Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه السومریه، وزارت بهداشت و محیط زیست عراق امروز جمعه به شهروندان این کشور درباره ادامه سهل انگاری و عدم پایبندی به تدابیر پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده است: وزارت توضیح داده که سهل انگاری و کوتاهی شهروندان در اجرای دستورالعملهای صادره از سوی وزارت بهداشت که مستند به فهرست بین المللی سازمان بهداشت جهانی است، منجر به افزایش شدید آمار مبتلایان خواهد شد و این سهل انگاری در عمل سبب افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در برهه اخیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه آورده است وزارت بهداشت تدابیر جدی در زمینه مقابله با اپیدمی کرونا همچون بستری بیماران کرونا و فراهم کردن تعداد زیادی دستگاه تنفس مصنوعی و نیز افزایش آزمایشهای تشخیص کرونا و تامین تمام داروها و تجهیزات پزشکی در چارچوب پروتوکلهای درمانی جهانی که کمیته های تخصصی تصویب کرده، انجام داده است.

وزارت بهداشت عراق به شهروندان هشدار داده است ادامه سهل انگاری و عدم پایبندی به دستورالعملهای پیشگیرانه منجر به نتایج وخیم و غیر قابل پیش بینی و احتمال شیوع گسترده کرونا خواهد شد.

این بیانیه از طرفهای ذیربط، علما، شیوخ عشایر، سازمانهای جامعه، شخصیتها و رسانه های مختلف خواسته است به نقش مطلوب خود از طریق تشویق شهروندان برای پایبندی به دستورالعملهای وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع کرونا از طریق آگاه سازی برای ماسک زدن و پایبندی به فاصله  گذاری اجتماعی و منع تجمعات در هر شکلی عمل کنند.

وزارت بهداشت عراق در این بیانیه خاطر نشان کرده است پیروزی نهایی بر این اپیدمی از طریق پایبندی به دستورالعملهای وزارت بهداشت و کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی در خصوص تدابیر پیشگیرانه در وهله اول از سوی شهروندان و در مرحله بعدی از سوی طرفهای دیگر است.

این وزارت در پایان خطاب به شهروندان عراقی گفته است : مهار این اپیدمی تنها به تصمیم شما بستگی دارد.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا طی 24 ساعت اخیر

بر اساس گزارش وزارت بهداشت عراق، طی 24 ساعت گذشته، 3461 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده و البته طی همین مدت، 2172 مبتلا هم بهبود یافته اند. بر اساس این گزارش، 75 مبتلا هم طی همین مدت جان خود را از دست داده اند.

گزارش وزارت بهداشت عراق حاکی است که با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان به 144 هزار و 64 نفر، آمار کل فوتی ها به 5236 نفر و بهبودیافتگان هم به 103 هزار و 197 نفر رسیده است.

منبع: الف

کلیدواژه: وزارت بهداشت عراق آمار مبتلایان سهل انگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند

آفتاب‌‌نیوز :

«میشائیل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند روز سه‌شنبه گفت که هنوز ۴۰ ایرلندی همچنان در باریکه غزه حضور دارند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «کمک‌های انسانی که وارد باریکه غزه می‌شود کافی نیست».

وزیر خارجه ایرلند اضافه کرد: «۱۰۰ درصد فلسطینیان در غزه با شبح قحطی مواجه هستند».

دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه امروز در بیانیه‌ای در خصوص شیوع بیماری‌های گوارشی در غزه هشدار داد و گفت که در سایه بحرانی شدن وضعیت بهداشت و درمان و ادامه «جنایت نسل‌کشی دسته‌جمعی از سوی اشغالگر اسرائیلی» خطر شیوع انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های گوارشی افزایش یافته است.

از سوی دیگر دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند