Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:41:25 GMT

انفجار بیروت سبب هراس مقام های هندی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۸۹۸۷

انفجار بیروت سبب هراس مقام های هندی شد

به گزارش روز شنبه نشریه "اوراسیا تایمز"، تاکنون بیش از ۱۵۳ نفر در انفجار عظیم بیروت جان خود را از دست داده‌اند. بیش از ۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. بخش بزرگی از بندر بیروت نابود شده و مناطق مجاور آن تا چند کیلومتری دچار آسیب‌های جدی شده‌اند. حسن دیاب نخست وزیر لبنان اعلام کرده است که این انفجار به دلیل جوشکاری غیر استاندارد در نزدیکی انبار ذخیره دو هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این ماده شیمیایی به شدت قابل اشتعال است و در ساخت کود شیمایی و همچنین اهداف صنعتی و نظامی کاربرد دارد. پس از وقوع این حادثه مقام های هندی دستور بررسی تمام مواد خطرناک و حادثه آفرین را صادر کرده‌اند که در این بررسی متوجه انبار ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در بندر چنای شده‌اند.

یک مقام هندی در بندر چنای هند پس از بروز انفجار در  بندر بیروت هشدار داد: ۳۷ کانتینر حامل نیترات آمونیوم در سال ۲۰۱۵ از کره جنوبی توسط یک شرکت هندی وارد شده است اما به دلیل انفجاری بودن آن، مجوز خروج از بندر و گمرک صادر نشده است.

سازمان گمرک بندر چنای با انتشار بیانیه‌ای درعین حال دراین زمینه گزارش داد: این ماده شیمایی به صورت استاندارد انبار شده است و با توجه به خطرناک بودن آن، امنیت مردم و این محموله تامین شده است. نیترات آمونیوم به شکل تکه‌های کوچک متخلخل تولید می‌شود و یکی از رایج‌ترین کودهای شیمیایی جهان است. نیترات آمونیوم در مواد منفجره حفر معدن هم کاربرد زیادی دارد. نیترات آمونیوم به خودی خود نمی‌سوزد، بلکه به عنوان منبعی از اکسیژن عمل می‌کند که می‌تواند احتراق مواد دیگر را سرعت ببخشد.
طبق این گزارش ، سوانح صنعتی در هند امری معمول هستند. در ماه مه سال جاری، نشت گاز سمی استایرن از یک کارخانه باعث کشته شدن ۱۵ نفر در جنوب هند شد. همچنین در سال ۱۹۸۴، بر اثر نشت گاز سمی متیل ایزوسیانات از یک کارخانه کود شیمایی در شهر بوپال، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر کشته و هزاران نفر دیگر راهی بیمارستان شدند. این رخداد از بدترین سوانح صنعتی در تاریخ بوده است.

برچسب‌ها هند لبنان بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند لبنان بیروت هند لبنان بیروت نیترات آمونیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد

در هفته گذشته بیروت میزبان وزیر خارجه فرانسه و عاموس هوکشتاین نماینده ویژه بایدن بود - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در هفته گذشته بیروت میزبان وزیر خارجه فرانسه و عاموس هوکشتاین نماینده ویژه بایدن بود.هم‌چنین دو هفته قبل نیز نخست وزیر و فرمانده ارتش لبنان در پاریس مهمان امانوئل مکرون بودند.محور رایزنی‌های این دو مقام عالی رتبه مذاکره درباره طرحی است که دو ماه قبل توسط فرانسوی ها ارائه شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • هراس نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ اسرائیل منتظر تحولات در جبهه‌های همزمان است
  • طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم
  • آب تالوار آرسنیک ندارد/ نیترات آب در دشت شهرستان بهار بالاست
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!