Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@15:54:46 GMT

قرارداد راهبردی ایران و چین به ضرر تحریم کنندگان است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۲۹۵۵

قرارداد راهبردی ایران و چین به ضرر تحریم کنندگان است

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرارداد ایران و چین به ضرر تحریم کنندگان است گفت: این قرارداد یا هر قرارداد بین المللی اگر استقلال کشور را خدشه دار کند در مجلس رد می‌شود اما معتقدم این قرارداد مطابق با منافع ما است. - اخبار استانها -

روح الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با اشاره به اینکه هر گونه قراردادی بین ایران و سایر کشورها منعقد شود، باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد اظهار داشت: مجلس فصل الخطاب مراقبت‌ از استقلال کشور در قراردادهای بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مجلس فعلی حساسیت بیشتری نسبت به استقلال کشور دارد، افزود: هر گونه شائبه ای در این قراردادها دور از رصد مجلس نخواهد بود اما معتقدم مذاکرات ایران و چین در قرارداد معروف به «25 ساله» می‌تواند متضمن منافع ما و توسعه تجارت بین المللی ایران باشد.

تاکید مجدد چین بر مخالفت با تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایرانعلیزاده: آمریکا مهمترین دشمن روابط ایران و چین است/ هیچکس به دنبال بستن قرارداد یک طرفه با چین نیستقرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مردم از بابت معاهدات بین المللی نگرانی نداشته باشند و اگر هر موضوعی در قراردادها، خدشه ای به استقلال کشور بزند، قطعا مجلس یازدهم در برابر آن خواهد ایستاد و قرارداد را رد خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، حمله برخی به قرارداد راهبردی ایران و چین را مشکوک خواند و گفت: هرگونه توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها به ضرر تحریم کنندگان است و این قرارداد را با تبلیغات سوء خود تخریب می‌کنند.

انتهای پیام/111/ح

R7887/P/S6,47/CT1 بیشتر بخوانید... علیزاده: آمریکا مهمترین دشمن روابط ایران و چین است/ هیچکس به دنبال بستن قرارداد یک طرفه با چین نیست عضو مجلس خبرگان: وانمودکردن شکست ایران مقابل تحریم‌ها "بزرگ‌ترین تحریف" است/ ارتباط ایران با چین "انحصار قدرت آمریکا" را می‌شکند قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... علیزاده: آمریکا مهمترین دشمن روابط ایران و چین است/ هیچکس به دنبال بستن قرارداد یک طرفه با چین نیست عضو مجلس خبرگان: وانمودکردن شکست ایران مقابل تحریم‌ها "بزرگ‌ترین تحریف" است/ ارتباط ایران با چین "انحصار قدرت آمریکا" را می‌شکند قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران ۲ اصفهان| شکست سپاهان برابر نساجی؛ دو نیمه، دو چهره ۳ پایان ۲۸ روز جستجو در ارتفاعات جهان‌نما/ جسد «سها رضانژاد» پیدا شد ۴ جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد ۵ دادستان کردکوی: نشانه‌های ارائه شده توسط خانواده "سها رضانژاد" با جسد کشف شده مطابقت دارد ۶ ویژه برنامه‌های شب و روز عید سعید غدیر در حرم رضوی برگزار می‌شود ۷ کرونا پر شتاب در استان فارس می‌تازد؛ افتتاح یک فروشگاه خصوصی با ازدحام جمعیت ۸ گزارش تصویری از مرحله نخست اهدای جهیزیه به نوعروسان جوان خوزستانی مهمترین اخبار استانها حرم رضوی غرق در شادمانی؛ نقاره‌ها عید سعید غدیر را بشارت دادند جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد سخنگوی وزارت امور خارجه: مناطق آزاد فرصتی استثنایی برای پیوند اقتصادی با سایر کشورها است امام جمعه اراک: دوران غارتگری و زورگویی جبهه استکبار به سرآمده است مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله: نه اسکله بیروت را اداره می‌کنیم و نه در آن چیزی داشته‌ایم/ مقاومت بزرگتر از آن است که کذّابان خدشه‌ای به آن وارد کنند فاکس نیوز: مخالفت چین به معنای پایان تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم‌های ایران است اخبار انفجار بیروت|استقبال وزیر خارجه لبنان از اظهارات رهبر مقاومت/ نصرالله: حزب‌الله هیچ چیزی در اسکله بیروت ندارد میشل عون: احدی نمی‌تواند مانع کشف حقیقت شود/ مخالفت قاطع با بین‌المللی شدن تحقیقات درباره انفجار بیروت هشدار سیاستمدار ارشد فرانسوی درباره اظهارات ماکرون در لبنان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی استقلال کشور ایران و چین بین المللی ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

آیت الله سید محمد سعیدی اظهار داشت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سال‌های اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

به گزارش مهر، وی گفت: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کنند و هر جریانی که برابر آنان قد علم کند، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آن است.

سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: در روز شهادت امام صادق علیه‌السلام رژیم شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند و طلاب و مردمی که در این مراسم حضور یافته بودند را مورد شتم و ضرب قرار دادند و شماری را نیز به شهادت رساندند.

امام جمعه قم با تسلیت شهادت صادق آل محمد (ص) بیان کرد: باید بدانیم علت تمام مصیبت‌هایی که در حق اهل بیت علیهم السلام روا داشته شده چه بوده که امام باقر علیه السلام فرمود هر کسی ستم‌های ناروایی که بر ما اهل بیت علیهم السلام روا داشته نشناسد با کسانی که این کار‌ها را انجام دادند شریک است.

آیت الله سعیدی گفت: ائمه معصومین علیهم السلام در طول امامت خود بدنبال حاکمیت الهی بودند و حاکمان زمان می‌دانست که امام صادق علیه السلام داعیه امامت دارد و درسی که ما باید در این عرصه بگیریم پیروی از سیره اهل بیت علیهم السلام است و کسی که می‌گوید دین از سیاست جدا است در واقع از اسلام و دین چیزی نفهمیده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق گفت: این عملیات دارای ابعاد گسترده و پیچیده‌ای بود که ایران اسلامی در این عملیات محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت.

تولیت حرم بانوی کرامت افزود: در اسرائیل تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکل فلسطین در دیدار با معلمان تاکید کردند هیچ راه حلی جز بازگشت صاحبان این سرزمین وجود ندارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اعتراض دانشجویان علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سال‌های اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه قم ادامه داد: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با بیداری ملت‌ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آن‌ها است، چرا که آنان می‌دانند اگر ملت‌ها بیدار شوند، نمی‌توانند به چپاول خود ادامه دهند و امروز این شرایط در غرب حاکم است.

وی اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای امروز در برابر اقدامات آمریکا علیه دانشجویان سکوت کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: خروجی دهه ولایت صرف شادی و بزرگداشت نیست و بیان فضائل اهل بیت علیهم السلام باید در دستور کار باشد و خروجی دهه کرامت باید افزایش میزان ارادت و عمل مردم به آیات الهی باشد.

امام جمعه قم ابراز کرد: زیارت با معرفت اهل بیت علیهم السلام و عمل به احکام اسلامی باید سرلوحه برنامه‌ها باشد.

آیت الله سعیدی افزود: از نیروی انتظامی به دلیل تلاش‌هایی که در عرصه حجاب و عفاف دارد باید تقدیر کرد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت در قالب دومین سفر به استان قم خواهند آمد که امید است این سفر نیز پر از خیر و برکت باشد.

دیگر خبرها

  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • روایت ژنرال صهیونیست از استراتژی یحیی السنوار
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود