Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@21:27:25 GMT

اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهر شاهدیه

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۷۲۶۳

اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهر شاهدیه

شهردار شاهدیه از اجرای طرح‌های عمرانی با هدف اصلاح نقاط حادثه‌خیز این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدعلی میرنژاد اظهار کرد: افرادی که بدون مجوز از شهرداری تحت هر شرایطی نسبت به قطع درخت در معابر و باغات اقدام کنند، پرونده قضائی برای آنها تشکیل خواهد شد، زیرا که باغات باید حفظ شود و آینده شهر و سلامتی شهروندان بوجود این باغات وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درآمد هزینه شهرداری در سال گذشته ۲۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بوده است، افزود: به ازای هر شهروند بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان هزینه شده که بیش از یک میلیون تومان آن عمرانی بوده است.

شهردار شاهدیه افزود: این درآمد صرف پروژه‌های زیرساختی، عمرانی شهری، محیط زیست، بهداشت، میراث، توسعه پارک‌ها و فضای سبز شهری، بهبود امور شهری و ترافیک و حمل و نقل، بهسازی و روشنایی معابر شده است.

میرنژاد گفت: از اواخر سال گذشته ویروس منحوس کرونا دامنگیر کشور ما شد که همکاران ما زحمات شبانه روزی زیادی کشیدند تا محیط شهر را سالم نگه دارند و در این راستا ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و اقدامات لازم در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت و البته محدودیت‌هایی نیز به وجود آمد که مجبور به بستن ورودی شهرستان یزد از طرف شاهدیه شدیم.

وی با اشاره به پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرا این نهاد تصریح کرد: در حال حاضر پارک بزرگ شهر در کنار زیارتگاه شیخ محمد سلطان از آن جمله است که سال گذشته ۵۵ هکتار از این اراضی از منابع طبیعی به شهرداری شاهدیه واگذار شد و طرح آن در راستای ساخت هتل و مجتمع تجاری، فضای سبز و شهربازی مدرن تهیه شده و در کنار جاده ترانزیت شمال به جنوب و موقعیت بسیار خوبی دارد، امیدواریم به عنوان سند ماندگار در شهر شاهدیه باشد.

شهردار شاهدیه ساخت پارک بانوان با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد، احداث میدان دانش و ساماندهی فضای سبز روبروی منبع آب شهرداری، ساماندهی میدان فرهنگ واقع در گردفرامرز و میدان شیخ غلامرضا ابرندآبادی، بهبود محیط بافت قدیمی و اماکن تاریخی را از دیگر پروژه‌های این شهر دانست و ادامه داد: علی رغم همه مشکلات پروژه‌های شهرداری تماماً فعال است.

میرنژاد کف سازی و بدنه سازی محور اصلی نصرت آباد و احداث مسیر پیاده روی، محور بلوار وحدت تا خیابان امام حسین ابرندآباد پیرامون مسجد جامع تا حسینیه بیدراز و باغستان، کوچه جنب مسجد صاحب‌الزمان گردفرامرز را از دیگر پروژه‌ها برشمرد و با اشاره به اجرای طرح واکف در راستای توسعه گردشگری اظهار کرد: عملیات عمرانی این طرح نیز در دست اجراست.

وی افزود: در زمینه آسفالت و زیرساخت معابر شهر در سال‌جاری بیش از ۳۶ هزار مترمربع عملیات زیرسازی صورت گرفته و ۱۰ هزار متر هم در حال انجام است که تا پایان سال بیش از ۸۰ هزار متر را آسفالت خواهیم کرد.

شهردار شاهدیه ادامه داد: بزرگترین پروژه در این زمینه از چهار راه فاطمیه تا زیارتگاه شیخ محمد سلطان که کوچه‌های ابرندآباد، گردفرامرز و نصرت آباد را نیز شامل می‌شود، که عملیات آن انجام شده است.

میرنژاد با اشاره به عملیات پیاده‌روسازی نیز گفت: تاکنون پنج هزار مترمربع پیاده روسازی صورت گرفته و تا پایان سال نیز هشت هزار متر مربع دیگر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به طرح روشنایی معابر نیز از امضای تفاهم نامه شهرداری با توزیع برق از عملیات روشنایی بلوار یادآوران، اطراف قلعه ابرندآباد و حسینیه بیددراز و باغستان با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: طرح ملی «GNAFl » نیز از سوی این شهرداری در حال اجرایی است که شهرداری شاهدیه در اجرای این طرح اولین شهرداری‌های استان است که با همکاری اداره کل پست در حال اجراست و معابر شهری شناسایی و جلسات متعدد در کمیسیون نام‌گذاری انجام شده تا آدرس دهی به راحتی صورت گیرد و اکنون در فاز اجرا هستیم و تیرها و تابلوهای این طرح در ابتدای کوچه‌ها و معابر در حال نصب است.

شهردار شاهدیه با اشاره به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد نیز با اشاره به اینکه فشار مضاعفی بر واحد خدمات شهری این نهاد آمده گفت: ۷۵۰ سگ ولگرد در چهار ماه امسال توسط شهرداری جمع آوری شده است و تلاش می‌شود در شرایط کرونایی بهداشت بخوبی رعایت شود.

میرنژاد با اشاره به اینکه در زمینه ترافیک نیز تعمیر و اصلاح ۷۰ عدد تابلوی ترافیکی، نصب ۱۳ عدد شیر آتش نشانی از جمله اقدامات در این حوزه دانست و یادآور شد: تلاش می‌شود تا ایستگاه مستقل آتش نشانی در شهر احداث شود و در این راستا دو هزار و ۳۰۰ متر زمین جانمایی شده و در حال اخذ مجوزهای لازم برای آغاز عملیات عمرانی است تا بتوانیم خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهیم.

وی حفر ۸۰ حلقه چاه در راستای رفع آب‌های سطحی و حل مشکل آبگرفتگی در فصل زمستان، درخواست مجوز بکارگیری ۱۶ نیرو در پست‌های مختلف، نصب ایستگاه جداسازی آب شرب از فضای سبز را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: از شهروندان تقاضا می‌کنیم از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز پرهیز کنند و در این راستا نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در شهرداری مستقر شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 437766

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی شهرداری مشارکت شهروندان مدیریت شهری محدودیت ترافیکی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهردار شاهدیه هزار متر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزاطاهر شرقی

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصلاح هندسی بر اساس نیازهای ترافیکی و لزوم بهبود تردد صورت می‌گیرد، گفت: بر این اساس اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزا طاهر شرقی برای رفاه حال شهروندان در این منطقه در حال اجرا است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌منظور اصلاح نقاط حادثه‌خیز منطقه ۹ شهرداری اصفهان، ایمن‌سازی و اصلاح شکل هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزا طاهر شرقی با هزینه‌ای بالغ‌بر سه میلیارد ریال در این منطقه در حال اجرا است.

وی افزود: روند اجرای فعالیت‌های عمرانی منطقه ٩ شهرداری اصفهان با رویکرد تحقق اهداف مدیریت شهری، همچنین اجرای تعهدات با عنوان خدمات به شهروندان، توسعه محلات در راستای تأمین رفاه و آسایش و جلب رضایت آن‌ها است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مدت زمان اجرای اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزا طاهر شرقی پس از رفع معارضات حداکثر سه ماه است و پیش‌بینی می‌شود، در مدت زمان کوتاه‌تری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

قاضی‌عسگر ادامه داد: این پروژه با هدف تعریض باند جنوبی ابتدای خیابان میرزا طاهر شرقی به‌طول بیش از ۱۲۵ متر برای رفع مشکلات ترافیکی و تسهیل در تردد و نیز اصلاح راستگرد خروجی خیابان میرزا طاهر شرقی به کندروی بزرگراه شهید خرازی و اتوبان آغاز به‌کار خواهد کرد.

کد خبر 747449

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزاطاهر شرقی
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات