Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت صنعت در اظهاراتی جدید در مورد دلایل افزایش قیمت خودرو گفته است: شرایطی که امروز در بازار خودرو مشاهده می شود، ناشی از افزایش نرخ ارز است.

به گزارش مشرق، بازار خرید و فروش خودرو طی هفته های اخیر نه تنها روی آرامش به خود ندیده است بلکه با رقم های نجومی حتی با رکود معاملات هم روبه رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوعی همه به دنبال فروش خودرو آنهم با قیمت های بالا هستند از طرف دیگر مصرف کننده هم بلاتکلیف تر از همیشه در انتظار ثابت قیمت ها برای خرید خودرو است.

جالب اینجاست وزارت صنعت به همراه خودروسازان با اعلام قیمت های جدید از طرح های فروش فوری خودرو آنهم در قالب قرعه کشی هایی رونمایی کرد که قرار بود با اجرای آنها تا حدودی تقاضا در بازار مدیریت و قیمت ها به سمت منطقی شدن حرکت کند. اما وضعیت بازار نشان از آن دارد که قرعه کشی ها هم دردی از بازار دوا نکرد و روند صعودی قیمت ها در انواع خودروهای داخلی حتی بیشتر از وارداتی ها هم شده است.

بیشتر بخوانید: افزایش ۲۰ درصدی تولید در صنعت خودروسازی

این روزها بازار خرید و فروش خودرو در حالی با روند افزایشی قیمت ها روبه رو است که هنوز وزارت صنعت تدبیر جدی برای مدیریت بازار به کار نگرفته و مدام از افزایش عرضه محصول به بازار صحبت می کند اما در عمل خبری از افزایش روند عرضه خودرو به بازار نیست و شکاف قیمت ها از کارخانه تا بازار هر روز افزایش پیدا می کند.

 البته قرار بود براساس تصمیم سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام قیمت های جدید کارخانه بازار فقط مجاز به افزایش 10 درصدی قیمتها نسبت به کارخانه باشد اما فروشندگان خودرو می گویند این بحث فقط در حد مصاحبه بوده و در عمل هیچ تدبیری برای مدیرتی قیمت ها در بازار خودرو بوجود نیامده همین موضوع باعث شده تا با نوسانات قیمت ارز و کاهش خریدار معاملات به صفر برسد و نمایشگاه داران ترجیح بدهند واحدهای خود را زود تعطیل کرده و به بهانه کرونا راهی خانه شوند.

اخیراً بی سامانی قیمت ها در بازار خودرو باعث شده تا سرپرست وزارت صنعت در اظهاراتی جدید اعلام کند "خودروسازان هنوز معتقدند که زیر قیمت تمام شده خودرو تولید می‌کنند و زیان انباشته 40 هزار میلیارد تومانی در ایران خودرو و سایپا  وجود دارد البته با اقدام‌های انجام شده اکنون فاصله قیمتی بازاری و کارخانه کمتر شده و عطش افراد برای ثبت نام کاهش یافته است."

علاوه بر این مدرس خیابانی گفته است" شرایطی که امروز در بازار خودرو مشاهده می شود، ناشی از افزایش نرخ ارز است و همه خودروهای داخلی و خارجی از این قضیه متاثر شده اند. اگر با تلاش های بانک مرکزی نرخ ارز کنترل شود، بازار خودرو بیش از پیش به تعادل نزدیک خواهد شد.

وی تصریح کرده است: مراقبت و کنترل نرخ ارز بسیار مهم است وگرنه افزایش قیمت روی همه کالاها از جمله خودرو اتفاق خواهد افتاد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین بانک مرکزی سایپا ایران خودرو وزارت صنعت اخبار داغ بازار خودرو وزارت صنعت قیمت ها نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید

قیمت انواع ساندرو در بازار امروز مشخص شد. 

به گزارش اقتصاد آنلاین، رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ با کارکرد ۱۰۱ هزار کیلومتر ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

همچنین ساندرو مدل ۱۳۹۷ با کارکرد ۷۴ هزار کیلومتر یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع ساندرو در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید:

دیگر خبرها

  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • قیمت خودرو امروز 16 اردیبهشت 1403
  • جدیدترین قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه در بازار؛ سکه یک گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید