Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با  فارس به شگرد کلاهبرداران مجازی به بهانه حراج تابستانه و پیشنهاد‌ات وسوسه‌انگیز در این باره اشاره و اظهار داشت: استفاده از تبلیغاتی تحت عنوان «حراج‌های تابستانه» که متناسب با شرایط زمانی و مکانی اتفاق می‌افتد و هم اکنون هم در فصل تابستان و در بازه زمانی اعیاد قربان تا غدیر با آن مواجهیم، یکی از روش‌های کلاهبرداران اینترنتی و مجرمان سایبری است؛ چراکه با این شگردها قربانی‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت اهداف و نیت‌های مجرمانه‌شان هدایت و تشویق می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: تبلیغات گسترده در فضای مجازی، تخفیفات چشمگیر و روش‌ها و شیوه‌های اغواکننده که کاربران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت مجرمین هدایت می‌کند، از جمله این روش‌هاست.

وی گفت: کلاهبرداران با سه روش ممکن از افراد سوءاستفاده می‌کنند؛ یا قربانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت یک درگاه پرداخت جعلی هدایت کرده و اطلاعات حسابش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سرقت برده و جرم فیشینگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهند یا بیعانه و پول کالا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت کرده و کالایی تحویل نداده و ارسال نمی‌کنند.

سرهنگ رجبی ادامه داد: یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری به این صورت است که کالای تبلیغ‌شده با کالای تحویل‌شده متفاوت است؛ هم از نظر کیفیت و مشخصات و هم از نظر اصالت و جنس کالا.

وی به هموطنان توصیه کرد که حتماً از سایت‌های دارای قدمت و خوشنامی خرید کنند؛ سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک باشند و در درگاه اصلی خرید آنها shaparak.ir وجود داشته باشد و از روش اصلی به درگاه‌ها منتقل شوند.

سرهنگ رجبی با تأکید بر این مطلب که کار پی‌جویی و پیگیری قضایی و حقوقی خریدهای اینترنتی فرایند بسیار سختی دارد از افراد درخواست کرد که از شبکه‌های اجتماعی به صورت مستقیم خرید نکنند؛ چراکه تضمینی برای ارائه کالا با همان اصالت و کیفیت معرفی شده وجود ندارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف

سرهنگ غلامرضا صدفی،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: در راستای پیشگیری از حوادث ترافیکی و کنترل تخلفات، طرح ویژه برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از روز گذشته چهارم اردیبهشت ماه درسطح شهر قم آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح به استناد ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، با تخلفات موتورسیکلت سواران از قبیل: حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی رسیدگی و  برخورد می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم ادامه داد: در این طرح برای متخلفان، قبض جریمه صادر و  موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار تخلف به مدت  یک ماه توقیف خواهد شد.

سرهنگ صدفی در پایان به والدین توصیه کرد از در اختیار گذاشتن موتورسیکلت به فرزندان خود که فاقد گواهینامه رانندگی موتورسیکلت هستند،خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید