Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۶۰ قرار دارد و وضعیت هوای پایتخت قابل قبول است. البته این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۱۱۷ بود و وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با آلاینده o۳ بوده است.

بر اساس این گزارش پایتخت از ابتدای سال تاکنون ۱۵ روز هوای پاک، ۹۳ روز هوای قابل قبول، ۳۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز هوای ناسالم داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایتخت در سال گذشته تاکنون ۲۵ روز هوای پاک، ۹۱ روز هوای قابل قبول، ۲۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم داشته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در نخستین ساعات روز شنبه (۱۸ مرداد ۹۹) کیفیت هوای تهران در محدوده قابل‌قبول خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از شرایط جوی مساعد و وزش باد طی ساعات گذشته و نیز کاهش تردد خودروها در روز تعطیل است.

همچنین در طول روز با کاهش تندی باد بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد، علاوه بر این با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن و افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی شنبه در مناطق پرتردد شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا باشیم. با کاهش تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۱۹ مرداد ۹۹) همراه با افزایش تردد خودروها احتمال می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش یافته که در مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

عدم وزش باد مؤثر در طی روز شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، همچنین غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر افزایش خواهد یافت و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. این شرایط تا اواخر وقت یکشنبه ادامه داشته، بنابراین احتمال می‌رود با افزایش ترافیک غلظت ذرات معلق افزایش پیدا کرده و سبب شود در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب قرار بگیرد.‌

کد خبر 4993385 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: تهران آب و هوا هوای سالم وضعیت هوای تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه روز خبرنگار شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی انفجار بیروت محسن حاجی میرزایی پیش بینی وضعیت هوا ملک جماران وضعیت راهها سرهنگ نادر رحمانی مواد مخدر روز هوای ناسالم کاهش کیفیت هوا قابل قبول پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.

به گزارش ایسنا، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۴ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

تهران از ابتدای سال، ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول داشته است و در هیچ روزی از سال جدید کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار نگرفته است.

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید