Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها مصوب سال ۱۳۳۴ است و این قانون با توجه به شرایط ۶۰ سال پیش تدوین شده است، گفت: اولین اصلاحیه بر قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در سال ۵۸ وارد و با چند تبصره اصلاح شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه قانون ماده ۱۰۰ به خاطر رعایت ایمنی شهری و اصول شهرسازی در نظر گرفته شده است تا از تخلفات جلوگیری کند، تصریح کرد: ماده ۱۰۰ به صراحت گفته که شهرداری می‌تواند تخلفات ساختمانی را ارجاع دهد و می‌گوید این تخلفات فقط از طریق شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه چند مسأله این ماده را تحت شعاع قرار داده است، افزود: کشور ما حدود ۱۲۰۰ شهرداری دارد که کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در آن فعالیت می‌کنند و مهمترین بخش این است که برای آن‌ها ضمانت اجرایی مشخصی وجود ندارد.

نژاد بهرام با بیان اینکه احکام تخریب از موانع اجرایی هستند، گفت: مانع دوم عدم اجرا است، بسیاری از آرای ماده ۱۰۰ که صادر می‌شوند، رأی تخریب دارند و اجرا نمی‌شوند و برخی هم در دیوان عدالت اداری باطل می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نماینده شهرداری ضابط اجرایی نیست، گفت: آرای ماده ۱۰۰ شبه قضایی هستند و باید اجرا شوند، اما، چون شهرداری ضابط قضایی نیست نیازمند دستور قضایی است و این باعث عدم اجرا یا تأخیر زیاد در اجرا می‌شود و مسائل اجتماعی زیادی را ایجاد می‌کند.

او افزود: نکته و مانع بعدی تعارض منافع است، از یک طرف شهرداری‌ها منابع پایدار ندارند و از طرف دیگر هم می‌گوییم جلوی تخلفات را بگیرید.

نژاد بهرام با بیان اینکه ارزش افزوده تخلفات، میل به تخلف ایجاد می‌کند، گفت: علت تمایل شهرداری‌ها به جریمه فقط مسأله مالی نیست، بلکه امکان اجرای احکام هم هست که برخی مسائل اجتماعی مانع اجرای احکام تخریب می‌شوند.

او تصریح کرد: لایحه‌ای که مربوط به تغییرات ماده ۱۰۰ است، در اختیار دولت قرار گرفته و منتظر هستیم دولت پس از انجام اصلاحات، آن را به مجلس ارسال کند تا به تصویب نهایی برسد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شورای شهر پارسی خبر ایمنی شهرها شهرداری قانون ماده ۱۰۰ شهرداری ها نژاد بهرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه

سرهنگ فارسی اظهار داشت: طرح برخورد با خودرو‌های شوتی ، آلودگی صوتی و دارای تخلفات حادثه ساز با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات با همکاری پلیس راهور و یگان‌های انتظامی مراغه به مرحله اجرا گذاشته شد.

 وی اضافه کرد: در قالب این طرح ۱۲ دستگاه انواع خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقلیه خود اقدام به آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند توقیف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی مراغه خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح برای  ۳۷۰ وسیله نقلیه دارای تخلف نیز اعمال قانون شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۹۷ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان
  • احکام مالیاتی قانون ساماندهی کولبری و ملوانی ابلاغ شد
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است