Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@23:11:28 GMT

سفر به ۳ مقصد اصلی گردشگران در استان مازندران

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۷۶۹۷

سفر به ۳ مقصد اصلی گردشگران در استان مازندران

شهرهایی مانند رامسر، تنکابن و چالوس، برخی از مکان‌های محبوب و شناخته شده مازندران هستند که افراد علاقه‌مند به گردشگری فرهنگی و تفریحی را به سوی خود جذب می‌کنند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، مازندران، بهشت طبیعت‌گردان است که از مرتفع‌ترین کوه ایران یعنی دماوند پذیرایی می کند. دریاچه‌ها و چشمه‌های شگفت انگیز در کنار جاذبه‌های بی‌مانند، این استان را به مقصد مهم گردشگری در ایران تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرهایی مانند رامسر، تنکابن و چالوس، برخی از مکان‌های محبوب و شناخته شده مازندران هستند که افراد علاقه‌مند به گردشگری فرهنگی و تفریحی را به سوی خود جذب می‌کنند. هر سه این شهرها به تنهایی دارای جذابیت‌های منحصر به فردی هستند که می‌توانند سختگیرترین مسافران را نیز به وَجد آورند. ما در این مقاله، در مورد سفر به ۳ مقصد اصلی گردشگران در استان مازندران که در بالا بیان شد صحبت می‌کنیم.

در ادامه شهرهای رامسر، تنکابن و چالوس را معرفی می‌کنیم:

رامسر؛ محصور شده در برابر دریا و جنگل

رامسر احتمالاً پر منظره‌ترین نقطه در سواحل خزر و مکانی خوب برای سفر برای چندین روز است. این شهر جایی است که کوه‌های پوشیده از انبوه گیاهان، در مقابل دریای خزر خودمانی می‌کنند. در تمام ساعاتی که در رامسر هستید، در برابر جنگل در شمال و دریا در جنوب، محصور شده‌اید. این شهر زیبا و سرسبز که به عنوان یک تفرجگاه اصلی در استان مازندران شناخته می‌شود، هر آنچه که مسافران را سر شوق می‌آورد را در دل خود دارد. تله کابین رامسر با یک مسیر شیب‌دار، چشم انداز شهر را به نمایش می‌گذارد. مناظر باورنکردنی از دریای خزر، نقاط دیدنی، کافه‌ها و مسیرهای پیاده روی فراوان، همه به بهترین شکل ممکن در کنار هم قرار گرفته‌اند. موزهِ رامسر یک ساختمان قدیمی است که در سال ۱۹۳۷ ساخته شده است و دیر زمانی کاخ تابستانی رضا شاه بود. اگر زمانی قصر سفر به این شهر رویایی و خاطره انگیز را داشتید می توانید با اجاره ویلا در رامسر قبل از سفر، علاوه بر استفاده از مزایای اجاره آنلاین خاطرات زیباتری را برای خود رقم بزنید.

تنکابن؛ سفر به دِل جنگل‌های سرسبز

شهر تنکابن (شهسوار) یکی از شهرهای استان مازندران است که در شمال ایران واقع شده است. این شهر از سمت غرب به رامسر، از سمت شرق به شهر چالوس، از جنوب به کوه های البرز و از شمال با دریای خزر همسایه است. در حقیقت این شهر به طرز حیرت انگیزی با دریا، کوه‌ها و جنگل احاطه شده است. جنگل‌های دالخالی، ۲۰۰۰ جنگل و ۳۰۰۰ جنگل از جاذبه‌های گردشگری معروف استان مازندران به ویژه شهر تنکابن به حساب می‌آیند. سالانه و در فصول ایدئال (بهار و تابستان) برای کمپینگ، کوهنوردی در طبیعت، دوچرخه سواری و سایر فعالیت‌های تفریحی، بیش از هزاران گردشگر داخلی و خارجی به این منطقۀ زیبا و سرزنده سفر می‌کنند. دسترسی آسان به فرودگاه رامسر یکی دیگر از مزیت‌های مهم تنکابن برای گردشگری است. همچنین، تنکابن به عنوان مرکز مرکبات ایران شناخته می‌شود. شهر تنکابن بیشتر جنبه اقتصادی و کاری دارد، اگر به هر دلیلی به این شهر سفر کردید و به اجاره ویلا در تنکابن نیاز داشتید می توانید با مراجعه به سایت شب اقامتگاه مد نظرتان را به صورت آنلاین رزرو کنید.

چالوس؛ جاده‌ای برای همه فصول

چالوس شهری در استان مازندران در شمال ایران است. مناطق مرزی نوشهر در شرق، تنکابن از غرب و استان تهران از جنوب، چالوس را احاطه کرده‌اند. شهر چالوس در هر فصلی جذابیت خاص خود را دارد و در طول سال، بیشترین گردشگران را به خود می‌بیند. در حقیقت، مهم‌ترین جاذبه این شهر، جاده زیبای چالوس است. میلیون‌ها مسافر در طول سال این مسیر ۱۶۰ کیلومتری را به سمت شمال ایران می‌گذرانند و نه تنها از چشم‌اندازهای دیدنی آن لذت ببرند، بلکه می‌توانند این جاده رو به عنوان مقصد سفر خود تعیین می‌کنند. جاده در کوه‌های کنار دره‌های زیبا قرار دارد که هر فصل به رنگ‌های زیبایی مزین می‌شود. چشمه‌های شاداب، جنگل‌های سرسبز و حتی سَد کج، باعث می‌شوند این جاده به عنوان یک مقصد سفر یک روزه برای اهالی تهران تبدیل شود. جاده چالوس بعد از ۸۲ سال هنوز یکی از اصلی‌ترین جاده‌های ایران است و هر بهار و تابستان، بیشتر ایرانیان را به سوی خود می‌خواند. جاده چالوس از دلربا ترین و معروف ترین مقاصد برای سفر و تفریح است اگر قصد اجاره ویلا در چالوس را دارید می توانید با اجاره آنلاین از وبسایت های معتبر در این زمینه از پشتیبانی و امنیت بالا برخوردار شوید.

به هر روی، اگر به فکر سفر به این سه مقصد زیبای استان مازندران هستید، باید به دنبال اجاره یک اقامتگاه مناسب نیز باشید. سایت شب که به عنوان بزرگ‌ترین سامانه اجاره و رزرو ویلا، سوئیت و آپارتمان در کشور شناخته می‌شود، بهترین جای ممکن برای جستجوی یک اقامتگاه مناسب است. تیم پشتیبانی سایت شب به طور ۲۴ ساعته، همراه مسافران و گردشگران عزیز است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: استان مازندران جاذبه های گردشگری رپرتاژ استان مازندران کوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی که از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز شد تا روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

تردد موتور سیکلت تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.

تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وسیله نقلیه سبک

اعمال محدودیت شمال به جنوب

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ و ۱۴ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱):از ساعت ۱۰:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۲۴:۰۰ یکطرفه اتمام یافته و ا ز پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

اعمال محدودیت جنوب به شمال

۱) اعمال محدودیت قطعی تردد:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود.

۲). از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می‌گردد

۳) از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۷:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز یکشنبه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۱۱:۰۰ از ابتدای آزادراه تهران _ شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۱۴:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴:۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۸:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:

۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی تا روز شنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد

وسیله نقلیه سنگین

۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.

۲- محور هراز:

الف) تردد کلیه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.

ب) تردد انواع کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۶:۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند
  • محور کندوان از سمت شمال به جنوب یک‌طرفه شد
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند
  • تردد در جاده چالوس و آزاد راه تهران - شمال یکطرفه شد
  • ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • تردد از جاده چالوس و آزادراه تهران –شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • توقف نمایندگان مازندران در لیگ فوتسال کشور
  • تداوم محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران