Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:07:37 GMT

رسانه‌ها و مطبوعات شریک امنیتی جامعه

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۶۷۹۲

رسانه‌ها و مطبوعات شریک امنیتی جامعه

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نصرت الله مرادی مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط فعلی تولید امید بهترین سپر ملی برای امنیت ملی کشور و استان است، گفت : به حمدالله این رسالت و ماموریت خطیر به خوبی توسط جامعه رسانه‌ای در حال اجراست.

او گفت : ضرورت دارد که جامعه رسانه‌ای ضمن طرح مطالبات مردم و نقد عملکرد‌ها نسبت به هجمه‌ها و تخریب‌های دشمن حساس باشد چرا که دشمن برای غلبه اول به دنبال مایوس کردن مردم و شکستن اراده‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ترویج هرگونه یاس و ناامیدی در جامعه خواست دشمن و خلاف مصالح ملی و امنیت ملی کشور است.

او تلاش برای ایجاد امنیت و آرام کردن روح و روان جامعه را وظیفه همگانی دانست و افزود: رسانه‌ها در تزریق آرامش به جامعه می‌توانند بسیار تاثیرگذار عمل کنند و از این رو ما آن‌ها را شریک امنیتی خود می‌دانیم.

مرادی با بیان اینکه نگاه ما به امنیت نرم افزاری است، ادامه داد: به اعتقاد ما امنیت با حضور مردم و به دوش آن‌ها پایدار می‌شود نه با افزایش تعداد دستگاه‌های امنیتی و از این رو تکیه ما در امنیت بیشتر بر مشارکت فعال مردم است.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی با یک آرمان و ایدولوژی خاص دارای دشمنانی در سطح دنیا است، گفت: برای مقابله با اشرار و دشمنانی که قصد آسیب به امنیت ما دارند باید به سلاح‌های بازدارنده مجهز شویم و براساس آیه صریح قرآن کریم نیز خداوند فرموده‌اند که با کسانی که اهل مدارا نبودند باید به صورت قهری برخورد کرد.

او تامین امنیت مردم و آرام کردن روح و روان جامعه را وظیفه دستگاه‌های امنیتی دانست، افزود: برای تامین امنیت نیاز به همراهی مردم و به خصوص مشارکت فعال رسانه‌ها هستیم که خوشبختانه در استان کرمانشاه به خوبی شاهد این همراهی هستیم.

او امنیت موجود در استان کرمانشاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگرچه شیوع کرونا منجر به بروز مشکلات اقتصادی و روحی و روانی برای مردم کشور و استان شده، اما خوشبختانه شاهد جو آرامی در استان هستیم و این ناشی از درک بالای مردم و همراهی و مشارکت آن‌ها در تامین امنیت است.

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه امروز ناامنی تنها به درگیری مسلحانه نیست، گفت: امروز یک برخورد غلط و یک بدرفتاری می‌تواند منجر به ایجاد یک گفتمان ناصواب شود و روح و روان جامعه را به هم بریزد.

مرادی با تاکید بر اینکه امروز باید از مردم بیشتر بخواهیم در تامین مقوله امنیت با دستگاه‌های متولی همکاری و مشارکت کنند، افزود: امنیت را باید با حفظ حرمت و تکریم مردم به دوش خود مردم بگذاریم.

او بار دیگر با قدردانی از تلاش و زحمات رسانه‌ها به خصوص در چند ماه اخیر شیوع کرونا که به خوبی به اطلاع رسانی پرداختند، گفت: توصیه ما به رسانه‌ها این است که در انعکاس خبار و اطلاع رسانی به جامعه توجه داشته باشند و اخبار را به موقع خود و در شرایط مناسب منعکس کنند.

او افزود: امروز بخشی از آرامش جامعه فارغ از اضطرابی که کرونا ایجاد کرده مرهون اطلاع رسانی خوب رسانه‌ها و تلاش و زحمات خبرنگارانی است که موقعیت شناسی و زمان سنجی خوبی دارند و اخبار را به موقع و صحیح به اطلاع افکار عمومی می‌رسانند.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه اصحاب رسانه اصحاب فرهنگ و هنر اصحاب رسانه و خبرنگاران رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است

فرمانده فراجا با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که موضوع عفاف و حجاب را امنیتی و انتظامی جلوه دهند و جامعه را ناامن کنند، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که این موضوع اجتماعی و فرهنگی است، اما هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار احمدرضا رادان در نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی اظهار کرد: در ابتدا خیرمقدم و خوش آمد می‌گویم به کسانی که در دورانی در سنگر دفاع مقدس همراهشان بودیم و امروز نیز در سنگری دیگر برای آبادانی کشور در کنار آنها هستیم.

وی با بیان اینکه شغل حساس و سختی بر عهده معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی قرار دارد که بتوانند به نوعی تمشیت کنند که ثمرات آن برای سازمان‌ها و مردم باشد، افزود: دقت در انجام وظیفه با حساسیت و رعایت سر فصل‌ها سودی حاصل می‌کند که ثمرات آن امنیت روانی جامعه را فراهم و ماحصل آن برای مردم مفید است، امروز امنیت در همه کشورها دارای ابعاد مختلفی است که با توجه به شرایط زمانی و مکانی اولویت‌های آن تغییر می‌کند و این ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و جانی است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه یکی از کارویژه‌های هر نظام امنیت اجتماعی و امنیت است و این مبنای سنجش و کارآمدی هر نظامی محسوب می‌شود، تصریح کرد: دشمن امروز به همین سبب به دنبال کارزار خیابانی است و از این طریق می‌خواهد اذهان را تسخیر و جامعه را ناامن جلوه دهد.

سردار رادان با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که موضوع عفاف و حجاب را امنیتی و انتظامی جلوه دهند و جامعه را ناامن کنند، ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ایم که این موضوع اجتماعی و فرهنگی است، اما هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه امنیت محصول جمعی است و به هیچ عنوان نباید آن را کار ویژه یک دستگاه دانست، افزود: برآیند همه فعالیت‌ها در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نقش تأثیرگذار همه این‌ها می‌شود امنیت که باید آن را حفظ و ارتقا بخشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهد هستند که دشمن تا پشت در خانه‌های ما آمدند و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است که امروز به عنوان پرچم کشورمان محسوب می‌شوند و در اینجا ما باید پای کار باشیم و این اجازه را به دشمن ندهیم، امروز فراجا ۴۰ مأموریت و وظیفه مشخص شده در قانون دارد که هرکدام از این مأموریت‌ها ۱۰ تا ۱۵ پیش نیاز دارد، یعنی باید این‌ها باشد تا بتوان آن ۴۰ مأموریت را به درستی انجام داد و یکی از آنها برخورد با بی‌حجابی است.

کد خبر 751137

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • جامعه‌ای برهنه نبوده‌ایم بلکه متنوع به لحاظ حجاب بوده‌ایم | طرفداران جمهوری اسلامی کلاه بر سرش گذاشتند | تمام جهان را در مقابل‌مان قرار داده‌ایم
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • دانشجویان آمریکا نمی‌خواهند شریک ظلم اسرائیلی‌ها باشند
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود
  • کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد
  • کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم