Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مردم عاشورایی می‌کوشند آنچه که تاکنون در محرم به میدان می‌آوردند را امروز از طریق کمک مومنانه به میدان بیاورند تا از آسیب‌دیدگان دستگیری کنند که این، حقیقت غدیر، عاشورا و محرم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام عصر امروز در مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مومنانه با بیان اینکه خداوند عید غدیر را به لحاظ هدف مقدس و والایی که در این امر محقق شده بهترین معیار قرار داده است، اظهار داشت: به همه انسان‌ها توفیق داده شده که بتوانند از این روز استفاده کنند و این روز نورانی در زندگی آن‌ها جایگاه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این روز شاهد یک امر نورانی در راستای هدف غدیر به معنای نهضت همدلی و تعاون هستیم که مقام معظم رهبری نام این حرکت را نهضت نهادند و به دنبال رزمایش مرحله اول صورت گرفته است.

امام جمعه شهرکرد افزود: این زیبایی‌ها که در این کشور وجود دارد در کشورهای دیگر وجود ندارد، زیرا که این مردم پرورش یافته غدیر هستند و روح غدیر در وجودشان زنده و پویا است و با درس‌گیری از حقیقت غدیر می‌کوشند این زیبایی‌ها را به نمایش بگذارند. 

امام جمعه شهرکرد: اگر باورهای توحیدی کمرنگ شود نمی‌توانیم سفیرهای دین باشیمامام جمعه شهرکرد: دستگاه‌ها با فساد درون خود مبارزه کنندامام جمعه شهرکرد: تلاشگران عرصه سلامت در ایام بحران کرونا خوش درخشیدند

وی با اشاره به اینکه این تعاون در محرم نیز ادامه دارد، گفت: مردم عاشورایی که در پرتو غدیر زندگی می‌کنند می‌کوشند حقیقت عاشورایی را بر پا کنند و آنچه که تاکنون در محرم به میدان می‌آوردند، امروز نیز  از این طریق به میدان بیاورند تا از آسیب‌دیدگان دستگیری کنند که این حقیقت غدیر، عاشورا و محرم است.

نکونام با اشاره به اینکه خداوند این عید را به لحاظ محتوا و حقیقتش بزرگترین عید دانسته است، بیان کرد: حقیقت این عید حقیقت همه قرآن، اسلام و همه انبیای الهی است که در غدیر محقق می‌شود و اگر اهداف انبیاء و حقیقت قرآن بخواهد در جامعه ساری و جاری باشد، شکل گیرد و ادامه پیدا کند تنها به حرکت غدیر شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در غدیر زمام به دست پاکان عالم داده می‌شود، شایسته‌هایی که قرآن را به معنای واقعی کلمه مفسرند و خداوند و اهدافش را خوب شناخته‌اند و در این زمان پرچم به دست علی(ع) قرار می‌گیرد، شخصی که دشمنانش نیز نمی‌توانند زبان به مدحش نگشایند.

وی تصریح کرد: انسان از دشمنان علی تعجب می‌کند که این شخصیت را شناختند و باز هم سقیفه را تشکیل دادند که این فضا باعث شد مولای ما دور شود و امام ما 25 سال خانه‌نشین باشد که این‌ها جز دنیا طلبی چیز دیگری نیست.

وی ادامه داد: زمانی که 5 سال پرچم به دست این مولا قرار می‌گیرد مشخص است که چقدر با ظلم، سیاهی و تیرگی‌ها مبارزه می‌شود، هر چند در ادامه دشمنی‌ها زیاد می‌شود که این خوی شیطانی انسان است که با عدالت مبارزه می‌کند.

نکونام گفت: بعد از 1400 و اندی سال امروز پرچم به دست فرزندی از فرزندان این خانواده قرار می‌گیرد، امام راحل فقیهی است که در این مکتب پرورش یافته که باز هم دشمنانش زیاد می‌شود و این حقیقت انسان‌های شیطان صفت است، البته ابرقدرت‌ها به خاک نشسته‌اند و در حال زوال هستند تا انسان‌ها حقیقت غدیر را بهتر بشناسند و تداوم انقلاب امروز با دست سیدعلی خامنه‌ای، انسان وارسته، فهیم و اسلام‌شناس است که غدیر را به معنی واقعی، معنا می‌بخشد و دوست و دشمن به حق و عدالت‌های این مرد اذعان می‌کنند و این‌ها همه برکات غدیر است.

وی در پایان خطاب به مردم، جوانان و غدیریان گفت: ثروتمند برکت غدیر هستید، قدر این ثروت را بدانید و هرچه بیشتر می‌توانید تلاش کنید تا زیبایی‌های غدیر را مانند امروز به یاد بیاورید که این قطره‌ای ناچیز از دریا است.

انتهای پیام/7540/س

R7540/P/S6,54/CT11 بیشتر بخوانید... امام جمعه شهرکرد: دشمن آرزوی اینکه ایران بار دیگر جولانگاه آن‌ها باشد را به گور می‌برد امام جمعه شهرکرد: در ایام کرونایی به نماز جمعه کمی بی‌مهری ‌شد امام جمعه شهرکرد: مسئولان نسبت به ناهنجاری‌های فرهنگی وظایف خود را انجام دهند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... امام جمعه شهرکرد: دشمن آرزوی اینکه ایران بار دیگر جولانگاه آن‌ها باشد را به گور می‌برد امام جمعه شهرکرد: در ایام کرونایی به نماز جمعه کمی بی‌مهری ‌شد امام جمعه شهرکرد: مسئولان نسبت به ناهنجاری‌های فرهنگی وظایف خود را انجام دهند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد ۲ کرونا پر شتاب در استان فارس می‌تازد؛ افتتاح یک فروشگاه خصوصی با ازدحام جمعیت ۳ نایب‌رئیس مجلس دلایل افزایش نرخ فولاد و سیمان را تشریح کرد/ رایزنی برای کاهش قیمت در حال انجام است ۴ اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت ۵ پایان ۲۸ روز جستجو در ارتفاعات جهان‌نما/ جسد «سها رضانژاد» پیدا شد ۶ امام جمعه موقت کیش بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت ۷ تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است ۸ جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند مهمترین اخبار استانها حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با عید غدیر غرق در شادمانی است/ حضور زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است مهمترین اخبار تسنیم گمانه زنی‌ها از "گشایش اقتصادی" رئیس جمهور/ پای عرضه اوراق سلف نفتی در میان است؟ انفجار بیروت|وزیر دارایی لبنان: غذا و دارو مهمترین نیازهای لبنان است تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت تازه‌ترین آمار تلفات انفجار بزرگ بیروت؛ ۱۵۸ جان باخته و بیش از ۶ هزار زخمی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه شهرکرد ترین اخبار حقیقت غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه مشهد گفت: امام اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز هفتم اردیبهشت در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق، اظهارکرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این مورد توجه قرار می‌گیرد که چقدر از این موشک‌ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده، اما مهمتر از همه، اراده قوی و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی که حکام آن‌ها افراد دست‌نشانده، سرسپرده و بی‌لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند را شاد کرد.

وی افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که ۴۵ سال است در معرض تهاجمات و تحریم‌های پیوسته دشمن هستند، اما نه تنها عقب ننشسته‌اند، بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان‌داری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان، خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می‌کنید اما پیش از این‌ها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی‌ها هرگز در فتح‌المبین و خیبر عقب‌نشینی نمی‌کنند.

علم‌الهدی ادامه داد: یک عده افراد کوته‌فکر بودند که از همان روزهای اول به امام(ره) می‌گفتند شما با چه قدرتی می‌خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست. اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده‌ایم، یکبار دیگر در خیابان‌های مشهد، تهران، تبریز، قم و اصفهان تکرار شود. امام اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

نیازمند تجدید حیات فرهنگی هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی‌گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش‌های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم‌ها متوجه زرق و برق جریان‌های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت‌گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری‌مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

علم‌الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری‌مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست، بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان‌داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه‌های اجرای فرهنگ را بپردازد، چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی‌شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه‌ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ شود.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود، زیرا جهت‌گیری انقلاب در جامعه ما با میدان‌داری مردم محقق می‌شود.

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. کسانی که در بعضی حرکت‌ها و جریان‌های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه دهند. این همان تحولی است که هم بر پایه دستگاه‌های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می‌تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه‌های مختلف شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند