Web Analytics Made Easy - Statcounter

اﻳﻦ ﮔﻠﺨﺎﻧﻪ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻧﻮﻋی ﺟﻠﺒک خوراکی ﺑﻪ ﻧﺎم اﺳﭙﻴﺮوﻟﻴﻨﺎ ﮔﺸﺘﻪ ﻛﻪ اﻳﻦ ﺟﻠﺒک ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ارزش غذایی بالا، ﻛﺎرﺑﺮد ﺑﺴﻴﺎر زﻳﺎدی در ﺻﻨﺎﻳﻊ داروﯾﯽ، غذایی، ﮐﺸﺎورزی و آرایشی و بهداشتی دارد.

به گزارش قدس آنلاین، ﻣﺤﻤﺪ ﺟﻮاد گلمشکی ﻣﺪﻳﺮ گلخانه پرورش جلبک ﮔﻔﺖ: از هر۱۰۰ ﮔﺮم ﭘﻮدر خشک اﻳﻦ جلبک ۵۵ تا ۶۵ درﺻﺪ آن را ﭘﺮوﺗﺌﻴﻦ و ما بقی را ﻛﺮﺑﻮﻫﻴﺪرات ﻫﺎ، اﺳﯿﺪ ﻫﺎی ﭼﺮب ﻣﻔﯿﺪ، ﻣﻮاد ﻣﻌﺪﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﻨﻴﺰﻳﻢ، ﭘﺘﺎﺳﻴﻢ، ﻓﺴﻔﺮ، روی
آﻫﻦ و اﻧﻮاع وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ﻫﺎ و رﻧﮕﯿﺰه ﻫﺎی ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺗﺸﻜﻴﻞ داده اﺳﺖ ﻛﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺟﺬب در ﺑﺪن اﻧﺴﺎن و ﺣﻴﻮان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اﻳﻦ ﮔﻴﺎه ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻜﻤﻞ ﻏﺬاﻳی اﻧﺴﺎن، دام و ﻃﻴﻮر و آﺑﺰﻳﺎن و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ در صنعت آرایشی و بهداشتی از اﻳﻦ ﺟﻠﺒﮏ ﺑﺮای ﺗﻮﻟﻴﺪ اﻧﻮاع ﺧﻤﻴﺮ دﻧﺪان ﺷﺎﻣﭙﻮ و ﻛﺮم ﻫﺎی دﺳﺖ و ﺻﻮرت اﺳﺘﻔﺎده می شود.  ﻣﺪﻳﺮ گلخانه پرورش جلبک اداﻣﻪ داد: از دﻳﮕﺮ ﻣﺼﺎرف اﻳﻦ ﻣﺤﺼﻮل می توان ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ رﻧﮓ ﻫﺎی خوراکی ارگانیک، ﻛﻮدﻫﺎی ﻛﺸﺎورزی، ﻛﺎﻫﺶ آلاینده ﻫﺎی ﻫﻮا و ﺗﺼﻔﻴﻪ ﻛﺮدن ﻓﺎﺿﻼب ﻫﺎی ﺷﻬﺮی و صنعتی اﺷﺎره نمود.
گلمشکی بیان کرد: اﻳﻦ ﮔﻠﺨﺎﻧﻪ در سال ۹۷ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺧﻮد را آﻏﺎز کرده و ﺑﻌﺪ از دوﺳﺎل ﺑﺎ ﺗﻮان ﺗﻮﻟﻴﺪی حدود ۳۵۰ ﻛﻴﻠﻮﮔﺮم در ﻫﺮﺳﺎل ﺑﻪ ﻃﻮرﻣﺴﺘﻘﻴﻢ برای ۴ ﻧﻔﺮ و برای ۱۵ ﻧﻔﺮ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻏﻴﺮ مستقیم اﺷﺘﻐﺎل اﻳﺠﺎد ﻛﺮده اﺳﺖ.
او تصریح کرد: ﻗﻴﻤﺖ اﻳﻦ ﺟﻠﺒﮏ در ﻣﺼﺎرف دامی از کیلویی ۵۰۰ ﻫﺰارﺗﻮﻣﺎن آﻏﺎز و در ﻣﺼﺎرف انسانی ﺑﻪ کیلویی یک ﻣﻴﻠﻴﻮن و ۴۰۰ ﻫﺰار ﺗﻮﻣﺎن ﻧﻴﺰ می رﺳﺪ.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن خانوادگی «خداقوت کارگر» در مشهد

دیگر خبرها

  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • جشن خانوادگی «خداقوت کارگر» در مشهد
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • تور مدرسه گردی در مشهد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور