Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@18:26:16 GMT

اظهارنظر تازه ترامپ درباره توافق با ایران

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۶۷۹

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوزٰ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در این کنفرانس خبری به گزارش دستگاه اطلاعاتی آمریکا که ایران، چین و روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده بود واکنش نشان داد.

وی گفت: «آخرین فردی که روسیه دوست دارد در قدرت ببیند، دونالد ترامپ است چون هیچ‌کس با روسیه سخت‌گیرتر از من نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «چین دوست دارد ما انتخاباتی داشته باشیم که در آن دونالد ترامپ به جو بایدن خواب‌آلود می‌بازد. در این مورد رویاپردازی می‌کنند. کشورمان را تصاحب خواهند کرد.»

وی اضافه کرد: «اگر جو بایدن رئیس‌جمهور شود، چین کشور ما را تصاحب خواهد کرد.»

ترامپ خطاب به خبرنگاری که در این باره سوال پرسیده بود گفت که گزارش دستگاه اطلاعاتی آمریکا فقط به چین و روسیه مربوط نیست و ایران را هم شامل می‌شود.

او گفت: «این گزارش از ایران هم اسم آورده و شما به آن اشاره نکردید. ایران دوست دارم من رئیس‌جمهور نشوم. این را اعلام کنم، اگر من برنده شوم-و زمانی که این اتفاق بیفتد- خیلی سریع با ایران به توافق می‌رسیم. با کره شمالی خیلی سریع به توافق می‌رسیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد چنانچه او در انتخابات سال ۲۰۱۶ به پیروزی نرسیده بود آمریکا الان درگیر جنگ با کره شمالی بود.

وی گفت: «کره شمالی و ایران... همه اینها خیلی سریع با ما توافق می‌کنند. ایران برای توافق با ما له له می‌زند، ولی می‌خواهند منتظر بمانند چون ترجیح می‌دهند با بایدن توافق کنند. اگر چین هنگامی که بایدن در قدرت است با آمریکا توافق کند، کشورمان را تصاحب خواهند کرد.»

ترامپ گفت: «ببنید من چکار کرده‌ام؟ ده‌ها میلیارد دلار از چین گرفته‌ام. چین بدترین سال را ظرف ۶۷ سال گذشته داشت در حالی که برای ما بهترین سال بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «آخرین چیزی که روسیه، چین و ایران می‌خواهند پیروزی دونالد ترامپ [در انتخابات] است.»

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید چه کاری برای مقابله با دخالت این کشورها در انتخابات انجام خواهد داد گفت که گزارش دستگاه اطلاعاتی آمریکا به تازگی منتشر شده و به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

او در ادامه مسئله را به رأی‌گیری‌های پستی که با آن مخالف است ربط داد و مدعی شد در صورت برگزاری انتخابات به این روش «قدرت‌های خارجی» راحت‌تر می‌توانند در آن مداخله کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما به دقت آن را [گزارش را] مورد بررسی قرار خواهیم داد. این گزارش اندکی قبل‌تر منتشر شده و ما آن را به دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد.»

ترامپ در ادامه گفت: «بزرگترین خطری که پیش روی ما است، انتخابات پستی است چون در انتخابات پستی، برای قدرت‌های خارجی- خواه روسیه باشد یا چین، ایران، کره شمالی و خیلی کشورهای دیگری که شما انتظارش را ندارید- جعل کردن آرا کار راحت‌تری است. با رأی‌گیری‌های پستی برایشان خیلی راحت‌تر است که تقلب کنند.»

دستگاه اطلاعاتی آمریکا در بیانیه‌ای روز جمعه جدید بار دیگر ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرد.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ توافق ایران دستگاه اطلاعاتی آمریکا رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

به گزارش صدای ایران از فارس؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) هفتم اردیبهشت ماه با انتشار فیلمی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اساتید حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله بین شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.


وی تصریح کرد: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.


تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روز‌ها شاهد برگزاری اعتراضات و تجمعات دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی است.


تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور‌های دیگر از جمله فرانسه نیز برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!