Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@08:08:25 GMT

افزایش شمار بازداشتی‌های پرونده انفجار بیروت

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۱۹۶۱

افزایش شمار بازداشتی‌های پرونده انفجار بیروت

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان با بیان اینکه 19 نفر در ارتباط با قضیه انفجار بیروت بازداشت شده‌اند، گفت در صورتی که تحقیقات محلی به جایی نرسد، از خارج کمک خواهیم گرفت.

به گزارش مشرق، «منال عبدالصمد»، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان می‌گوید تعداد دیگری از افرادی که متهم به دست داشتن در انفجار بیروت بودند، بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او امروز جمعه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که تاکنون ۱۹ نفر در ارتباط با انفجار مذکور بازداشت شده‌اند که در بین آن‌ها، مدیران کل فعلی و سابق نیز وجود دارند.

بیشتر بخوانید: شمار جانباختگان انفجار بیروت به ۱۵۴ نفر رسید درخواست ماکرون درباره انفجار بیروت از مجامع بین‌الملل

دیروز دادگاه قضایی نظامی لبنان از بازداشت ۱۶ فرد مظنون به کوتاهی و بی‌توجهی در قضیه انفجار بندر بیروت خبر داد و گفت که آن‌ها تحت بازجویی هستند.

عبدالصمد همچنین از احتمال درخواست کمک از خارج برای انجام تحقیقات در قضیه انفجار خبر داد و گفت که اگر تحقیقات محلی به نتیجه مطلوبی نرسید، ما موضوع تحقیقات بین‌المللی را با هیأت وزیران مطرح خواهیم کرد. او گفت که پنج روز مهلت وجود دارد تا تحقیقات به نتیجه‌ای برسد.

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان همچنین از احتمال استعفای خود خبر داد و گفت: «اگر دولت نتواند حقوق شهروندان را تضمین کند، هر آن احتمال دارد من استعفا بدهم».

دیروز سفیر لبنان در اردن به دلیل اهمال در قضیه انفجار بیروت از سمت خود استعفا داد.

انفجار بندر بیروت طی این هفته باعث تخریب گسترده این بندر و واردشدن خسارت‌های جدی به تعدادی از منازل در پایتخت لبنان شده و بیش از ۱۵۰ تن تا این لحظه فوت کرده و بیش از پنج هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین لبنان انفجار بازداشت قطر بندر بیروت انفجار بیروت انفجار بیروت قضیه انفجار شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل جنایت خونین در بوستان ولایت

مرد جوانی که در بوستان ولایت مرتکب قتل شده بود، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دوشنبه بیست‌و‌هفتم فروردین ماه امسال، کارکنان انتظامات بیمارستان شهدای هفتم تیر، مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت بخش اورژانس به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کردند.

به‌دنبال اعلام این خبر، تیم بررسی صحنه جرم تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند با جسد مرد جوانی مواجه شدند که براثر ضربات چاقو به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که مقتول در جریان نزاع با یکی از آشناهای خانوادگی خود در بوستان ولایت ضربات چاقو خورده و به بیمارستان موردنظر واقع در شهر ری منتقل شده، اما اقدامات درمانی فایده‌ای نداشته است و نهایتاً به کام مرگ فرو رفته است.

تیم جنایی پس از پایان تحقیقات میدانی در بیمارستان و صحنه جرم، مأموریت یافتند با اقدامات فنی و اطلاعاتی مخفیگاه قاتل فراری را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در خزانه

پس از انتقال جسد برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی، کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهم را در جنوب شناسایی کردند.

سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دنبال دریافت این اطلاعات مهم، بی‌درنگ راهی مخفیگاه مورد نظر در جنوب تهران شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را در یک عملیات منسجم بازداشت کردند.

متهم در همان بازجویی‌های اولیه صراحتاً به جرم قتل فامیل خود با ضربه چاقو در بوستان ولایت اعتراف و عنوان کرد به‌خاطر برقراری روابط خارج از چارچوب مقتول با یکی از اعضای خانواده‌اش دست به این جنایت هولناک زده است.

به گزارش تسنیم، مرد جنایتکار برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • مخالفت سوئد با تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار «نورد استریم»
  • بازداشت عامل جنایت خونین در بوستان ولایت
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید