Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@05:28:56 GMT

هیئت اسکواش همدان عضو شورای راهبردی فدراسیون شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۴۹۳۳

هیئت اسکواش همدان عضو شورای راهبردی فدراسیون شد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - اگرچه اسکواش همدان در ۲ دهه گذشته افتخار قابل توجهی نداشته با تغییرات صورت گرفته در رأس هیئت استان، همدان عضو شورای راهبردی فدراسیون و هیئت معین غرب کشور شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، اسکواش از جمله رشته‌های نوپا در همدان است و عمر فعالیت این رشته در استان به دو دهه هم نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما جدا از قدمت کم این رشته ورزشی٬ کمبود زیرساخت‌های لازم و نیز مدیریت ضعیف در برخی از ادوار هیئت استان همدان و یک اختلاف بین رئیس اسبق هیئت اسکواش یعنی فاطمه شبیری و رئیس سابق هیئت رضوان سلماسی نیز باعث شد تنها کورت تخصصی اسکواش استان واقع در باشگاه شهرداری همدان هم پلمپ، و به نوعی این رشته ورزشی که از قبل نیز وضعیت مناسبی نداشت تعطیل شود.

تغییرات مدیریتی در راس هیئت اسکواش همدان

اما در بهمن ماه سال گذشته با برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت اسکواش استان همدان، اسدالله ربانی با 13 رای از 14 رای مجمع برای 4 سال به عنوان رئیس این هیئت انتخاب شد.

با انتخاب اسدالله ربانی که سابقه معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان را بر عهده داشت و در حال حاضر نیز مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان است ورزشکاران و مربیان این رشته برای احیای اسکواش در همدان امیدوار شدند.

اگرچه انتخاب ربانی به عنوان رئیس هیئت اسکواش با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی فعالیت‌های ورزشی در کل کشور همراه شد، اما اقداماتی که در 6 ماه گذشته به ویژه در حوزه زیرساختی توسط رئیس جدید هیئت صورت گرفته است نوید روزهای خوبی برای این رشته ورزشی در استان همدان می‌دهد.

راه‌اندازی هیئت شهرستان‌ها در دستور کار هیئت استان

رئیس هیئت اسکواش استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان این که از ابتدا نسبت به این رشته در همدان کم‌لطفی شده است اظهار داشت: رئیس فدراسیون اسکواش نیز از وضعیت اسکواش همدان رضایت نداشت و در زمان حضور در مجمع انتخاباتی این موضوع را اعلام کرد.

تقدیر رئیس فدراسیون جهانی اسکواش از توسعه در ایرانبازیکن ‌تیم ملی اسکواش: آماده بازگشت به میادین بین‌المللی هستم‌/ بدشانسی‌های زیادی آوردممجموعه بین‌المللی اسکواش بیرجند با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد

اسدالله ربانی افزود: از زمانی که ریاست هیئت را برعهده گرفتم اساس کار را بر اساس برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلندمدت پایه‌ریزی کردم.

وی با بیان این که اسکواش پیش از این در هیچ یک از شهرستان‌های استان هیئت نداشت گفت: به محض قبول مسئولیت هیئت اسکواش شهرستان همدان را راه‌اندازی کردیم و قرار است در سایر شهرستان‌ها نیز هیئت‌ها را فعال کنیم.

مشکل کورت تخصصی شهرداری حل شد

رئیس هیئت اسکواش استان با اشاره به این که برخلاف رشته‌های مطرح و شناخته شده مثل فوتبال، کشتی و والیبال اسکواش رشته شناخته شده‌ای برای خانواده‌ها نیست عنوان کرد: با کمک رسانه‌ها و نیز در فضای مجازی اقدامات خوبی برای معرفی این رشته در همدان صورت گرفت.

ربانی تصریح کرد: سالن حجاب را راه‌اندازی و مشکل سالن شهرداری را که تنها کورت استاندارد استان است حل کردیم تا دوره‌های آموزشی را برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: با تعطیل بودن کورت شهرداری در حق اسکواش همدان ظلم شده بود و در مدت تلاش بی‌وقفه 3 ماه با کمک شورای شهر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان مشکل این کورت را حل کردیم تا به دایره خدمت به اسکواش همدان بازگردد.

جذب اعتبار برای ساخت 2 کورت استاندارد در همدان

رئیس هیئت اسکواش استان با اشاره به این که سالن حجاب، سالن مریانج و سالن شهرداری تنها زیرساخت‌های اسکواش استان هستند گفت: با پیگیری‌های انجام شده زمینی را در پارک بانوان همدان در اختیار گرفتیم تا دو کورت تخصصی و استاندارد در آنجا ایجاد کنیم.

وی با بیان این که در نشستی با مدیرکل ورزش و جوانان استان اعلام کردم همدان باید یک کورت بین‌المللی یا حداقل ملی داشته باشد اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده قرار شده از اعتبار عمرانی امسال بودجه‌ای برای ساخت کورت‌های پارک بانوان اختصاص یابد.

رئیس هیئت اسکواش استان با اشاره به این فدراسیون اسکواش از اقدامات هیئت استان رضایت دارد گفت: پیشتر اسکواش استان همدان در ارزیابی‌های صورت گرفته جز استان‌های آخر بود اما در آخرین ارزیابی فدراسیون سومین هیئت برتر استانی شدیم.

همدان هیئت معین 8 استان غرب کشور شد

ربانی عنوان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که برای هیئت استان افتاد انتخاب ما به عنوان هیئت معین 8 استان غرب کشور از سوی فدراسیون بود.

وی با بیان این که همچنین هیئت استان به عنوان یکی از اعضای شورای راهبردی فدراسیون انتخاب شد گفت: در جلسه‌ای با شهردار همدان رایزنی خواهیم کرد تا در 2 بوستان سطح شهر کورت اسکواش ایجاد شود.

ربانی با بیان این که در حال حاضر تعداد ورزشکاران سازمان یافته اسکواش همدان 106 نفر است گفت: افزایش ورزشکاران این رشته وساماندهی آنها  از جمله اهداف مهم ما است.

انتهای پیام /747/ ز

R41405/P/S6,75/CT7 بیشتر بخوانید... لغو هفته پایانی لیگ‌های اسکواش ایجاد کمپ‌های ملی اسکواش در خراسان جنوبی مدیرعامل باشگاه مهرسان: به دنبال حضور اسکواش‌بازان در لیگ‌های خارجی هستیم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لغو هفته پایانی لیگ‌های اسکواش ایجاد کمپ‌های ملی اسکواش در خراسان جنوبی مدیرعامل باشگاه مهرسان: به دنبال حضور اسکواش‌بازان در لیگ‌های خارجی هستیم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ پایان ۲۸ روز جستجو در ارتفاعات جهان‌نما/ جسد «سها رضانژاد» پیدا شد ۲ اصفهان| شکست سپاهان برابر نساجی؛ دو نیمه، دو چهره ۳ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی ۴ کرونا پر شتاب در استان فارس می‌تازد؛ افتتاح یک فروشگاه خصوصی با ازدحام جمعیت ۵ مستند "از غیزانیه تا تهران" رونمایی شد ۶ تجلیل بسیج رسانه ایلام از خبرنگاران سادات به مناسبت عید غدیر و روز خبرنگار ۷ جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد ۸ ۱۷ مرداد روزی که در قم با بی‌مهری متولیان سپری شد مهمترین اخبار استانها نماینده مردم لاهیجان: قشر متوسط جامعه به «قشر نیازمند» تبدیل شده/ نرخ کالاها دقیقه‌ای در حال افزایش است امام جمعه موقت کیش بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت رشد ۴۴ درصدی پروازهای خارجی در اصفهان/ راهکارهای مبارزه با کرونا در فرودگاه اصفهان چیست؟ عضو مجلس خبرگان رهبری: عید غدیر بیعت با حکومت الهی، اسلامی و بیعت با امام زمان(عج) است مهمترین اخبار تسنیم گفتگوی بدون تعارف با همتی: قیمت ارز به تدریج پایین می‌آید لبنان|اقدامات قضایی جدید درباره انفجار بیروت؛ چند مسئول دیگر بازداشت شدند گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با میشل عون درباره انفجار بیروت حمله خمپاره‌ای به محل تجمع داعش در سامراء ایران چک جدید ۱۰۰ هزار تومانی رونمایی شد+عکس درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس هیئت اسکواش استان اسکواش همدان استان همدان هیئت استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ژیمناستیک ایران موفق شد اتفاقی تاریخی رقم بزند و برای اولین بار سهمیه المپیک را کسب کند. مهدی الفتی که پیش از این در بازی های آسیایی هانگژو موفق شده بود به مدال نقره دست پیدا کند این بار سهمیه المپیک پاریس را به دست آورد؛ آن هم در شرایطی که اگر اینچه درگاهی ریاست فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده نداشت او به مسابقات کسب سهمیه اعزام نمی‌شد. این اعزام در شرایطی انجام شد که ژیمناستیک ایران به دلیل برخی اتفاقات دچار تلاطم شده بود و حضور افراد غریبه با ژیمناستیک در این فدراسیون، لطمات زیادی به این رشته پایه و مادر وارد کرده بود.

فراموش نکردیم روزگاری بود که حتی در مسابقات کسب سهمیه هم شرکت نمی‌کردیم چرا که مسئولان وقت فدراسیون ژیمناستیک اعتقاد داشتند ژیمناست‌های ایرانی استعدادی در این رشته ندارند و هزینه کردن برای کسب سهمیه المپیک، یک سیاست اشتباه است.

اینچه درگاهی از سال 1396 که ریاست فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده گرفته تا به امروز موفقیت های زیادی برای این رشته رقم زده است. او با وجود سنگ اندازی های زیادی که مخالفانش انجام دادند ثابت کرد که می‌توان در ژیمناستیک هم صاحب مدال شد. فراموش نشود ژیمناستیک رشته ای است که بر خلاف رشته های دیگر که برای کشورمان مدال آور بوده‌اند در همه کشورهای دنیا دارای جایگاه ویژه ای است و در چنین شرایطی شانس کسب موفقیت بسیار کم است.

امروزه حتی مخالفان اینچه درگاهی هم اعتقاد دارند که او توانسته ژیمناستیک ایران را به اعتلا برساند. نکته‌ای که باید مسئولان ورزش کشور در نظر بگیرند سمپاشی کسانی است که از نتیجه انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در 24 اردیبهشت واهمه دارند. آنها با ارائه اطلاعات اشتباه، تلاش می‌کنند روی تصمیمات وزارت ورزش تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال آنها ابتدا اعلام کردند که الفتی جایگاه هشتاد و چهارم در رنکینگ فدراسیون جهانی دارد و اصلا از ابتدا هم شانسی برای کسب سهمیه المپیک نداشته است. در ادامه که این دروغ آنها با کسب سهمیه االمپیک نقش بر آب شد گفتند که الفتی از طریق ویلدکارت موفق به کسب سهمیه شده است. این دروغ پراکنی آنها فقط به یک دلیل خاص است. اینکه با حضور اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک، آنها نمی‌توانند از او سهم‌خواهی کنند.

باید امیدوار بود انتخابات فدراسیون ژیمناستیک با حضور هر 3 کاندیدا برگزار شود؛ در غیر این صورت اتفاقات تلخی نه تنها برای ژیمناستیک که برای ورزش کشور رخ خواهد داد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899175

دیگر خبرها

  • موسوی: سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا راهبردی بود
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • فرهنگسازی گسترش ورزش در جامعه کارگری ضروری است
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو