Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@01:09:55 GMT

اعتراضات لبنان به خشونت کشیده شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۰۳۸۸

اعتراضات لبنان به خشونت کشیده شد

خبرگزاری میزان- طبق اخبار منتشر شده، تظاهرات مردم لبنان در پایتخت این کشور سبب یک کشته و زخمی شدن ۱۸۰ نفر شد. تاریخ انتشار: 22:34 - 18 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۴۹۲۷

خبرگزاری میزان - پایتخت لبنان از عصر امروز شنبه ۱۸ مرداد، به تحریک رسانه‌های نزدیک به جریان غربگرای ۱۴ مارس لبنان شاهد اعتراضات به اوضاع معیشتی و انفجار اخیر بندر بیروت است و گفته می‌شود مردم بسیاری از شهر‌های دیگر نیز خود را برای شرکت در این اعتراضات به بیروت رسانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: بیروت میزبان تظاهرات مردمی/ مردم لبنان خواستار محاکمه عاملان انفجار بندر بیروت شدند

بسیاری از تظاهرات‌کنندگان با حرکت به سمت مقر پارلمان با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به سمت نیرو‌های امنیتی و درگیری با آن‌ها وارد ساختمان پارلمان شدند و در حال حاضر نیز آتش سوزی بزرگی در ساختمان مقابل مقر پارلمان لبنان رخ داده است.

گفته می‌شود، معترضان لبنانی به دو ساختمان وزارتخانه اقتصاد و محیط زیست در مرکز بیروت نیز حمله و اسباب و اثاثیه و پرونده‌های آنجا را کاملا به هم ریختند و از سوی دیگر نیز نیرو‌های امنیتی که برای مقابله با خشونت جمعی از معترضان وارد عمل شده بودند با معترضین درگیر و در نتیجه آن شماری از نیرو‌های ارتش لبنان و جمعی از مهاجمان زخمی شدند.

تا به این لحظه خبری از کشته شدن یکی از نیرو‌های ضد شورش لبنان توسط آشوبگران منتشر شده است و پلیس پارلمان نیز ادعای جورج نادر، سرتیپ بازنشسته ارتش درباره اقدام نیرو‌های امنیتی پارلمان در تیراندازی به سمت تظاهرات کنندگان را تکذیب کرد.

گفتنی است، میدان الشهداء بیروت چند ساعتی است که صحنه مقابله نیرو‌های امنیتی با معترضانی است که تظاهرات را به آشوب و اغتشاش کشیدند و چند خودروی غیرنظامی هم توسط آشوبگران به آتش کشیده شد، عده‌ای نیز طی ساعات گذشته در داخل ساختمان وزارت خارجه تحصن کرده بودند که پس از هشدار‌ها درباره امکان فروپاشی ساختمان در نتیجه شدید شدن درگیری‌ها، آنجا را ترک کردند.

از سوی دیگر طبق اخبار منتشر شده در پی این تظاهرات، یک عکاس شبکه تلویزیونی ام تی وی لبنان بر اثر اصابت جسم سخت به ناحیه سرش در نتیجه درگیری‌ها زخمی شد، بیمارستان الحریری نیز اعلام کرده است که تاکنون یک کشته و ۲۴ مجروح با حال وخیم به آنجا منتقل شده است.

براساس این گزارش آشوبگران هتل لوگرای و یک دفتر را در مرکز بیروت به آتش کشیدند، صلیب سرخ لبنان نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد؛ ۵۵ نفر از زخمی‌های درگیری‌ها به بیمارستان منتقل و ۱۱۷نفر دیگر در محل برپایی تظاهرات در مرکز بیروت سرپایی درمان شدند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات لبنان انفجار بیروت نیرو های امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه

الکسی پوشکوف، سناتور و عضو شورای فدرال روسیه در مورد حجم اعتراضات در آمریکا علیه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت که این اعتراضات یک پدیده کیفی جدید برای واشنگتن است که همیشه از صهیونیست‌ها حمایت کرده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، پوشکوف در کانال تلگرامی خود نوشت: هرگز در آمریکا که همواره از اسرائیل حمایت و  با آن همدردی می‌کند، اعتراضات به این اندازه نسبت به سیاست‌های اسرائیل وجود نداشته است و این یک پدیده کیفی جدید برای آمریکا است.

این سناتور روسی افزود: بایدن اعتراضات دانشجویی در چندین دانشگاه علیه اقدامات اسرائیل در غزه را محکوم کرد و رسانه‌های این کشور به تبعیت از رسانه‌های لیبرال، آن را «تظاهرات یهودی ستیزانه» توصیف کردند.

در آمریکا، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اعتراضات منظمی علیه قتل‌عام فلسطینیان و کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. چند روز پیش جدی‌ترین اعتراضات در دو دانشگاه کلمبیا و ییل آمریکا آغاز شد. در هر دو مؤسسه آموزشی، طبق گزارش رسانه ها، ده‌ها دانشجو در جریان تظاهرات دستگیر شدند.

در همین راستا اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا صبح امروز سه شنبه در اعتراض به ورود نیروی پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه و دستگیری دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.

اعتراضات به جنایات رژیم صهیونیستی محدود به دانشجویان آمریکایی نبوده است و مردم این کشور نیز تظاهرات‌های ضد صهیونیستی بسیاری را  تاکنون ترتیب داده‌اند. میزان اعتراضات مردمی به حدی بوده است که کارشناسان اعلام کردند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بایدن به دلیل سیاست خود در قبال جنگ غزه، رای بسیاری از مردم این کشور را از دست داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه