Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از نیروهای مشغول در پمپ بنزین‌ها می‌خواهیم که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و مراقب باشند که رانندگان نکات بهداشتی را در سوختگیری رعایت کنند که اگر این موارد رعایت نشود به پمپ بنزین های متخلف هشدار داده می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ فرشیدی با اشاره به اینکه استغاده از ساحل دریا به شرط رعایت فاصله دو متری و شلوغ نشدن ایرادی ندارد، تصریح کرد: اگر در منزل بیمار کرونایی ندارید لازم به ضد عفونی کردن مداوم سطوح نیست، استفاده از دستکش عامل مبتلا نشدن نیست و استفاده از دستکش ماندگاری ویروس را بیشتر می‌کند و نوشیدنی‌های مانند زنجبیل موجب کاهش ابتلا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین وضعیت کرونا در استان هرمزگان را اینگونه تشریح کرد:

در هفته گذشته به نسبت هفته قبل‌تر ۹ درصد کاهش پذیرش بیمارستانی بیماران کرونایی داشتیم که منجر به کاهش تخت‌های بستری و تعطیلی بعضی از بخش‌های کووید شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(۱۸ مردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در چهارده روز گذشته نیز مجموعا ۲۹ درصد کاهش پذیرش بیمارستانی بیماران کرونایی داشته ایم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۶ بیمار کرونایی بستری در استان داریم که تقریبا برابر با شمار بیمارهای کرونایی بستری در قبل از خرداد ماه است.

فرشیدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵ فوتی شمار فوتی‌های استان به ۵۹۰ نفر رسید که از این شمار ۶۲ درصد آقا و ۳۸ درصد خانم بودند.

وی با بیان اینکه اکنون ۷۸ بیمار کرونایی در آی سی یو بستری‌اند که ۳۳ بیمار بدحال هستند، عنوان کرد: هم اکنون اشغال تخت‌های آی سی یو برای بیماران کرونایی در بندرعباس ۹۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: این هفته ۱۰ تخت آی سی یو جدید به ظرفیت تخت‌های بندرعباس در بیمارستان شهید محمدی اضافه شد و در شهرستان‌ها مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فقط شهرستان بندرلنگه، و جزایر کیش و قشم در وضعیت قرمز شیوع کرونا هستند، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، پارسیان، جاسک و رودان در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های بستک، حاجی آباد و بندرخمیر در وضعیت زرد وشهرستان‌های سیریک، بشاگرد و بوموسی در وضعیت سفید شیوع کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: در پنج ماه ونیم گذشته بیش از ده هزار بیمار کرونایی در استان بستری شدند که ۹۰ درصد با بهبود حالشان مرخص شدند.

فرشیدی با بیان اینکه در این مدت همچنین بیش از هزار بیمار کرونایی در بخش آی سی یو بستری شدند که بالای ۵۲ درصد با بهبود حالشان مرخص شدند، اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از ماسک در هرمزگان به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۵ درصد مردم حفظ فاصله فیزیکی و برگزار نکردن مراسم‌ها را رعایت کرده اند که جا دارد این شاخص‌ها بهتر شود، تصریح کرد: اگر مردم مجبور به حضور در جاهای شلوغ هستند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی بکنیم، زیرا در آینده نزدیک خبری از رفتن این ویروس نیست.

وی افزود: اکنون تخت خالی برای پذیرش بیماران وجود دارد و اگر افرادی نشانه‌های بیماری دارند حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/0036sW

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کروناویروس هرمزگان علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیمار کرونایی شهرستان ها آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه میزان شهریه مدارس غیردولتی امسال براساس عملکرد تعیین می‌شود گفت: ۳۱ اردیبهشت نرخ شهریه مدارس غیردولتی تعیین و ممکن است برخی مدارس کاهش شهریه داشته باشند.

محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیش ثبت نام شهریه مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه شورای نظارت سال‌های گذشته، به دلایل تسریع در کار و تکریم مراجعه کنندگان به مدرسه انجام می شود گفت: شرط پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی این است که تا زمان ابلاغ شهریه سال، بر اساس شهریه سال قبل ثبت نام اتفاق بیفتد، شرط دیگر هم این است که به هر دلیلی دانش آموز از ادامه ثبت نام در مدرسه انصراف داد، هزینه اخذ شده عودت داده شود.

وی با بیان اینکه برای امسال فعلا میزان شهریه تعیین نشده است افزود: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می یابد، احتمال دارد شهریه برخی مدارس نسبت به سال گذشته افزایش و برخی ثابت و حتی برخی نیز شهریه کاهشی داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه این گونه نیست هرسال درصدی برای همه مدارس اعلام کنیم ادامه داد: درصد افزایش متناسب با آیتم‌ها و الگوهای شهریه، در هفت محور تعیین می شود؛ امسال هم بازنگری جدی انجام شده و بر این اساس مدرسه به مدرسه و مرکز به مرکز بررسی انجام می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه همین روزها بررسی در حال انجام است گفت: بخشنامه شهریه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغ شده، ۱۰ روز اول توجیه و اقناع برای موسساین است که با فرمت‌های جدید به چه شیوه عمل کنند، ۱۰ روز فرصت وارد شدن به سامانه دارند تا همه اطلاعات مدرسه‌ای را وارد و بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: کارگروه بر اساس مصوبه و ماده ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی که مدیر منطقه رئیس کارگروه است با همراهی موسسان و نماینده انجمن اولیاء و مربیان و مسئولان در داخل آموزش و پرورش، معاونین آموزش و پرورشی این شهریه تایید و به استان اعلام می‌شود. در صورت تایید از سمت استان این شهریه در پنل مدیریتی مدرسه برای دید عموم با کد مدرسه و اسم مدرسه ثبت می‌شود که همه این فرآیند تا ۳۱ اردیبهشت مشخص می‌شود.

ساعت تدریس معلمان غیردولتی برای «بیمه» شدن

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حمایت از معلمان مورد غفلت قرار گرفته است عنوان کرد: معلمان بر اساس قانون ۳۰ ساعته شدند و متناسب با ۳۰ ساعت آموزش و تدریس، بیمه کامل می‌شوند و دستمزد ۳۰ ساعت کامل را می‌گیرند.

محمودزاده در خصوص جریمه نقدی مدارسی که بیشتر از شهریه و بیشتر از شهریه فوق برنامه که ۴۰ درصد شهریه است دریافت می کنند عنوان کرد: اگر مدرسه‌ای تخلف حوزه را داشت در شورای نظارت تصمیم می‌گیریم؛ از حساب مدرسه برداشت می‌شود، طبق ماده ۱۸ تبصره ۲ سهم دانش آموز به خودش داده می‌شود و به خاطر همین تخلف و جریمه بخشی تا صد درصد شهریه را در شورای نظارت در سطح کشور تصمیم گیری خواهیم کرد و برای استفاده در مناطق محروم در اختیار آموزش و پرورش کشور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق گزارشات سامانه، ۲۲۵۳ فقره پرونده تخلف از استان‌ها گزارش شده افزود: صددرصد به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و مردم با ثبت شکایت در سامانه می توانند تخلفات را گزارش دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در این خصوص به سازمان تامین اجتماعی توصیه شده که همراهی خوبی با این موضوع داشته باشد افزود: با این کار همه معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند و به صورت کتبی و شفاهی به همه موسسان هم ابلاغ شده است.

محمودزاده با بیان اینکه در تهران ۲۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند اظهار کرد: ۸۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در سرانه فضای آموزشی انعطاف داریم اما در بحث ایمنی با کسی تعارف نداریم عنوان کرد: در مدارس غیردولتی طبق سند تحول بنیادین تنوع محیط یادگیری را می‌پذیریم یعنی دانش آموزی کلاس‌های تئوری را در مدرسه و سالن ورزش را در جای دیگر انجام می‌دهد تا شاداب بیشتری در او به وجود آید.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902931

دیگر خبرها

  • انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • جنجال ورود حجاب به سهمیه دارویی داروخانه‌ها | آنجا محلی برای بیمار است، با روان‌شان بازی نکنید!
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس