Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:54:20 GMT

رشد ۲۰.۴۷ درصدی مصارف بانک‌های خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۶۹۲۰

رشد ۲۰.۴۷ درصدی مصارف بانک‌های خراسان شمالی

علی اصغر هدایتی روز شنبه  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه منابع سیستم بانکی استان در پایان سال گذشته هم ۷۰ هزار ۴۲۱ میلیارد ریال بود اظهار داشت: این میزان در پایان تیرماه امسال به ۸۱ هزار ۱۴۳ رسید که معادل ۱۵.۲۳ درصد رشد دارد.  

وی همچنین با بیان این که مطالبات معوق سیستم بانکی استان در سال گذشته چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال بود گفت: این رقم در پایان تیرماه امسال به پنج هزار و ۴۲۳ میلیارد رسید و رشدی معادل  ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵  درصد داشت.

هدایتی نسبت مصارف به منابع سیستم بانکی خراسان شمالی را در سال گذشته ۱۱۴ درصد دانست و گفت: تا پایان تیرماه نسبت مصارف به منابع استان به ۱۱۹.۴ رسید که رشدی ۵ درصدی را نشان می دهد.

 وی خاطرنشان کرد: وقتی نسبت مصارف به منابع بانک های استان بالاتر از ۸۰ درصد باشد بانک مرکزی با توجه به این نسبت هر بانک را با نرخ ۳۴ درصد جریمه می کند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات تکلیفی یکی از عوامل رشد مصارف و معوقات استان است و هر چه نسبت مصارف به منابع افزایش یابد سیستم بانکی متضررتر می شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان اظهار داشت: امسال تسهیلات جدیدی که با توجه به بند ب تبصره ۱۶ باید به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شود ۶۸۰ میلیارد ریال است.

کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی شامل ۱۳ بانک در استان است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و ۴۴درصد از این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد میزان درآمد و هزینه کل خالص خانوارهای شهری و روستایی استان خراسان شمالی از میانگین کشوری کمتر و درردیف های آخر جدول است.

بر اساس آمارها مخارج خانوارهای خراسان شمالی بیشتر از درآمد آن هاست که این تفاوت از طریق برداشت تسهیلات مختلف از بانک های استان جبران می شود.

برچسب‌ها بجنورد تسهیلات بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد تسهیلات بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خراسان شمالی بجنورد تسهیلات بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خراسان شمالی نسبت مصارف به منابع خراسان شمالی سیستم بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر گفت: ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به ۶ بانک واگذار شد و تا ۲ سال این فرآیند را بانک شهر مدیریت خواهد کرد. باشگاه پرسپولیس نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان به نظام بانکی بدهکار است.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی