Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@18:44:47 GMT

عوامل اصلی در شکل گیری حوادث رانندگی + جزئیات

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۱۱۴۰

عوامل اصلی در شکل گیری حوادث رانندگی + جزئیات

به گزارش افکارنیوز،

سرهنگ ایوب شرافتی جانشین رئیس پلیس راه ناجا اظهار کرد: وقوع تصادف علل مختلفی دارد اما ۴ علل از عوامل شکل گیری حوادث است که بیش از ۸۰ درصد از علل وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد: این ۴ علل شامل؛ سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی و نداشتن توجه کافی به جلو در حین رانندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین رئیس پلیس راه ناجا افزود: در بین این ۴ عامل، سرعت غیر مجاز بسیار بیشتر دیده می‌شود و بسیاری از حوادث ترافیکی ناشی از رانندگی با سرعت غیر مجاز و تخطی از سرعت مطمئنه است.

وی گفت: ماده ۱۲۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی نحوه رانندگی و سرعت مجاز را کاملا طبقه بندی کرده و سرعت در راه‌ها، مناطق غیر مسکونی برون شهری، آزدراه‌ها و... مشخص شده و توصیه میکنم رانندگان حتما به آیین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده ۱۲۶ این آیین نامه مراجعه کنند.

سرهنگ شرافتی بیان کرد: توصیه می‌شود رانندگان همیشه با سرعت مجاز رانندگی کنند و تحت هیچ شرایطی حین رانندگی سرعت غیر مجاز نداشته باشند.

جانشین رئیس پلیس راه ناجا افزود: سرعت غیر مجاز در وقوع و شکل گیری حوادث نقش مستقیمی دارد و امیدوارم هموطنان به قوانین و ضوابط توجه کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تصادف سرعت خواب حوادث رانندگی حوادث رانندگی سرعت غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو بر اثر سرعت غیر مجاز در بزرگراه تهران
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳