Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، با بیان به اینکه بازار قزل آلا تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، بازار آبزیان همانند سایر محصولات پروتئینی دچار رکود شده است.

وی افزود: با توجه به مازاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت ماهی به شدت در بازار اُفت کرده که این امر بسیاری از تولیدکنندگان را دچار ورشکستگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی زاده نبود بازار مناسب و کاهش قدرت خرید خانوار را علت اصلی زیان تولیدکننده در بازار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو قزل آلا سر مزرعه با نرخ ۲۲ تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود، در حالیکه قیمت تمام شده آن ۲۶ هزار تومان است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردابی قیمت منطقی هر کیلو قزل آلا با احتساب سود تولیدکننده سر مزرعه را ۳۲ هزار تومان اعلام کرد.

وی ادامه داد: هرساله در این موقع سال تقاضا برای تخم چشم زده و بچه ماهی بالا بود، اما با شیوع ویروس کرونا استقبالی از بچه ماهی نمی‌شود.

نبی زاده درباره آخرین وضعیت تولید قزل آلا بیان کرد: امسال پیش بینی می‌شود که مجموع تولید قزل آلا به ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن برسد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه خبری از صادرات قزل آلا نیست، تصریح کرد: علی رغم تلاش‌های متعدد، خبری از صادرات قزل آلا نیست که انتظار می‌رود با بازشدن مرزها، صادرات رونق بگیرد تا شرایط تولیدکنندگان کمی بهبود یابد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: قزل آلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، در جلسه قرارگاه امنیت غذایی با موضوع مدیریت تولید و صادرات مرغ، با بیان اینکه روزانه بالغ بر ۱۰۰۰ تن مرغ گرم خریداری و ذخیره می‌شود، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ هزار و ۵۹۴ تن مرغ از تولیدکنندگان خریداری شده است.

حسن‌نژاد با اشاره به روند تأمین نهاده‌ها و جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها، افزود: به منظور تعادل‌بخشی و تنظیم بازار، برای ۱۷ هزار تن مرغ مازاد تولیدی مجوز صادرات اخذ شده است.

وی همچنین تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۳ هزار تن مرغ صادر شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولید، صادرات مرغ گرم از تمامی مرزها بلامانع است.

گفتنی است؛ برآورد دقیق از نیاز بازار و میزان تولید، شناسایی و تحلیل دقیق از بازارهای هدف خارجی، ساماندهی تخصصی صادرکنندگان بر اساس فعالیت مستمر در کشورهای هدف، از دیگر محورهای مورد بررسی در این جلسه بود.

کد خبر 6098124

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین