Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:14:09 GMT

پیام اصلی غدیر ولایت پذیری است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۴۶۳۳

پیام اصلی غدیر ولایت پذیری است

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: پیام اصلی غدیر ولایت پذیری است، و اصلی ترین نقش ولایت تربیت انسانها برای رسیدن جامعه به سعادت ابدی است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر "الله نور کریمی تبار" امروز در برنامه کلام آدینه  صدا و سیمای مرکز ایلام با تبریک عید غدیر خم و اشاره به تاریخ ۲۰ ذی الحجه ولادت امام موسی کاظم علیه السلام و ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامی داشت یاد و خاطره خبرنگار شهید، محمود صارمی به بیان و اهمیت واقعه غدیر و ارتباط آن با مساله ولایت فقیه پرداخت و اظهار کرد: پیام اصلی غدیر ولایت پذیری است، و در روایات زیادی به این نکته اشاره شده که شرط قبولی اعمال پذیرش ولایت است، زیرا اصلی ترین نقش ولایت تربیت انسانها برای رسیدن جامعه به سعادت ابدی است

وی در ادامه با بیان اینکه در صدر اسلام عامل انحراف و آسیب واقعه غدیر، دنیا طلبی دشمنان با لباس دین در کنار بی بصیرتی توده مردم بوده، افزود: مجموع این عوامل باعث شد که مسیر امامت را تبدیل به انتخاب مردمی کنند و جامعه بشریت از این نعمت عظما محروم بمانند

کریمی تبار در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی از نعمت ولایت فقیه برخوردار هستیم، افزود: ولایت فقیه در عصر حاضر استمرار امامت معصوم و غدیر هست، که نایب امام معصوم مسئولیت اداره جامعه را برعهده دارد، جامعه به پیوندی که ولایت با غدیر دارد پایبند است، چه در زمان امام راحل (ره) و اکنون نیز از مقام معظم رهبری پیروی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در ادامه به ذکر خصائص رهبر معظم انقلاب از دیدگاه موافقین و مخالفین نظام پرداخته و با تاکید بر اینکه: گاهی در شناخت دشمن دچار لغزش شده ایم افزود: از اوائل انقلاب تاکنون شاهد فراز و نشیبهای مختلفی بوده ایم، که هرکجا مردم و مسئولین گوش به فرمان رهبر بودند پیشرفت داشتیم و هر جا زاویه ایجاد شده آثار منفی آن دامنگیر جامعه شده است.

وی  ادامه داد: گاهی مخاطب رهبری نیروهای مسلح بوده که گوش به فرمان هستند و در سخت ترین شرایط با وجود محدودیتهای دشمن توانستند موشک بالستیک نقطه زن تولید کنند و برای ملت عزت آفرینی کنند

کریمی تبار  خاطر نشان کرد: متاسفانه مواقعی شاهد هستیم که حرفهای رهبری زمین می‌ماند، چرا که سالهاست ایشان در باب اقتصاد مقاومتی هشدار دادند، و بیان کردند رابطه با آمریکا رابطه ی گرگ و میش است اما بعضی اعتمادشان به دشمن بیش از رهبر است.

وی گفت : آنچه در غدیر اتفاق افتاد که معادلات و محاسبات را تغییر و تحریف کنند برای انقلاب اسلامی هم اتفاق افتاده و می افتد، چرا که دشمن همواره با تلقین به عدم توانایی کشور در جهت پیشرفت بدون برقراری ارتباط با آمریکا اصرار داشته است، که در نتیجه برخی افراد که در داخل تصمیم ساز هستند منفعل شده و اظهار می دارند خزانه کشور خالی است، حتی برای آب خوردن نیازمند مذاکره با کدخدا هستم و کشور برای هر روز تاخیر در امضای برجام ۲۰۰ میلیون دلار متحمل ضرر میشود،خروجی آن نیز هزینه سنگینی بود که در برجام متحمل شدیم

 
کریمی تبار  با بیان اینکه  با وجود داشتن نعمت بزرگ رهبری که با اقتدار جهان اسلام را هدایت میکند کسانی در داخل کشور هستند که تبعیت نمیکنند و این ضعف بزرگی است، افزود: بعضی ها هنوز برجام و آمریکا را بزک میکنند و باور ندارند که ما میتوانیم.

وی  گفت:  برخی قصد دارند واقعیات توانمندی کشور را ضعف جلوه دهند و ضعفهای دشمن را به عنوان نقاط قوت مطرح می کنند، اما خدا را شاکریم مردم آگاه و هوشیار هستند و به عوامل نفوذی دشمن اجازه نمی‌دهند به اهداف شوم خود برسند.

کریمی تبار در ادامه  ضمن همدردی با مردم مظلوم لبنان در حادثه تلخ انفجار بیروت گفت: قطعا دست صهیونیسم در آن دخیل خواهد بود 
امام جمعه ایلام  گفت: در روز عید غدیر ثواب کمک به مردم مؤمن نیازمند هزار برابر است. به عنوان شیعه امام علی علیه السلام وظیفه داریم به نیازمندان کمک کنیم و با واریز کردن هر مبلغی که می توانیم به حساب  پویش امید و همدلی در شاد کردن نیازمندان جامعه شریک شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام عيد غدير کریمی تبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم

ایسنا/گیلان مشاور و فعال حوزه سبک زندگی اسلامی گفت: نیازمند به آگاه سازی پایدار برای نسل جدید هستیم تا در جنگ فرهنگی و بزنگاه‌هایی که دشمن طراحی می‌کند، جامعه دچار لغزش نشود.

زهرا ایمان پور، فعال فرهنگی در اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با هدف بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و ماموریت‌های این نهاد انقلابی که امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه برگزار شد، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در راستای وجود یک جبهه هماهنگ در مقابل ما، اظهار کرد: ما متوجه این قضیه هستیم که دشمن از اوایل انقلاب تا کنون با تمام قوای جسمی، فکری و مالی خود در مقابل ما ایستاده تا برای ملت ما موانعی ایجاد کند که بیش از این اسلام در خاورمیانه گسترش نیابد زیرا مهمترین قاعده اسلام، ایستادگی در مقابل استکبار دشمن است.

این فعال فرهنگی با اذعان به اینکه ما نیازمند به یک پشتوانه فکری و فرهنگی در تشکیلات هستیم، افزود: نباید با نسل جوان طبق برنامه وکتاب‌های چندین سال قبل پیش برویم، باید با شناسایی جدید از نیازهای جوانان امروزی پیش رویم تا بتوانیم با این نسل ارتباط بگیریم.

وی افزود: در راستای خودسازی باید در قدم اول از خودمان بگذریم و قدم بعدی در این راستا این است که باید گفتار درست و حق را بشناسیم و طبق آن گفتار پیش برویم و برای متواضع شدن و مقابله با نفس خودمان باید تقوا پیشه کنیم.

همچنین در ادامه این نشست ساجده قادری، مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با بیان به اینکه سقوط فرهنگی یک شبه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته یک بزنگاه برای ما بود که متوجه شویم یک مسئله دروغین می‌تواند جامعه ما را تحت تاثیر قرار دهد.

قادری تاکید کرد: ما نیازمند به یک آگاه سازی متداوم برای نسل جدید هستیم تا در چنین مواقعی جامعه دچار لغزش نشود.

این مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با اذعان به اینکه اگر ما در مسائل توحیدی قوی باشیم دیگر در بزنگاه‌ها دچار لغزش نمی شویم، تصریح کرد: شیطان همیشه ما را به مسائل سرگرم کننده اغوا می‌کند اما اگر ما به مضامین قرآنی مراجعه کنیم به تفکر و تعقل وا می‌دارد و جامعه‌ای سقوط می‌کند که فکر و فرهنگ آن جامعه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند به اتاق فکرهای تخصصی در گروه‌های فرهنگی خودمان هستیم، بیان کرد: باید هم سطح دشمن در فضاهای مجازی مقابله کنیم، مثل خبر حمله ایران به اسرائیل که دشمن این حمله را کاملا یک چیز کوچک نشان داد و فضای مجازی هم‌ پر شد از نظرات دشمن در راستای همین قضیه پس ما نیازمند به یک سری جهادگری در این فضا هستیم تا با جان و مال خود تمام قد در این فضا کار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم