Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، چند روز قبل دختر بچه‌ای در فاضلاب کوی سیاحی اهواز غرق شد و جان باخت به همین دلیل حجت الاسلام و المسلمین محمد نبی موسوی فرد با همراه سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر استان خوزستان در منزل این کودک حضور یافتند و از خانواده وی دلجویی کردند.

۱۵ مرداد ماه امسال در تاریکی خیابان‌ها، یک کودک خردسال در جوی فاضلاب روباز کوی سیاحی سقوط و جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه به رغم درج اخبار و گزارش‌های متعدد از وضعیت فاضلاب و خیابان‌های نابسامان کوی سیاحی شهرستان اهواز از سوی رسانه‌ها و حضور مدیران بخش‌های مربوطه و دادن وعده‌های تکراری اما همچنان شرایط این منطقه تغییر پیدا نکرده است.

در چهار سال اخیر این سومین مورد مرگ کودکان بر اثر سقوط در فاضلاب‌های روباز اهواز است.

کوی سیاحی اهواز یکی از همان مکان‌های دردآور این کلان‌شهر است. منطقه‌ای که از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی بی‌بهره است و مردم آن سال‌هاست فریادشان به جایی نمی‌رسد. در کنار همه مشکلات این منطقه محروم، وجود فاضلاب‌های روباز و نبود شبکه فاضلاب، زندگی مشقت باری را برای اهالی آن رقم زده است به گونه‌ای که بازی کردن کودکان در فاضلاب‌های روباز و در آغوش کشیدن انواع بیماری‌ها، از دم دست‌ترین صحنه‌های روزانه زندگی در کوی سیاحی اهواز است و دل اهالی به خصوص مادرانی که شاهد حضور کودکانش در این نقاط آلوده هستند را به درد آورده است.

مشکلات کوی سیاحی بسیار هستند که مادر آنها «فاضلاب» است، جوی روباز این خیابان باعث محاصره خانه‌ها در فاضلاب شده که حتی منجر به ریزش خانه‌ها شده است.

به گفته اهالی منطقه، سه سال قبل استاندار خوزستان وعده اجرای پروژه فاضلاب کوی سیاحی را داشت که حقیقتاً آن را به فال نیک گرفتیم و قرار بود یک ساله اجرا شود ولی بعد از سه سال تاکنون حتی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد نبودیم و مشکل اعتباری را برای عدم پیشرفت طرح اعلام می‌کنند.

کیو سیاحی اهواز منطقه‌ای وسیع است که با کوی مندلی بالغ‌بر سه هزار نفر جمعیت دارد در حالی که برخی از شهرها خدمات و امکانات خوبی دارند ولی این دو منطقه ما امکانات یک روستا هم ندارند.

کد خبر 4993768

منبع: مهر

کلیدواژه: کوی سیاحی اهواز نماینده ولی فقیه در خوزستان سپاه حضرت ولی عصر عج خوزستان آب و فاضلاب خوزستان ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان عید سعید قربان شهرکرد قزوین ماه محرم کمک مومنانه آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سیاحی اهواز کوی سیاحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بیمه سلامت در خدمت به سلامت جامعه نقش مهمی دارد و در اسلام نیز در زمینه توجه به سلامت فردی و عمومی تأکید شده است.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: در حوزه سلامت کار‌های باارزشی صورت گرفته است ولی هنوز مردم مطالباتی دارند.

وی گفت: اسلام دوست دارد برنامه‌ای پیاده کند که سلامت روح و جسم بشر تأمین شود و تأکید دین بر حفظ جوانی جمعیت، پیشگیری، ورزش و رعایت بهداشت، پرهیز از استرس و فشار‌های روحی، تأکید بر روزه و پرهیز از زیاده روی در خوردن و آشامیدن و تأکید بر ازدواج اقداماتی در زمینه تأمین سلامت جسم و روح است.

مدیر کل بیمه سلامت استان نیز گفت: دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آنان رایگان بیمه شده اند.

مجیدی افزود: در زمینه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار بیمه سلامت قرار داده شده است و ۶۳ هزار نفر مبتلا به این بیماری‌ها نشان دار شده اند.

وی گفت: در زمینه جوانی جمعیت نیز قانون حمایت از خانواده نیز ۲۰۰ هزار نفر از مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال را بیمه کرده ایم.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: ۴ هزار و ۵۸۰ نفر زوج نازای نشان دار در استان داریم و برای خدمات نازایی ۴۰ میلیارد تومان پرداخت کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان