Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی عباسی رئیس شورای ملی زیتون در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید زیتون در کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و سرمای سال گذشته بحث گل دهی و تبدیل به میوه کم‌تر بود که با این وجود شاهد کاهش تولید روغن زیتون و میوه زیتون خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کمبود نظارت را مانع رسیدن به خوداتکایی دانست و افزود: سیاست کلی حمایت از تولید داخل باید در عمل اتفاق بیفتد چرا که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بنابه درخواست و پیگیری شورای زیتون شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی تولید روغن زیتون و رسیدن به خوداتکایی بودیم که ضعف در نظارت بخش‌های دولتی همچون سازمان غذا و دارو و استاندارد مانع تحقق این امر مهم شد.

عباسی ادامه داد: ضعف در نظارت سازمان غذا و دارو و استاندارد منجر به واردات روغن بی کیفیت شد که این امر کاهش تولید روغن زیتون را به همراه دارد.

به گفته این مقام مسئول، تغییر اقلیم، شرایط آب و هوایی و ضعف در نظارت موجب می‌شود که امسال تولید روغن زیتون در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد.

رئیس شورای ملی زیتون در پایان تصریح کرد: با توجه به جذابیت بازار‌های سکه و طلا و بورس برای سرمایه گذاری، اگر قرار باشد مسئولان دولتی حمایتی نکنند، افراد گرایشی به سرمایه گذاری در بخش زیتون ندارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید زیتون شورای ملی زیتون تولید روغن زیتون ضعف در نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد پاکمهر در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که در آمفی‌تئاتر دانشکده فنی و حرفه‌ای اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: نظارت یکی از ابعاد مهم وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و روستا است که به دلیل ضعف قانونی مشکل و ضعف در این زمینه مشاهده می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت شورای شهر صرفاً در حیطه شهرداری‌ها خلاصه نمی‌شود و در سایر امور هم مربوط است.

وی در ادامه افزود: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

نایب اول رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قیر رایگان به اندازه مورد نیاز برای استفاده شهرداری‌ها تخصیص پیدا کرده است.

پاکمهر خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت.

کد خبر 6095084

دیگر خبرها

  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • سرپرست فولاد: ویسی از نبردن فولاد عصبانی بود/ نظارت بیشتر مانع از تضییع حق تیمی می‌شود
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد