Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، برآورد وجود آسیب کبدی در بیماران کووید ۱۹ که در بخش ICU پذیرش شده، از دستگاه ونتیلاتور برای تنفس استفاده کرده یا فوت کرده بودند تقریباً هشت برابر سایر بیماران است.

محققان توصیه می‌کنند کنترل عملکرد کبد به عنوان یکی از عوارض جانبی بیماری کووید ۱۹ حائز اهمیت است.

طبق گزارش‌ها، آسیب کبدی به شکل هپاتیت، التهاب کبد یا هردو در بیماران مبتلا به کروناویروس های مختلف قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه، داده‌های مربوط به ۱۰۴۰ بیمار کووید ۱۹ در هنگ کنگ بررسی شد. بررسی‌ها نشان داد میزان آنزیم کبدی موسوم به ALT یا AST در ۲۳ درصد بیماران کووید ۱۹ که دارای آسیب کبدی بودند بالا بود.

دکتر «تری چوک فانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هنگ گنگ، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد آسیب کبدی در بین بیماران کووید ۱۹ شایع بود. اگرچه هنوز تأثیر دقیق ویروس جدید بر کبد به خوبی مشخص نشده است.»

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، بیماری‌های کبدی عامل ۴.۶ درصد مرگ و میرها در منطقه آسیاپاسفیک در سال ۲۰۱۵ بودند درحالیکه این رقم در آمریکا ۲.۷ و در اروپا ۲.۱ درصد بوده است.

پربیننده ترین آیا ویتامینD افسردگی را درمان می‌کند؟ ۵‌توصیه مهم برای ضدعفونی کردن ماسک‌ها ۸ راهکار ساده برای مقابله با کبد چرب ۲۰نکته برای یک خواب خوب دلیل جوشاندن قوطی کنسرو ماهی چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماران کووید ۱۹ آسیب کبدی تنفس سازمان بهداشت جهانی فوت ویروس کبد ویروس کرونا آسیب کبدی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد