Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:21:09 GMT

گلستان در شب عید غدیرخم غرق سرور بود

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۳۸۴۰

گلستان در شب عید غدیرخم غرق سرور بود

آذین بندی خیابان ها و میادین، نصب پارچه نوشته بر سر در منازل و مغازه ها، حسینیه ها، مساجد و همچنین معابر و خیابان ها از جمله اقدامات مردم شهرهای گلستان در این شب بود.

با وجود شیوع کرونا، شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش، با حضور در خیابان های گرگان از جمله شالیکوبی، امام خمینی (ره) و مسیرهای منتهی به آستان مبارک امامزادگان این شهر به میمنت فرارسیدن عید، بسته های شکلات و شیرینی میان شهروندان توزیع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از نوجوانان گرگانی سوار بر یکدستگاه تریلی تزیین شده با گل و بادبادک که توسط ده ها خودروی سواری همراهی می شد در خیابان های گرگان به مولودی خوانی پرداختند.

تعدادی از سادات گرگانی که در سال‌های گذشته با برپایی مجالس جشن و پهن کردن سفره اطعام، عید غدیر را جشن می‌گرفتند، امسال هزینه‌های این مراسم‌ها را به بیماران کرونایی تقدیم کرده و آنان را در شادی جشن عید غدیر خم سهیم کردند.  

در همین پیوند، سرهنگ وحید فخرالدین فرمانده سپاه گرگان یکی از برنامه‌های روز عید غدیر را اطعام‌دهی به نیازمندان اعلام کرد و گفت: به نیت ۱۴ معصوم ۱۴ هزار وعده غذای گرم طبخ و بین نیازمندان این شهر توزیع می‌شود.

رییس شورای هیئات مذهبی گلستان نیز  گفت: راه‌اندازی کاروان‌های شادی در ۶۳ محله گرگان به نیت سن پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی از جمله برنامه های روز عید غدیر است.

علی اسدی اظهار داشت: این کاروان در هر محله به مدت ۱۵ دقیقه مراسم جشن و مولودی‌خوانی برگزار می‌کند و شهروندان از پشت پنجره‌ها و تراس خانه‌ها این برنامه ها را تماشا خواهند کرد.

عید غدیر از بزرگ ‌ترین اعیاد مسلمانان بویژه شیعیان است که بنابر روایات در روز هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجری در سفر حجة الوداع در سرزمین غدیرخم، پیامبر اکرم (ص) به دستور خداوند حضرت علی(ع) را به مقام امامت منصوب کردند.

شیعیان در سراسر جهان این روز را جشن گرفته و مراسم مختلفی در گرامیداشت آن برگزار می‌ کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا عید سعید غدیرخم گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا عید سعید غدیرخم گلستان ویروس کرونا عید سعید غدیرخم گلستان خیابان ها عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو در جلسه با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .

وی افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد، 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد .

اسپانلو از اجرای طرح پایش پرونده های اجرای احکام هم خبر داد و گفت:  در این طرح همه پرونده های موجود در  واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است ، دوباره بررسی و نظارت می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را را 2 اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان 429 بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.

تعیین تکلیف حدود 22 هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید 80 هکتار جنگل و 498 هکتار مرتع، مسدود کردن 450 حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان