Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:22:19 GMT

احتمال وقوع درگیری داخلی در اراضی اشغالی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۱۰۲۶

احتمال وقوع درگیری داخلی در اراضی اشغالی

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اعتراضات اخیر در اراضی اشغالی و درخواست دولت رژیم صهیونیستی از طرفدارانش برای حضور در خیابان‌ها در مقابل معترضین گفت: اگر مردم در برابر مردم قرار بگیرند احتمال وقوع درگیری داخلی در این منطقه وجود دارد.

حسین رویوران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ادامه اعتراضات در اراضی اشغالی گفت: این نشان از اصرار اجتماعی بر ضرورت تغییر در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته همچنان تعداد تظاهرکنندگان محدود است و تظاهر کنندگان دلیل این حضور را محدودیت‌های کرونایی اعلام کرده اند چنانکه معترضین گفته‌اند که برای حضور در خیابان‌ها و تجمعات به نحوی برنامه‌ریزی کرده‌اند که شیوع این بیماری تشدید نشود.

وی با بیان اینکه این اعتراضات دارای تبعاتی است، گفت: یکی از این تبعات وقوع اختلاف شدید در ائتلاف حزب"لیکود" و "آبی و سفید" است که اولین نتیجه آن در بحث بودجه نمود پیدا کرده است و اگر دو طرف در مورد این موضوع طی چند روز آینده به نتیجه نرسند و نتوانند بودجه را تصویب کنند خواه و ناخواه باید به سمت برگزاری انتخابات زودرس بروند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه یکی از دلایل حضور افراد در این تجمعات ، تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا و ناکارآمدی در دولت برای کنترل تبعات این موضوع است ، افزود: بخش وسیعی از اقتصاد اراضی اشغالی، خدماتی و متکی بر توریسم است و اکنون که کرونا شیوع پیدا کرده و تعداد توریست ها با کاهش روبرو شده تعداد زیادی از مردم نیز که روزمزد بوده‌اند بیکار شده‌اند و عمده افرادی که در اعتراضات حضور پیدا می‌کنند یکی از دغدغه‌های اصلی‌شان همین موضوع است.

وی با بیان اینکه اگر وضعیت منفی کنونی ادامه پیدا کند ، ناکارآمدی دولت بیش از پیش مشخص خواهد شد، گفت: اگر در این شرایط انتخابات زودرس برگزار شود، با توجه به نارضایتی موجود ، احزاب فعلی رای نخواهند آورد، دولت نیز با توجه به این موضوع به دنبال برگزاری انتخابات نیست ولی مردم به دنبال دولتی فراتر از احزاب کنونی هستند.

رویوران همچنین با بیان اینکه دولت رژیم صهیونیستی تاکید بر این دارد که معترضین چپ‌گرا هستند، خاطرنشان کرد: در همین ارتباط دولت از طرفداران خود خواسته است که به صحنه بیایند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد و مردم در برابر مردم قرار بگیرند احتمال وقوع جنگ داخلی در این منطقه قوت پیدا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات در اراضی اشغالی حزب لیکود نتانياهو یک کارشناس مسائل غرب آسیا اراضی اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رفح به یک درگیری داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان گفت: کشور‌هایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

وی تاکید کرد که با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

این عضو ارشد حماس افزود: ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم.

حمدان اضافه کرد: عملیات رفح بیشتر از اینکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای (رژیم) اسرائیل تبدیل شده است.

وی در ادامه تاکید کرد که شاخه نظامی حماس مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
  • آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • حمله به رفح به یک درگیری داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است