Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه می گوید که در حال حاضر سازوکار الکترونیکی کردن توزیع کالا در سطح گسترده وجود ندارد و با توجه به منابع فقط تعداد خاصی را در بر خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، چندی پیش یک فوریت طرح تامین کالاهای اساسی از سوی مجلس به تصویب رسید که طی آن پیشنهاداتی در رابطه با توزیع کالاهای اساسی در قالب کالابرگ و یا کارت الکترونیکی مطرح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی نمایندگان تاکید داشتند که با وجود وفور کالاهای اساسی برخی اقشار در تامین آن با سختی‌های مواجه‌اند.

اما این که موضع دولت در رابطه با طرح تامین کالاهای اساسی و توزیع کالا با کالابرگ و یا کارت  الکترونیک چیست و در صورت توافق تامین منابع آن چگونه  صورت خواهد گرفت، موضوعی است که در گفت و گو با محمدباقر نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه- مورد پرسش قرار گرفت و وی توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد.

معاون رئیس جمهوری تاکید دارد که در حال حاضر سازوکار الکترونیکی کردن توزیع کالاهای اساسی در سطحی گسترده در کشور وجود ندارد و قطعا با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

اما از سوی دیگر تامین منابع برای طرح تامین کالای اساسی قابل توجه است، این در حالی است که در دو سال اخیر نیز بحث هایی در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومان از کالای اساسی و اختصاص مابه التفاوت آن برای ارائه کالا به صورت یارانه ای از جمله کالا برگ مطرح بوده ولی به نتیجه ای نرسیده است، در حال حاضر نیز بخش عمده ای از کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ با نرخ سامانه نیما تامین ارز می شوند.    

اکنون رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد منابع طرح تامین کالاهای اساسی می گوید که واقعیت این است که در سال گذشته با توجه به محدودیت منابع ارزی آن میزان از منابعی که برای تامین کالای اساسی پیش بینی شده بود هم به طور کامل محقق نشد و از این رو برای امسال هم با توجه به شرایط موجود، نمی‌توانیم مانند پارسال حدود ۱۵ میلیارد دلار برای این کالاها با نرخ ۴۲۰۰ تومان اختصاص دهیم.

وی افزود: در این شرایط به طور طبیعی برخی از اقلام که امکان آزادسازی داشت، از لیست دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شده و تامین آنها با نرخ ارز نیمایی صورت می‌گیرد که البته این درخواست نیز وجود داشته است.

نوبخت ادامه داد: اگر قرار است منابعی را برای طرح تامین کالای اساسی  اختصاص دهیم باید بپذیریم که یک افزایش قیمتی رخ خواهد داد و یارانه نیز قابل توزیع بین همه نیست و چنین تصمیمی نداریم، بلکه منابع ایجاد  شده به گروه خاصی اختصاص پید می کند.

وی یادآور شد:  در هر صورت نکات مبهم زیادی در رابطه با طرح تامین کالای اساسی وجود دارد که سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی آن است که البته بخش‌های غیر قابل اجرا را به مجلس اعلام کردیم و آن بخش‌های که قابل اجرا است نیز به طور حتم سعی می‌شود  در بهترین  حالت اجرایی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت کالای اساسی سازمان برنامه و بودجه تامین کالای اساسی کالاهای اساسی توزیع کالا طرح تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، سامان احمدزاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال برای اجرای آسفالت و لکه گیری ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، اظهار کرد: از این میزان ۶ هزار میلیارد ریال در قالب آسفالت اساسی معابر اصلی و ۶ هزار میلیارد ریال نیز برای لکه گیری اساسی در قالب خدمات محله‌ای هزینه می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با بیان اینکه این طرح بر اساس اولویت‌بندی کمیته فنی شهرداری اجرا می‌شود، گفت: در سال گذشته نیز ۳۲۲ هزار تن آسفالت با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال در معابر اصلی و محلات این شهر اجرا شد.

احمدزاده، ادامه داد: بر اساس افکارسنجی انجام شده، شهروندان تبریزی رضایتمندی بیشتری از عملکرد شهرداری تبریز در حوزه آسفالت در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل داشتند و یکی از مطالبه‌های آنان در سال ۱۴۰۳، آسفالت معابر و محلات است.

وی یادآور شد: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در راستای ارتقای کیفیت و طول عمر آسفالت معابر، نظارت مستمری در مراحل مختلف تولید، انتقال و توزیع آسفالت دارد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: معابر اصلی شهر و محلاتی که نیاز به آسفالت‌ریزی و یا لکه‌گیری دارند، توسط مناطق دهگانه و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز احصا شده و بر اساس اولویت و نیاز مناطق آسفالت‌ریزی می‌شود.

احمدزاده، افزود: در فروردین ماه سال جاری با وجود شرایط جوی نامساعد، ۱۴ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در سطح شهر انجام شده است که این میزان از اردیبهشت تا پایان سال به صورت جهشی هر ماه اجرا می‌شود.

کد خبر 6088636

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • ارز کالای سلامت محور با کمترین نرخ تامین شود
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی