Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@23:17:05 GMT

گوگل ویژگی مشابه ایردراپ عرضه کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۷۸۹۱

به نقل از انگجت، گوگل پس از ماه ها انتظار از ابزار جدید خود به نام «نیربای شر»(Nearby Share) رونمایی کرد. این قابلیت در اصل نسخه مشابه ویژگی «ایردراپ» اپل برای دستگاه های اندروید است.

ویژگی مذکور از امروز برای برخی موبایل های پیکسل و سامسونگ عرضه می شود. همچنین گوگل اعلام کرده با شرکای خود همکاری می کند تا طی هفته های آینده ویژگی مذکور را در  موبایل های اندروید بیشتری عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ویژگی «نیربای شر» به کاربران اجازه می دهد فایل و اطلاعات را برای افرادی که در فاصله فیزیکی کمی از آنها قرار دارند ، بفرستند یا از آنها دریافت کنند. برای این منظور از پروتکل های مختلفی استفاده می شود.

برای این منظور فهرستی از دستگاه هایی که نزدیک فرد وجود دارد، نمایش داده می شود. در مرحله بعد کاربر دریافت کننده اطلاعات را انتخاب می کند. درمقابل برای فرد دریافت کننده نیز نوتیفیکیشنی برای دریافت یا رد اطلاعات نیز ارسال می شود. سپس سیستم بهترین پروتکل برای انتقال فایل( بلوتوث، بلوتوث با انرژی کم، WebRTC) را برای ارسال انتخاب می کند. به عبارت دیگر فرد حتی در حالت آفلاین  می تواند اطلاعات را جابه جا کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گوگل اندروید اپل رایانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!

تعداد بازدید : 904 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 5982 کانال یازده تلویزیون اسرائیل از دستگیری یک اسرائیلی به جرم جاسوسی برای ایران خبر داد. آن گونه که این شبکه گزارش کرد یک راننده کامیون نظامی در طول سفرهای خود در حین انجام وظیفه، ده‌ها گردان پدافند گنبد آهنین را مستند کرده و اطلاعات این سامانه‌ها از جمله عکس ها و مکان آنها را در فیس بوک برای یک مقام ایرانی که به عنوان یک زن اغواگر ظاهر شده، ارسال کرده است. حالا صهیونیست‌‎ها متوجه به این جاسوسی مخرب شده‌اند و او را دستگیر کرده‌اند. این دستگیری چند روز پس از انهدام دست‌کم یک سامانه گنبد آهنین توسط حزب الله لبنان انجام شد. گزارش شبکه یازده اسرائیل در این زمینه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!