Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@02:53:00 GMT

افزایش واردات نفت آمریکا از روسیه برای جبران تحریم نفتی ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۴۶۰

افزایش واردات نفت آمریکا از روسیه برای جبران تحریم نفتی ونزوئلا

‍‍‍‍‍‍

صادرات نفت روسیه به آمریکا در ماه جولای ۱۶ درصد نسبت به ژوئن افزایش داشته چون پالایشگاه‌های آمریکا مجبور بودند بشکه های از دست رفته نفت سنگین ونزوئلا را پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس، جایگزین کنند. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، اطلاعات ریفینیتیو آیکن نشان می‌دهد روسیه ماه گذشته 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

078 میلیون تن نفت به آمریکا صادر کرده که معادل بیش از 7 میلیون بشکه است.

 صادرات نفت روسیه به آمریکا در ماه جولای 16 درصد نسبت به ژوئن افزایش داشته چون پالایشگاه‌های آمریکا مجبور بودند بشکه های از دست رفته نفت سنگین ونزوئلا را پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس، جایگزین کنند. بسیاری از پالایشگاه ها مجبور شدند به جای نفت سنگین از نفت روسیه استفاده کنند.

 در واقع، تحریم‌های ونزوئلا به همراه کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس باعث کمبود نفت سنگین در بازار و افزایش قیمت آن و بسته شدن برخی پالایشگاه‌ها شده است.

آمریکا به بزرگترین صادرکننده نفت دنیا نفت خام فروختتلاش شرکت‌های آمریکایی برای مصادره نفتکش‌های ونزوئلا

 کمبود نفت سنگین با افزایش فصلی مصرف مشتقات آن شدید تر شده است. در خاورمیانه واردات نفت سولفور بالا طی ماه های تابستان افزایش می یابد چون از آن برای تولید برق استفاده می شود و تقاضا برای برق در گرمترین فصل سال بالا می رود. واردات نفت سولفور بالا توسط هند هم افزایش یافته است.

صادرات نفت روسیه به آمریکا حتی قبل از آغاز بحران کرونا هم رو به افزایش بود. روسیه سال گذشته 11 میلیون بشکه نفت به آمریکا صادر کرد که دو برابر بیشتر از صادرات آن در 2018 بود. پالایشگاه های آمریکا سعی کردند از قیمت پایین این نفت و همچنین قیمت پایین حمل و نقل دریایی در این زمان بهره ببرند.

انتهای پیام/14

 

R7586/P/S7,80,85/CT10 بیشتر بخوانید... تعداد چاه های نفت و گاز آمریکا برای چهاردهمین هفته پیاپی کم شد صندوق بین المللی پول: تقاضای جهانی برای نفت ۸ درصد در ۲۰۲۰ کاهش می یابد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تعداد چاه های نفت و گاز آمریکا برای چهاردهمین هفته پیاپی کم شد صندوق بین المللی پول: تقاضای جهانی برای نفت ۸ درصد در ۲۰۲۰ کاهش می یابد پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ شاسی بلند جدید شرکت سایپا رونمایی شد ۲ ایران چک جدید ۱۰۰ هزار تومانی رونمایی شد+عکس ۳ تغییر ساعات معاملات بورس از هفته آینده/ صنایع بزرگ از ساعت ۱۱ تا ۱۳ معامله می‌شوند ۴ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۷| پیش بینی رگبار ۴ روزه باران در برخی استان‌ها/ هوا ۸ درجه گرم می‌شود ۵ گفتگوی بدون تعارف با همتی: قیمت ارز به تدریج پایین می‌آید ۶ امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای همه/ کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند باید تغییر وضعیت دهند ۷ اختلاف نوبخت و همتی علنی‌تر شد/ مردم در کشاکش تورم افسارگسیخته و مسئولان درگیر مقصریابی ۸ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۷| قیمت طلا همچنان رکورد می‌زند مهمترین اخبار اقتصادی همتی: کاهش نرخ ارز در راه است/گشایش در بازگشت برخی ارزهای خارج کشور/ اخلالگران بازار ارز از حاشیه خلیج فارس حمایت می‌شوند ایران چک جدید ۱۰۰ هزار تومانی رونمایی شد+عکس «علاج تحریم»|۴ شرطِ قوی شدن اقتصاد/ کاشمری: با اقتصاد ضعیف در هر مذاکره‌ای بازنده‌ایم تکرار/ گمانه زنی‌ها از "گشایش اقتصادی" رئیس جمهور/ پای عرضه اوراق سلف نفتی در میان است؟ مهمترین اخبار تسنیم همتی: کاهش نرخ ارز در راه است/گشایش در بازگشت برخی ارزهای خارج کشور/ اخلالگران بازار ارز از حاشیه خلیج فارس حمایت می‌شوند نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ترامپ: ایران نمی‌خواهد مجددا رئیس ‌جمهور شوم/اگر پیروز انتخابات شویم، با ایران خیلی سریع به توافق خواهیم رسید «علاج تحریم»|۴ شرطِ قوی شدن اقتصاد/ کاشمری: با اقتصاد ضعیف در هر مذاکره‌ای بازنده‌ایم شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی به مناسبت عید غدیر درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پالایشگاه ها نفت سنگین نفت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دستکم فعلاً علاقه‌ای به اجرایی کردن تحریم‌های نفتی ایران داشته باشد.

قانونی که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، در این هفته در مسیر تبدیل شدن به قانون  قرار دارد. اما انتظار نداشته باشید که رئیس جمهور به این زودی ها به طور کامل از اختیارات جدید خود استفاده کند.

تحریم‌های نفتی جدید برای ایران در آخر هفته به عنوان پاسخی به حمله به اسرائیل در اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. نمایندگان مجلس وعده داده اند که دامنه محدودیت ها بر صادرات نفت خام ایران را با گسترش پوشش به بنادر، کشتی ها و پالایشگاه های خارجی که آگاهانه وارد تجارت می شوند، گسترش دهند. اما به نظر می‌رسد باید قصد ندارد فعلاً با امضای خود آن را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کند.

 

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲