان به سیاست توسعه‌طلبانه و جنایتکانه نظامند در این منطقه را ادامه می‌دهد؛ شهری که هم‌اکنون جایگاه و محل اسکان ۱.۴ میلیون به‌زور آواره‌شده فلسطینی است.

کد خبر 6099221

دیگر خبرها

  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان