Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@17:22:27 GMT

چین یک ماهواره جدید راه‌اندازی کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۰۴۰

چین با موفقیت یک ماهواره جدید سنجش از راه دور را از مرکز پرتاب ماهواره «Jiuquan» به سمت مدار زمین پرتاب کرد. ناطقان: به نقل از شینهوا، چین با موفقیت یک ماهواره جدید سنجش از راه دور را از مرکز پرتاب ماهواره  «Jiuquan» به سمت مدار زمین پرتاب کرد.

این ماهواره توسط یک موشک حامل Long March-۲D در مرکز پرتاب ماهواره‌ای Jiuquan در شمال غربی چین، ۵ ژوئیه سال ۲۰۲۰ راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بار اصلی این موشک، یک ماهواره رصد نوری موسوم به «گوآفن ۹ » (Gaofen ۹) بود که قادر به ثبت تصاویر با وضوح بالا است.

این چهارمین سری از پرتاب ماهواره‌های گائوفن ۹ به سمت فضا بود؛ تا پایان سال گذشته میلادی، ۱۲۳ شرکت خصوصی در حوزه فضایی در چین ثبت شد که ۱۴ مورد آن در حوزه ساخت پرتابگر بود.

این ماهواره به طور عمده برای نقشه برداری از زمین، برنامه ریزی شهر، طراحی شبکه جاده، برآورد عملکرد محصول و پیشگیری و کاهش بلایا مورد استفاده قرار می‌گیرد. منبع: فارس برچسب ها: جین ، ماهواره جدید ، راه اندازی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جین ماهواره جدید راه اندازی پرتاب ماهواره ماهواره جدید یک ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

جواد نژادی گفت: مرکز معاینه فنی در شهرستان کهنوج با مساحت ۵ هزار متر مربع در حال احداث می باشد.

وی از مرکز معاینه فنی جیرفت به عنوان تنها مرکز معاینه فنی ماشین آلات سنگین در جنوب کرمان نام برد و افزود: با هدف دسترسی راحت تر مالکان و رانندگان دستگاه های سنگین حمل و نقل بار و مسافر در شهرستان های جنوب استان کرمان، ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست، مرکز معاینه فنی شهرستان کهنوج با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال احداث است.

مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج از ظرفیت پذیرش ماهانه بیش از ۲ هزار دستگاه سنگین از سوی این مرکز سخن گفت و تصریح کرد: در این مراکز، علاوه بر بازدیدهای ظاهری، شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها و چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید