Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:25:22 GMT

رایزنی رهبران انگلیس و لبنان درباره حادثه بیروت

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۸۵۴۵

رایزنی رهبران انگلیس و لبنان درباره حادثه بیروت

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نخست وزیری انگلیس، رهبران دو کشور درباره ارسال کمک‌های ضروری بشردوستانه و دارویی به لبنان رایزنی و میشل عون از کمک مالی پنج میلیون پوندی اضطراری لندن قدر دانی کرد.

آنها همچنین با توجه به بحران‌های مالی لبنان، همه‌گیری کرونا و پیامدهای ناشی از فاجعه اخیر درباره همکاری با شرکای بین المللی در راستای ترمیم و نوسازی طولانی مدت بیروت گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر «دومینیگ راب» وزیر خارجه انگلیس در گفت و گو با حسان دیاب، نخست وزیر لبنان اعلام کرد که کشورش آماده اعطای کمک‌های پزشکی و حمایت از تلاش برای نجات جان مجروحان و جستجوی مفقود شدگان ناشی از انفجار است.

وی اعلام کرد: بسته کمک‌های پزشکی فوری انگلیس به ارزش پنج میلیون پوند است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین در پیامی توئیتری وقوع حادثه انفجار در بندر بیروت را به تمامی کسانی که از این انفجار آسیب دیده‌اند تسلیت گفت و با دولت و مردم لبنان ابراز همبستگی کرد.

خبرگزاری رسمی لبنان عصر سه‌شنبه گزارش داد، آتش‌سوزی بزرگی در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت رخ داده است.

بر اثر آن تاکنون ۱۵۴ نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

بنابر اعلام منابع لبنانی، بیش از ۶۰ نفر در حادثه انفجار در بندر بیروت همچنان مفقود هستند و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

میزان کل خسارت های ناشی از انفجار چهارم اوت (۱۴ مرداد) در بیروت توسط مروان عبود استاندار بیروت رقمی معادل ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار محاسبه شده است.

برچسب‌ها انفجار لبنان بوریس جانسون میشل عون انگلستان پروندهٔ خبری انفجار مهیب بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار لبنان بوریس جانسون میشل عون انگلستان انفجار لبنان بوریس جانسون میشل عون انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از گزارش بخش تصویری خبرگزاری فرانسه، دست کم دو نفر به علت انفجار در یک پمپ بنزین در یک شهر سیل زده در برزیل کشته شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • وقوع انفجار در کابل
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • ماجرای انفجار مهیب در بابل چه بود؟
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق