Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ایستگاه آنالیز طرفداری بابک گازر زاده این بار به ارزیابی نفر به نفر سرخپوشان در مصاف ذوب آهن پرداخته است

 جمعه شب در ورزشگاه آزادی تیم های پرسپولیس و ذوب آهن به مصاف هم رفتند. این بازی از دو جهت حائز اهمیت بود: اول اینکه ذوب آهن برای دورشدن از منطقه سقوط نیاز مبرمی به سه امتیاز بازی داشت، دوم برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس در انتهای این بازی بود که مطمئنا هواداران پرسپولیس دوست داشتند یک بازی جذاب همراه با برد را از تیم خود ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه که در ورزشگاه آزادی رقم خورد با انتظارات هواداران ارتش سرخ فاصله زیادی داشت! یک بازی سرد و بی برنامه از بازیکنان بی انگیزه پرسپولیس که این فرصت را به سبزپوشان اصفهانی داد تا با برد 1-0 در این بازی، تا حد زیادی خیال خود را از ماندن در لیگ برتر راحت کنند.
در این بازی پرسپولیس با سیستم همیشگی 2-4-4 خطی وارد زمین شد:
بوژیدار رادوشویچ در درون دروازه، شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان در دفاع میانی، مهدی شیری در دفاع راست، وحید امیری در دفاع چپ، کمال کامیابی نیا و احمد نوراللهی به عنوان دو هافبک دفاعی، بشار رسن به عنوان هافبک چپ، سیامک نعمتی به عنوان هافبک راست، علی علیپور و مهدی عبدی به عنوان دو مهاجم.
همچنین امید عالیشاه، مهدی ترابی، سعید حسین پور، سید جلال حسینی و کریستین اوساگوانا پنج بازیکنی بودند که در نیمه دوم وارد زمین شدند.
اکنون به بررسی عملکرد این بازیکنان می پردازیم:
بوژیدار رادوشویچ: اشتباه مبتدیانه رادو در خروج از دروازه زمینه ساز تک گل بازی توسط وحید محمد زاده در دقیقه 25 شد. رادو بارها ثابت کرده که در خروج از دروازه مشکل دارد، موضوعی که باید حتما مورد بررسی داود فنایی قرار بگیرد. در سایر دقایق بازی توپی به سمت دروازه او نیامد، فقط در دقیقه 80 ضربه ایستگاهی آرام محمدی مهر را مهار کرد.
شجاع خلیل زاده: پاس های اشتباه شجاع در نیمه اول منجر به از دست رفتن مالکیت پرسپولیس می شد. در نیمه دوم بعد از تعویض شیری، به دفاع راست رفت تا در حملات شرکت کند اما توفیق چندانی نداشت. درگیری عجیب خلیل زاده با مارکوویچ نشان داد شجاع قصد عوض کردن رویه اخلاقی خود را ندارد!
محمدحسین کنعانی زادگان: چند بار سعی کرد با نفوذ به زمین ذوب به حملات تیمش کمک کند که فایده چندانی نداشت. در نیمه دوم یکی از همین نفوذهای بی محابای او باعث ایجاد ضدحمله سه به یک برای ذوب آهن شد که با خوش شانسی دروازه پرسپولیس برای بار دوم باز نشد.
مهدی شیری: همان همیشگی! با وجود عملکرد نسبتا خوب در دفاع، در فاز هجومی باز هم ضعیف ظاهر شد. به جای نفوذ به جناح راست حریف و حرکت به سمت جلو، با پاس به عقب دادن به کلی تیم حریف را از فشار خارج میکرد. نیمکت نشینی شیری در فصل آینده، احتمالا اولین تغییر ترکیب اصلی پرسپولیس لیگ بیستم خواهد بود.
وحید امیری: قرار دادن امیری در دفاع چپ توسط گل محمدی، تصمیم قابل نقدی است! امیری در بازی های گذشته نشان داده که در کارهای دفاعی سردرگم ظاهر میشود. پاس رو به عقب عجیب در دقیقه 24 به خوبی این موضوع را نشان داد: توپی که در نهایت به کرنر رفت و همان کرنر تبدیل به گل برتری ذوب آهن شد. قرار دادن امیری در دفاع چپ باعث کاهش کیفیت او در فاز هجومی هم شده است.
یک سوال ویژه از گل محمدی: حالا که قهرمانی پرسپولیس قطعی شده، اعتماد کردن به سینا مهدوی دفاع چپ جوان پرسپولیس کار خیلی سختی است؟
کمال کامیابی نیا: با وجود عملکرد خوب در نبردهای تن به تن، در سرعت دادن به بازی پرسپولیس ضعیف کار کرد.
احمد نوراللهی: روی گل خورده مسئول مهار محمد زاده بود که با غفلت احمد نور، محمد زاده به راحتی ضربه سر زد. دقیقه 49 بازی یک سانتر عالی برای علیپور فرستاد که مهاجم پرسپولیس قدر این توپ را ندانست. شماره 8 هم مثل سایر بازیکنان پرسپولیس در این بازی شب خوبی نداشت.
بشار رسن: حرکات فردی خوب بشار تنها منبع ایجاد موقعیت برای پرسپولیس در نیمه اول بود که با دفاع خوب بازیکنان ذوب خنثی شد.
دقیقه 43 به دلیل مصدومیت جای خود را به امید عالیشاه داد.
سیامک نعمتی: دریبل های ناموفق، لو دادن پشت سر هم توپ و بی اثر در زمین... عملکرد ضعیف نعمتی باعث تعویض او در دقیقه 59 بازی شد.
علی علیپور: گیر کردن مهاجم شماره 70 در تله آفساید، تصویر تکراری بازی های اخیر پرسپولیس است. دقایق 29، 49 و 63 سه فرصت ایده آل گلزنی را با بی خیالی و بی دقتی از دست داد. علیپور میخواهد در تابستان لژیونر شود، اما باید بداند که با انجام بازی های اینچنینی در اروپا حتی یک فصل هم دوام نمی آورد!
مهدی عبدی: دقیقه 29 با حرکت زیبای خود علیپور را در موقعیت گلزنی قرار داد. در لحظات پایانی نیمه اول میتوانست دروازه ذوب را با خطر جدی مواجه کند که ضربه اش به تور کنار دروازه برخورد کرد. نیمه دوم روی سانتر عالیشاه ضربه سر خوبی زد که با فاصله ای بسیار کم توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. سرانجام دقیقه 72 از زمین بازی تعویض شد. عبدی به وضوح عملکرد بهتری نسبت به علیپور در زمین داشت اما در پرسپولیس این روزها، علیپور تحت هیچ شرایطی نباید تعویض شود چرا که برای آقای گلی می جنگد! تفکری که فقط در فوتبال ایران دیده میشود...
امید عالیشاه: دقیقه 43 به جای رسن وارد زمین شد. دقایق 48 و 49 با پاس های عمقی خوب زمینه ساز ایجاد دو موقعیت گل برای پرسپولیس شد. در نیمه دوم پشت کرنرها و ضربات ایستگاهی قرار گرفت که سانتر او برای عبدی میتوانست منجر به گل تساوی شود. نکته عجیب درباره عالیشاه در بازی دیشب خطاهای پی در پی شماره 2 پرسپولیس در ده دقیقه پایانی بود، خطاهایی که کاملا فشار را از روی دفاع ذوب آهن خارج میکرد!
مهدی ترابی: بعد از برطرف شدن مصدومیت و غیبت در دو بازی اخیر، دقیقه 59 به جای نعمتی وارد زمین شد. پاس عمقی عالی برای علیپور در دقیقه 63 و راه اندازی امیری در دقیقه 74 می توانست منجر به گل برای پرسپولیس شود. دقیقه 77 سانتر خوبی روی دروازه ذوب داشت که با خروج بهزادی این سانتر دفع شد.
سعید حسین پور: دقیقه 59 به جای کامیابی نیا وارد زمین شد و نمایش امیدوار کننده ای در میانه میدان داشت. مهم ترین ویژگی حسین پور سرعت بالا در پاس دادن است. بازیکنی که با کمی اعتماد از سوی کادر فنی، می تواند باشگاه را از خرید یک هافبک دفاعی گران راحت کند!
سید جلال حسینی: دقیقه 72 به جای شیری وارد زمین شد و با قرار گرفتن در مرکز خط دفاع سعی در جلوگیری از ضدحملات ذوبی ها داشت. نوع حرکت سید جلال در ضد حمله سه به یک سبزپوشان، تجربه بالای او را به نمایش گذاشت.
کریستین اوساگوانا: مهاجم نیجریه ای پس از ماه ها غیبت در زمین دیده شد! ضربه سر خطرناک در دقیقه 74، تنها حرکت مثبت او در این بازی بود. مهاجم خارجی که با کمترین بازدهی و دستمزد دلاری فعلا توانسته یک مدال قهرمانی کسب کند! مهاجمی که یکی از شاهکارهای انصاری فرد در نقل و انتقالات زمستانی بود...

همچنین بخوانید؛

شوت نا آرام در شب آرام رادو / پرسپولیس زیر ذره بین طرفداری

نمایش سرخ در شب جاودانگی / پرسپولیس زیر ذره بین طرفداری

یک قدم تا جاودانگی / پرسپولیس زیر ذره بین طرفداری

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!

به گزارش ورزش سه همان قدر که شکست دوباره پرسپولیس در اراک به دست گربه سیاهش بعد از دو بار پیش افتادن با دو گل اختلاف عجیب و باو نکردنی است دریافت چهار گل برای تیمی که حالا صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر است هم غیر قابل پذیرش به نظر می رسد.
پرسپولیس در حالی چهار گل از تیم مجتبی حسینی خورد که به نظر می رسید پیروزی را در مشت‌هایش دارد و صعودش حتمی است اما انگار اوسمار و تیمش زودباور بودند چرا که حریف قصد وا دادن نداشت.
پرسپولیس و اوسمار مثل  بازی های قبل خیلی زود درصدد مدیریت مسابقه و پیروزی خود برآمدند.آنها در سیرجان و تهران در دیدار مقابل ملوان هم چنین راهی را رفته بودند که در بازی با ملوان با کمی خوش شانسی برد را نگه داشتند.

در آن مسابقه پرسپولیس طی سی دقیقه سوم بازی کاملا عقب نشسته و با بیرون رفتن نفراتی که قابلیت حفظ توپ دارند نبض بازی را در اختیار حریف قرار داده بود.با این وجود ایستادگی خط دفاع پرسپولیس و سازماندهی مناسب این تیم در فاز دفاع اجازه دریافت گل را نداد و در شرایطی که  توپ در اختیار ملوان بود غیر از یکی دو صحنه موقعیت خطرناکی روی دروازه این تیم به وجود نیامد.
اوسمار در بازی با صنعت نفت آبادان این اشتباه را تکرار نکرد و بازیکنان قابل و باکیفیت خود در فاز حمله را تا دقایق پایانی رد زمین نگه داشت و تیم او موفق شد توپ را در زمین حریف حفظ کند و غیر از دقایقی کوتاه اجازه پیشروی به حریف و ایجاد فشار روی دروازه اش را ندهد.
با این وجود اوسمار در نهایت خوش خیالی باز هم از همان روش مدیریت بازی را در اراک در پیش گرفت و با دو گل برتری خیلی زود بازیکنان مهم تیمش را از زمین بیرون کشید.سروش رفیعی در بین دو نیمه از زمین بیرون رفت  و در ادامه ترابی و اورونوف هم زمین مسابقه را ترک کردند تا تیم او در زمین حریف  بدون اسلحه قدرتمند با حریف مقابله کند.

روی گل های آلومینیوم ضعف مدافعان پرسپولیس مشهود بود

پرسپولیس در وقت های اضافه در شرایطی مقابل حریف باروحیه اش جنگید که در نیمه زمین حریف دانیال اسماعیلی فر که بعد از حضور فرجی تبدیل به وینگر راست شده بود در کنار سورگی، آل کثیر و امیری حمله وران این تیم بودند که غیر از امیری هیچ کدام در حفظ توپ موفق عمل نکردند و امیری هم آنقدر آماده نبود تا به تنهایی کار بزرگی برای تیمش انجام دهد.
در عین حال آنچه عجیب به نظر می رسید اینکه پرسپولیس با چهار مدافع میانی در خط دفاع و ایجاد یک سد بتنی مقابل دروازه‌اش چهار گل خورد که حداقل سه تا از آنها شباهت‌های زیادی به هم داشتند.اشتباه تک تک این مدافعان در دفع توپ های ارسالی و بازی مستقیم حریف تزلزل مقابل این توپ‌ها و باز گرداندن آنها به نقطه ای که حریف را صاحب شانس شوت زدن در ریباند می کرد ،غیر از این صحنه های گل در یکی نوبت دیگر هم تکرار شد تا مشخص شود خط دفاع متشکل از علی نعمتی، گولسیانی، کنعانی و فرجی  که همگی مدافعان محکم و سرزنی به حساب می‌آیند به شکل عجیبی با گاف های مشابه حریف را در موقعیت گلزنی و شوت از روی ریباند قرار دهند.

در واقع پرسپولیس که با وجود خالی شدن نیمه تهاجمی اش در وقت های اضافه دو گل زده  و دوباره پیش افتاده بود غیر از ماجرای زودباور بودن اوسمار و تیمش در نود دقیقه، از  ضعف خط دفاع و سازماندهی دفاعی اش هم لطمه خورد  کما اینکه در دو صحنه از گل های حریف مسعود ریگی نزدیکترین بازیکن به زننده گل بود و کاری از پیش نبرد.
این باخت که یک جام را از پرسپولیس گرفت درس بزرگی برای اوسمار داشت که این ماجرای مدیریت زودهنگام تعویض ستاره های تاثیرگذار تیم خود مثل رفیعی ، ترابی، عالیشاه و اورونوف که در بازی‌های اخیر بارها تکرار شده و مدتی است باب کرده  را تعطیل کند و دوم اینکه برای ساختار دفاعی‌اش دنبال تمرین‌هایی باشد که به ترمیم ساختار آن کمک  کند.

دیگر خبرها

  • شب کم فروغ علیپور برای ژیل ویسنته مقابل اروکا
  • اوسمار: در دفاع مشکل داشتیم نه حمله
  • برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!
  • پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت
  • پرسپولیس حذف شد
  • تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن
  • برد دوگله پرسپولیس در نیمه اول بازی با آلومینیوم
  • فقط سیتی: قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود
  • نورمحمدی: حرفه‌ای گری سرخپوشان برگ برنده بازی با آلومینیوم است/ امیدوارم ۶ بانک از عهده مشکلات برآیند