Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@12:39:53 GMT

ثبت6زلزله بالای 4ریشتر در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۴۵۹۰

در هفته گذشته ۶ زلزله با بزرگای بین ۴ و ۵ رخ داد، ضمن آنکه زلزله‌های متعددی در استان‌های کرمانشاه، کرمان و فارس با بزرگای ۳ رخ داد. ناطقان: در کهنوج استان کرمان زلزله‌ ۴.۵، در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۴.۱، در جم استان بوشهر زلزله ۴.۵، در گله‌دار استان فارس زلزله ۴.۵، در هجدک استان کرمان زلزله ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ و در سرگز استان هرمزگان زلزله‌ ۴.۸ رخ داد.

علاوه بر آن تخت استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۸، قصرشیرین استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷، تخت استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ و نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ لرزیدند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است.

شنبه ۱۱ مرداد

در کهنوج استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و رومرکز آن در ۶ کیلومتری کهنوج، ۲۴ کیلومتری رودبار و ۴۷ کیلومتری قلعه گنج این استان گزارش شد.

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۲۱ کیلومتری قصرشیرین، ۴۷ کیلومتری سرپل ذهاب و ۴۷ کیلومتری ازگله بوده است.

یکشنبه ۱۲ مرداد

در سلمان استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹، در جبالبارز استان کرمان زلزله ۲.۶، در یکه سود استان خراسان شمالی زلزله ۲.۸ و در اردکان استان فارس زلزله ۲.۹ رخ داد.

در سنگان استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در  ۴۷ کیلومتری سنگان، ۵۳ کیلومتری نشتیفان استان خراسان رضوی و ۵۵ کیلومتری حاجی‌آباد استان  خراسان جنوبی بوده است. زلزله‌های ۳.۵ در عمق ۶ کیلومتری و ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

پل سفید استان مازندران با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۹ کیلومتری پل سفید، ۱۹ کیلومتری زیراب و ۲۹ کیلومتری آلاشت این استان گزارش شد.

دوشنبه ۱۳ مرداد

در شهداد استان کرمان زلزله ۲.۷ و دردر ینگی قلعه علیای استان خراسان شمالی زلزله ۲.۹ رخ داد.

جم استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۴.۵ را تجربه کرد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۵ کیلومتری جم استان بوشهر و ۲۰  کیلومتری اسیر و ۲۴ کیلومتری گله‌دار استان فارس گزارش شد.

در گله‌دار استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴.۵ رخ داد. عمق این زمینلرزه در ۲۱ کیلومتری و کانون آن در ۲۱ کیلومتری گله دار، ۲۲ کیلومتری عسلویه و ۲۴ کیلومتری اسیر این استان بوده است.

تخت استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۵ کیلومتری لرزید و عمق آن در ۱۵ کیلومتری و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۶ کیلومتری تخت، ۲۶ کیلومتری قلعه قاضی و ۳۷ کیلومتری سرگز این استان بوده است.

سه‌شنبه ۱۴ مرداد

در بم استان کرمان زلزله ۲.۸، در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۵، در جغتای استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹ و در ریز استان بوشهر زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

در کاشمر استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۵ کیلومتری رخ داد که عمق آن در ۵ کیلومتری و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۵ کیلومتری کاشمر، ۲۶ کیلومتری خلیل‌آباد و ۲۶ کیلومتری یونسی این استان گزارش شد.

چهارشنبه ۱۵ مرداد

رازقان استان مرکزی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۶ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۶ کیلومتری رازقان و ۳۶ کیلومتری نوبران استان مرکزی و ۳۶ کیلومتری آوج استان قزوین به ثبت رسید.

در ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۸ و در شهداد استان کرمان زلزله ۲.۷ رخ داد.

در ورزقان استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۳ کیلومتری ورزقان، ۲۵ کیلومتری خواجه و ۲۷ کیلومتری بخشایش این استان به ثبت رسید. زلزله ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

بخشایش استان آذربایجان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۳ کیلومتری بخشایش، ۲۶ کیلومتری خواجه و ۲۶ کیلومتری ورزقان گزارش شد.

زلزله ۴.۱ در هجدک استان کرمان از دیگر زلزله‌های مهم روز ۱۵ مرداد است که در عمق ۱۰ کیلومتری و در رومرکز ۳۴ کیلومتری هجدک، ۴۸ کیلومتری چترود و ۵۵ کیلومتری کاظم آباد این استان رخ داد.

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد

زلزله ۳.۱ در ریوش استان خراسان رضوی اولین زمینلرزه روز ۶ مرداد ماه است که در رومرکز ۲۱ کیلومتری ریوش، ۴۵ کیلومتری کدکن و ۴۶ کیلومتری خلیل آباد این استان به ثبت رسید.

در گمیش تپه استان گلستان زلزله ۲.۸، در سرخه استان سمنان زلزله ۲.۷، در نایبند استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸، د هجدک استان کردمان زلزله ۲.۷، د تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۷ و در شهمیرزاد استان سمنان زلزله ۲.۵ رخ داد.

موچش استان کردستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری موچش، ۲۵ کیلومتری کامیاران و ۳۲ کیلومتری سنندج بوده است.

نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ و در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۷۰ کیلومتری نصرت‌آباد استان سیستان و بلوچستان، ۱۰۸ کیلومتری کشیت و ۱۱۴ کیلومتری فهرج استان کرمان بوده است.

جمعه ۱۷ مرداد

در بیرجند استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸، در شوقان استان خراسان شمالی زلزله ۲.۷، در جغتای استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، در فاروج استان خراسان شمالی زلزله ۲.۷ و در آستارای استان گیلان زلزله ۲.۵ رخ داد.

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۴ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۲ کیلومتری تازه آباد، ۲۸ کیلومتری سرپل ذهاب و ۲۹ کیلومتری کرند این استان گزارش شد.

سرگز استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۹ کیلومتری سرگز و ۵۵ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان و ۳۵  کیلومتری فاریاب استان کرمان بوده است.

مزایجان استان فارس زلزله‌ای با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۴ کیلومتری مزایجان، ۳۴ کیلومتری شهر پیر و ۳۷ کیلومتری بنارویه این استان گزارش شد.

تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۰ کیلومتری تسوج و ۳۶ کیلومتری شرفخانه استان آذربایجان شرقی و ۲۸ کیلومتری خوی استان آذربایجان غربی رخ داد. منبع: ایسنا برچسب ها: زلزله ، فارس ، زمین لرزه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زلزله فارس زمین لرزه کیلومتری لرزید و کانون آن استان خراسان شمالی زلزله ۲ استان خراسان رضوی زلزله استان کرمانشاه زلزله استان آذربایجان شرقی زلزله ای به بزرگای زلزله ای به بزرگای ۴ زلزله ای به بزرگای ۳ استان کرمان زلزله ۲ عمق ۱۰ کیلومتری استان گزارش شد کیلومتری رخ استان فارس زلزله استان هرمزگان کیلومتری و کانون بزرگای ۳ ۸ بزرگای ۳ ۷ ۲۶ کیلومتری ۲۱ کیلومتری ۳۶ کیلومتری استان بوشهر ۲۴ کیلومتری ثبت رسید ۵ کیلومتری آباد استان ۸ کیلومتری ۶ کیلومتری ۹ کیلومتری زلزله ۲ ۸ زلزله ۲ ۹ زلزله ۲ ۷ گله دار زلزله ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: ستاد ملی مدیریت گردوغبار کشور اعلام کرده اگر دریاچه نمک آسیب ببیند، فلات بخش مرکزی نیز آسیب خواهد دید و کانون گردوغبار و ریزگردها در منطقه فعال خواهد شد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، در پاسخ به شرایط فعلی دریاچه نمک و وجود ریزگردها در این منطقه اظهار داشت: دریاچه نمک، یکی از فرصت‌های خوب استان قم است که بین سه استان قم، اصفهان و سمنان قرار گرفته و وسعتی حدود 200 هزار هکتار دارد و از دشت مسیله پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه هنوز به وضعیتی که گرد و غبار و ریزگرد ایجاد کند نرسیده است.

وی افزود: بخشی از آن به دلیل قرار گرفتن در محیط مناسب است که در سمت استان سمنان، کویر مرکزی ایران واقع شده و وجود پارک ملی، خود یک زون حفاظتی برای دریاچه به حساب می آید، در سمت استان اصفهان هم پناهگاه حیات وحش یخاب وجود دارد و در سطح استان قم، شرایط مناسب‌تری از لحاظ میزان رطوبت و آب دریاچه را داریم.

مدیرکل محیط‌زیست استان قم با بیان اینکه متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، گفت: متأسفانه کم کم با تهدید این فرصت گرانبها روبه‌رو می‌شویم و حق آبه هایی که باید به تالاب‌های اقماری دریاچه، مثل؛ تالاب مُرّه، تالاب حوض سلطان، تالاب بند علی خان در استان تهران و ...  برسد، نرسیده و رودخانه‌ها، ورودی و آوردهای گذشته را ندارد، در بالادست، هم سدهای زیادی و هم برداشت‌های زیادی داشتیم.

بازگیر عنوان کرد: آبی که هم اکنون در رودخانه شور، تالاب مُرّه به استان می‌رسد، با خودش آلودگی همراه دارد و آب سالمی نیست، اما کارهای خوبی هم در دست اقدام است، از جمله؛ دریاچه نمک که در پایین دست یک حوزه آبخیز بزرگ قرار گرفته، یکی از زیرحوزه های فلات مرکزی ایران است که 9 استان در این حوزه آبخیز مشترک و سهیم هستند که به دریاچه نمک منتهی می‌شود.

وی تصریح کرد: لازمه مدیریت و ساماندهی آن کارهای فرااستانی است که در سفر قبلی رئیس جمهور به استان قم، موضوع دریاچه نمک در یک کارگروه ملی به تصویب رسید و بیش از یک سال کار انجام شد و یک برنامه جامعی برای مدیریت این حوزه تهیه و با دستگاه‌های مختلفی که مرتبط با این حوزه اند، همچون وزارت کشور، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، وزارت صمت و ‌... تبادل اطلاعات صورت گرفت و در این راستا طرحی نوشته شد که در ششمین جلسه ستاد ملی تالاب های کشور به تصویب رسید.

مدیرکل محیط‌زیست استان قم اظهار داشت: جایگاه این ستاد در ذیل قانون حفاظت و مدیریت تالاب‌های کشور است و با حضور 10 عضو کابینه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود و شأن مصوبات این ستاد شبیه مصوبات ستاد هیئت دولت است.

بازگیر درباره پروژه‌های الویت دار طرح جامع دریاچه نمک گفت: کارهایی که باید در سطح کل حوزه صورت پذیرد، مشخص شده و برنامه 5 ساله برای آن تصویب و از اسفند ماه ابلاغ شده که در دستور کار همه دستگاه‌ها باید قرار گیرد.

 وی افزود: برای تحقق پیدا کردن این اقدامات، یک کارگروه ویژه تخصصی باید شکل گیرد که ستاد، مسئولیت این کارگروه را به استاندار محترم قم داده و استانداران سایر استان‌های حوزه و دستگاه‌های مرتبط هم در این کارگروه حضور دارند.

مدیرکل محیط زیست استان قم تصریح کرد: ستاد ملی مدیریت گردوغبار کشور  اعلام کرده اگر دریاچه نمک آسیب ببیند، فلات بخش مرکزی نیز آسیب خواهد دید و کانون گردوغبار و ریزگردها در منطقه فعال خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی