Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن وطن‌خواهی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با اشاره به کمک‌های دولت برای تکمیل هرچه سریع‌تر مسکن مهر گفت:  لازم است از کمک‌های شخص وزیر در این مورد تشکر کنم. آنچه در بضاعت وزارت خانه است به سرعت انجام می‌شود و تاکنون وزیر به هرچه گفته عمل کرده است.

وطن‌خواهی پرداخت نامنظم آورده‌های متقاضیان را علت اصلی تاخیر در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر دانست و افزود: یکی از مشکلات این است که اهرم لازم برای فشار به متقاضیان برای تکمیل آورده را در اختیار نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله باعث شده جریان پایدار تامین مالی احداث مسکن مهر وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: سه محل برای تامین منابع مالی مسکن مهر وجود دارد: یکی آورده متقاضی است. یکی وام بانک است که بازپرداخت آن به عهده متقاضی است. دیگری نیز کمک های دولت در محوطه سازی است. کمک های مربوط به محوطه سازی انجام شده است. بخش عمده وام بانکی نیز پرداخت شده و بخش کمی از آن مانده که برای پرداخت آن در حال فشار بر بانک مسکن هستیم. بنابراین بخش عمده پولی که هنوز پرداخت نشده، آورده متقاضی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه دولت امسال در بند ب تبصره ۸ قانون بودجه اجازه داد که در مسکن مهر هزینه شود، گفت: به همین منظور، با توجه به عزم دولت برای تکمیل مسکن مهر و با اتکا به مصوبه هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند بنا شد کل آورده متقاضی به نیابت از طرف متقاضی از سمت این شرکت به عنوان تنخواه پرداخت شود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه، صد درصد هزینه باقی مانده پروژه از محل منابع باقی مانده و تهاتر تامین می‌شود. هزینه این کمک مالی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وطن‌خواهی در توضیح نحوه پرداخت این کمک مالی گفت: با اخذ تعهد از پیمانکار برای انجام خریدها، به نسبت صورت وضعیت خرید، از منابع و یا زمین هایی که در اختیار داریم به سازنده کمک خواهیم کرد.

وی افزود: پروژه ها باید از این پس به صورت دو شیفت و سه شیفت فعال باشند. تنها پاشنه آشیل پروژه‌های مسکن مهر منابع مالی بود که تامین شده است و بهانه ای برای پیمانکار باقی نخواهد ماند. به همین دلیل با اطمینان می گویم که امسال مسکن مهر در همان زمانی که آقای وزیر وعده داده اند، تکمیل خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به تغیرات قیمتی و تورمی که اتفاق افتاده، حداکثر مساعدت را انجام خواهیم داد و حتی مواردی که ممکن است اضافه پرداخت باشد، پرداخت خواهد شد تا بعدا در مورد نحوه بازپسگیری آن تصمیم‌گیری شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در مورد نحوه بازپرداخت این کمک نیز گفت: بازپرداخت بخشی از این کمک در سهم متقاضی است. به عنوان مثال در یکی از پروژه‌ها، سهم متقاضیان ۲۲۰ میلیارد تومان است. این ۲۲۰ میلیارد به پیمانکار پرداخت شده و نهایتا از محل آورده متقاضی تسویه خواهد شد. البته با توجه به اینکه ممکن است متقاضی نتواند همه آورده را بپردازد، این امکان به صورت قانونی وجود دارد که بخشی از این کمک بلاعوض باشد.

وی افزود: این مساله حتی در مورد روبناها نیز انجام می‌شود. به عنوان مثال با توجه به گران شدن انشعابات آب و برق، شرکت به نیابت از مردم پرداخت این هزینه را بر عهده گرفته است.

پربیننده ترین متقاضیان وام اجاره از ۲۱مرداد به بانک معرفی می‌شوند منتظر ارزانی مسکن باشیم؟ جزییات طرح اعطای تسهیلات بانکی به مستأجران از صفر تا صد داستان مالیات بر محتکران خانه/ چاره‌اندیشی نمایندگان برای افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن مالیات خانه‌های خالی شش برابر مالیات اجاره است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن مهر مسکن قیمت مسکن مسکن مسکن مهر مسکن مهر پرند متقاضیان مسکن مهر آورده نقدی تقاضای مسکن قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شرکت عمران شهر جدید پرند آورده متقاضی مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند

آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران پرند  در گفتگو با بیان اینکه  هدف دولت آن است که آن بخش از مردم که صاحب مسکن نیستند را خانه دار کنند و با توجه به آنکه این روش و اقدامات برای دولت گران تمام می شود بنابراین تمامی اهداف دولت آن است که در اجرای این طرح سوداگران  مسکن را حذف و مسکن در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد افزود: در ین طرح با توجه به آنکه قیمت زمین برای متقاضیان حذف می شود بنابراین تمام تلاش بر این اساس است که مسکن در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد .

وی افزود: متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار گرفته اند و اگر متقاضیان در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود رانداشته باشند ناچار مجبور به جابه جایی و یا حذف متقاضیان هستیم بنابراین خرید وفروش  امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.

صیادی بیان کرد: خرید وفروش امتیازهای نهضت ملی مسکن  کار اشتباهی است و به هیچ عنوان متقاضیان این اقدام را انجام ندهند و اگر قصد انجام این اقدام را داشته باشند برای سایر پروژه های مسکونی تنها از طریق قانون پیش فروش مسکن انجام دهند که برای این اقدام هم  تشریفات خاص خود را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد