Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خطاب به طلاب و روحانیون گفت: نگاه‌های توحیدی را در خود زنده کنید که اگر این باورها کمرنگ شود نمی‌توانیم سفیرهای دین باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام ظهر امروز در جشن غدیر و مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر غدیر بگذرد و نتوانیم از کرامات این روز استفاده کنیم، محروم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کسانی که امروز تاج علوی بر سر می‌گذارند و زیر چتر محبت و معرفت حضرت علی (ع) قرار می‌گیرند، در یک عرصه دیگری از طلبگی وارد می شوند، خود را در فضای دیگری احساس می‌کنند و مسئولیت سنگینی بر عهده‌شان گذاشته می‌شود، همچنین بسیاری از آزادی‌هایی که در لباس شخصی داشتند، محدود و مراعاتشان فوق‌العاده افزون می‌شود.

امام جمعه شهرکرد: دستگاه‌ها با فساد درون خود مبارزه کنندامام جمعه شهرکرد: تلاشگران عرصه سلامت در ایام بحران کرونا خوش درخشیدندامام جمعه شهرکرد: ولایت فقیه عامل نابودی دشمنان است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه این لباس لباس پیغمبر، اهل بیت(ع) و دین است و باید با این لباس برای دین زینت باشیم، بیان کرد: با این لباس‌ برای اهل بیت زینت اخلاقی، معنوی ،رفتاری و غیره می‌شویم که در این راستا قرار گرفتن، اراده فوق‌العاده‌ای نیاز دارد.

نکونام با بیان اینکه کسی که این حصار را درک کند، از حصار و چهارچوب دین لذت می‌برد، گفت: طلبه مومن و تربیت یافته در مکتب علوی عشق می‌ورزد تا از آزادگی‌هایش کم شود و دشواری‌ها را تجربه کند اما قصرهای بهشتی و لبخند امام زمان را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه درباره غدیر سخن بسیار است، مسئله غدیر را به مسئله توحید مرتبط دانست و اظهار کرد: نگاه توحیدی داشتن و در محضر ولایت قرار گرفتن نکته مهمی است که باید به آن توجه شود لذا نگاه‌های توحیدی را در خود زنده کنید که اگر این باورها کمرنگ شود نمی‌توانیم سفیرهای دین باشیم.

وی گفت: متاسفانه برخی‌ها به جای همراهی و حل مشکلات به بیراهه می‌روند که باید مراقب باشیم از خدا بترسیم و به خدا پناه ببریم.

ولایت اصلی‌ترین مسئله دین است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد احمدی، مدیر حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه در خطاب به طلاب با بیان اینکه "قدر این لباس را بدانید، زیرا که اصلی‌ترین وظیفه طلبه موفق این است که به لباس خود افتخار کند که در غیر این صورت دچار بدبختی می شود" تصریح کرد: این لباس، لباس با عظمتی است که باید به آن افتخار کرد زیرا که لباس دین است و اگر متصدیان دین، خلافی کنند به دین آسیب می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه سعی کنید در طول روز در خیابان و در جمع مردم باشید که تردد با این لباس نیز عبادت است، ادامه داد: دقت داشته باشید علاوه بر علاقه مردم به روحانیت، دشمنان نیز وجود دارند که نه تنها طلبه را بلکه لباس روحانیت را هدف قرار داده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از سال 92 تاکنون در این استان و در مراسم عید غدیر 92 طلبه به لباس روحانیت ملبس شده‌اند.

احمدی با بیان اینکه "ولایت اصلی‌ترین مسئله و مهمترین امر دین و عمیق‌ترین باوری است که با آن دعوت شده‌ایم" تصریح کرد: ولایت از نماز مهمتر است و بیشتر از روزه، حج و سایر موارد به آن توجه داده شده است زیرا آن سلسله‌ای که دین را به هم وصل می‌کند عید غدیرخم و عیدالله اکبر است به همین دلیل بهتر از عید سعید غدیر خم در میان اعیاد وجود ندارد و در این روز همه به ولایت حضرت علی (ع)دعوت شده اند.

وی با بیان اینکه "مهم برای ما شیعیان این است که به درکی از امامت برسیم" ادامه داد: پیامبر در روز عید غدیر تکلیف امامت، حکومت، خلافت و سیاست را بعد از خود تا قیامت مشخص کردند که سلسله نورای ائمه(ع) جانشین پیامبر هستند.

احمدی با اشاره به اینکه محب اهل بیت بودن در گرانمایه بسیار ارزشمند است، افزود: اما محبت به تنهایی کافی نیست، شیعه اهل ولایت است و درک ولایت محبت و حاکمیت صد درصدی اهل بیت(ع) را می‌رساند.

وی ادامه داد: امام هادی(ع) کلام اصلی ولایت اهل بیت را در جامعه کبیره بیان کرد و عظمت امام را در قالب توحید آوردند که شیعه را ارتقاء می‌دهد تا صرف محب اهل بیت نباشد بلکه ولایت اهل بیت را بپذیرد و امام را درک کند.

احمدی اظهار کرد: شیعه اهل ولایت، شیعه جامعه کبیره و شیعه جامعه امروز، امام غایب را هم حاضر می‌داند و نگرانی و دغدغه او به گونه‌ای است که به خاطر شرم و حیا، توبه می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه گناه، انسان را از ولایت جدا می‌کند گفت: درک عمیق ولایت علمی نیست و با توجه به تزکیه و خودسازی محقق می‌شود هرچند شأن علمی اهل بیت(ع) را بدانیم.

انتهای پیام/7540/س

R7540/P/S6,54/CT7 بیشتر بخوانید... امام جمعه شهرکرد: دشمن آرزوی اینکه ایران بار دیگر جولانگاه آن‌ها باشد را به گور می‌برد امام جمعه شهرکرد: در ایام کرونایی به نماز جمعه کمی بی‌مهری ‌شد امام جمعه شهرکرد: مسئولان نسبت به ناهنجاری‌های فرهنگی وظایف خود را انجام دهند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... امام جمعه شهرکرد: دشمن آرزوی اینکه ایران بار دیگر جولانگاه آن‌ها باشد را به گور می‌برد امام جمعه شهرکرد: در ایام کرونایی به نماز جمعه کمی بی‌مهری ‌شد امام جمعه شهرکرد: مسئولان نسبت به ناهنجاری‌های فرهنگی وظایف خود را انجام دهند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ کرونا پر شتاب در استان فارس می‌تازد؛ افتتاح یک فروشگاه خصوصی با ازدحام جمعیت ۲ نایب‌رئیس مجلس دلایل افزایش نرخ فولاد و سیمان را تشریح کرد/ رایزنی برای کاهش قیمت در حال انجام است ۳ عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد ۴ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی ۵ امام جمعه موقت کیش بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت ۶ پیگیری تسنیم| بازدید اعضای کمیسیون عمران از "سیب و سوران"؛ اجرای پروژه راه و آب تسریع می‌شود ۷ عضو مجلس خبرگان رهبری: عید غدیر بیعت با حکومت الهی، اسلامی و بیعت با امام زمان(عج) است ۸ حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با عید غدیر غرق در شادمانی است/ حضور زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین اخبار استانها حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با عید غدیر غرق در شادمانی است/ حضور زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد وزیر راه در اصفهان: سوخت تولیدی پالایشگاه‌ها از ۳۰ مهرماه باید به استاندارد "یورو ۵" برسد آب "سد طالقان" به‌جای شهرستان‌های همجوار به قزوین می‌رود/ وزیر نیرو پاسخگو باشد مهمترین اخبار تسنیم «علاج تحریم»|۴ شرطِ قوی شدن اقتصاد/ کاشمری: با اقتصاد ضعیف در هر مذاکره‌ای بازنده‌ایم تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است یک سیاهپوست دیگر به خاطر رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا کشته شد آخرین وضعیت عملکرد بودجه ۹۹؛ از فروش ۱۶ هزار میلیارد تومان سهام تا رشد ۲۰ درصدی درآمد مالیاتی آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۳۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری امام جمعه شهرکرد ترین اخبار عید غدیر اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است

سعید الهی، تهیه‌کننده مستند «قوی‌دل» گفت: کارکرد راهبری و انتقادی آثار مستند در حال فراموشی و کمرنگ شدن است. متاسفانه شاهد تولیداتی غیرجذاب و منفعل هستیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سینمای مستند در طول چند سال اخیر فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است؛ از یکسو مطالبه‌گر بودن این حوزه، باعث افزایش انتظارات از آن شده، اما حمایت‌های ضعیف از آن شرایط سختی را برای ادامه کار مستندسازان به وجود آورده است.

اگر پای صحبت مستندسازان بنشینید، سخنان قابل تأملی را بر زبان می‌آورند؛ هزینه‌های تولید به شدت بالا رفته، اما برآورد‌ها افزایش‌های حداقلی داشتند. علاوه بر این، محدودیت‌های ورود به بسیاری از موضوعات اجتماعی اقتصادی کار سوژه‌یابی برای بسیاری از مستندسازان را سخت کرده است. اما در نقطه مقابل منتقدین نیز معتقدند که سینمای مستند کارکرد‌های پیشین خود در حوزه نقد اجتماعی و مطالبه‌گری را تا حدودی از دست داده و ضعیف‌تر شده است.


در بررسی پرونده "باید‌ها و نباید‌های سینمای مستند در سال ۱۴۰۳" گفت‌وگویی با سعید الهی داریم. او از تهیه‌کنندگان شناخته شده کشور است که با ۲ اثر در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت؛ مستند «قوی دل» که توانست جایزه بهترین مستند را از آن خود کند و پیش از این نیز در جشنواره سینما حقیقت تحسین شده بود و فیلم سینمایی «میرو». مستند قوی دل این روز‌ها در بخش هنر و تجربه اکران می‌شود.

الهی ضمن اشاره به اهداف و کارکرد فیلم‌های مستند در اصلاح و ارتقای رفتار‌های اجتماعی گفت: مستند با تکیه بر شواهد بصری می‌بایست در مسیر روشنگری و اطلاع رسانی، نگاه مخاطب را نسبت به یک موضوع یا پدیده متمرکز کرده و مردم را به کشف‌های جدید از مفاهیم مرتبط با خود ترغیب کند.

وی با نقد شرایط فعلی در حوزه تولید فیلم مستند اظهار داشت: ماهیت اصلی مستند برخلاف آثار داستانی در این روز‌ها که بیشتر از هر چیزی کارکرد سرگرمی پیدا کرده، در گزندگی و تذکره و تولید فکر و اندیشه و در نهایت تعالی فهم مخاطب است، اما آیا می‌توان امروزه چنین ادعایی کرد؟ در حالیکه فقر مفاهیم فرهنگی و اجتماعی در بین نسل‌های امروز کاملا مشهود است، متاسفانه در بسیاری از آثار مستند حتی با سرمایه‌گذاری برخی دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی شاهد تولیداتی غیرجذاب، منفعل و حتی بدون راهبرد مفهومی هستیم که فقط روی فرم و تکنیک تمرکز پیدا کرده، نه محتوا و مضمون.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه اگر اثر فرهنگی در هر شکلی در تعیین راهبرد و سیاست کلی خود خلایی داشته باشد هیچگاه به یک محصول ماندگار تبدیل نخواهد شد، تاکید کرد: فیلم مستند ازین امر مستثنی نیست و نباید فقط در جذابیت‌های تصویری و تکنیکی متوقف بماند. اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی از طریق فیلم مستند وجوه مختلفی دارد که حداقل در کشوری مانند ایران هرگز در این زمینه کمبودی نخواهیم داشت.

الهی خاطرنشان کرد: تولید مستند در انواع مختلف آن، قابل تحسین و مورد توجه مردم است؛ چه بسا در تولید برخی از آن‌ها مانند محیط زیست، طبیعت، حیات وحش و... در دهه‌های گذشته تاکنون کوتاهی نیز شده است، اما محور اصلی مستند به معنای نقد مصلحانه و بیان حقایق زیرپوست جامعه را نباید از یاد برد.

تهیه‌کننده بهترین مستند جشنواره‌های فیلم فجر و سینما حقیقت اظهار کرد: حرکت در یک مسیر استراتژیک اگرچه تهدیدات و موانع خاص خود را ممکن است داشته باشد، اما مانند «قوی دل» می‌تواند در نگاهی منصفانه و البته شجاعانه هم نظر داوران و متخصصان امر را جلب کند و هم نظر حاکمیت و اقشار مختلف تماشاگران. نمایش عمومی «قوی دل» فرصتی است برای اینکه به بهانه بازخوانی پرونده جنجالی ورود فرآورده‌های خونی فرانسوی در سه دهه پیش به کشور، ذهن ناخودآگاه مخاطب در نسل‌های مختلف را به مفاهیم ضروری مانند اهمیت دادن انسان‌ها به یکدیگر و پرهیز از فردگرایی‌های افراطی و مرسوم، لزوم نظارت همکان بر عملکرد دولت‌ها، اعتقاد به سلامت سیستم و تلاش عمومی برای رفع کاستی‌ها و از همه مهمتر امیدواری برای اصلاح امور معطوف داشت.

الهی ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی مجامعی، چون مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و گروه هنر و تجربه برای نمایش اینگونه فیلم‌های کم مخاطب در سینما‌های کشور و همسطح با فیلم‌های به اصطلاح تجاری و پرفروش، از مردم دعوت کرد نه به جهت خرید بلیط و کمک به گردش اقتصادی یک فیلم بلکه برای ایجاد فرهنگ صحیح زیست اجتماعی و نیز توسعه اندیشه‌ورزی به همراه خانواده به ویژه نوجوانان خود که در آستانه ورود به جامعه هستند به تماشای «قوی دل» بنشینند.

وی به ضرورت‌های فرهنگی و سینمایی سال ۱۴۰۳ کشور در حوزه مستند پرداخت و گفت: «تولید»، «توزیع» و «نمایش» ۳ رکن اصلی در ساخت یک اثر هنری است و تفاوتی هم در شکل اثر ندارد؛ چه نمایشی، چه تجسمی، موسیقی، ادبیات و ... باید در بستر سیاست‌گذاری درست و حرفه‌ای، بعد از تولید به «عرضه» ختم شود و مهمترین دغدغه مستندسازان همین است. جدا از برخی آثار پرهزینه، در دنیای دیجیتال، دیگر تولید مستند چندان پیچیده و گران نیست و این عرصه می‌تواند در بخش تولید و نمایش توسط یک گروه بسیار کوچک هم عمل کند؛ لذا دولت‌ها برای ایفای نقش حاکمیتی خود در بحث نظارت و ممانعت از هرج و مرج‌های احتمالی و ترویج برخی نکاه‌های التقاطی و انحرافی راهی جز همراهی با جامعه مستندسازان از طریق تامین امکانات و خواسته‌های منطقی و حرفه‌ای آنان ندارند.

الهی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان اثربخشی تولیدات مستند سفارشی توضیح داد: تولیدات سفارشی که اغلب از سوی دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد تنها در صورتی جای خود را در ذهن و روح و روان مخاطب باز می‌کنند که علاوه بر بیان غیرمستقیم دستاوردها، از حقیقت گویی و ذکر نکات و حتی تصمیمات اشتباه فاصله نگیرند. تولید فیلم مستند دولتی و سفارشی، دقیقا مانند عملکرد مجموعه‌های روابط عمومی در سازمان‌هاست که اگر تعاملی نباشند و بخواهند به صورت یک طرفه و فارغ از همدلی و هم دردی به خودستایی و دفاع بی منطق از مرکز متبوعه خود بپردازند به حتم مخاطب خود را از دست خواهند داد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «میرو» همچنین در خصوص هزینه‌های سرسام آور تولید و کاهش برآورد‌ها توسط بخش دولتی خاطرنشان کرد: صرفه جویی و نگاه اقتصادی در هزینه‌های تولید با پول‌پاشی و ولخرجی‌های بی‌دلیل دو امر جدا از هم است، اما من معتقدم در تولید یک محصول فرهنگی باید همه وجوه در کنار تورم‌های احتمالی در نظر گرفته شود و قواعد خاص ساخت آثار بصری و نمایشی و تفاوت زیاد آن با سایر تولیدات و خدمات اقتصادی و صنعتی و عمرانی، توسط مدیران مربوط لحاظ شود.

وی در پایان ضمن ابراز خوشحالی از حضور موفقیت آمیز مستند‌های ایرانی در عرصه بین المللی، مهمترین چالش پیش روی مستندسازان کشور را به ویژه در سال جاری، تورم و گرانی و معیشت و درآمد منظم فعالان این حوزه و در کنار آن بلاتکلیفی آنان در بازگشت سرمایه‌های تولید دانست و گفت: مستند باید دیده شود تا بتواند علاوه بر تامین مخارج خود پیامش را نیز به مردم انتقال دهد. برنامه ریزی‌های زودبازده در این مسائل بر عهده دولت است و چشم امید همکاران ما به سازمان سینمایی ست.

«قوی‌دل» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به کارگردانی علی فراهانی صدر و تهیه‌کنندگی سعید الهی در سینما‌های «هنر و تجربه» اکران شده است.

دیگر خبرها

  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهرکرد
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • بیداری جهانی علیه صهیونیست و اسرائیل
  • بیداری جهانی علیه تفکر صهیونیستی