Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دانشمندان پزشکی می‌دانند که واکسن‌های حفاظت کننده از عموم مردم نظیر آنلوانزا، هپاتیت B. و کزاز بر روی جمعیت چاق تأثیر کمتری دارند. از اینرو آن‌ها در برابر عفونت و بیماری آسیب پذیرتر هستند.

دکتر «راز شیخ»، استادیار دانشگاه کارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: «من شک دارم که ما تا سال آینده دارای واکسن کووید ۱۹ برای افراد چاق باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن‌های فعلی تحت توسعه و آزمایش در مورد افراد چاق کارایی ندارند.»


از اینرو محققان معتقدند اوضاع و شرایط جوامع دارای جمعیت چاق نظیر آمریکا که بیش از ۴۲ درصد جمعیت آن چاق است، نگران کننده خواهد بود.محققان هشدار می‌دهند افراد چاق در بین پرریسک‌ترین گروه‌های ابتلاء به بیماری شدید کووید ۱۹ قرار دارند.

محققان دریافته اند که چاقی با واکنش سیستم ایمنی تداخل یافته و افراد چاق را در معرض ریسک بالاتر عفونت ناشی از پاتوژن‌های نظیر آنفلوانزا و کروناویروس جدید قرار می‌دهد. در مورد آنفلوانزا، چاقی موجب می‌شود واکسینه شدن افراد در مقابل عفونت دشوارتر شود.

معمولاً سیستم ایمنی سالم، التهاب را در زمان ضرورت خاموش یا روشن می‌کند، در حالیکه به سلول‌های سفید خون پیام ارسال کرده و پروتئین‌ها را برای مقابله با عفونت ارسال می‌کند.

اکثر واکسن‌ها این واکنش التهابی را مهار می‌کنند. اما آزمایش‌های خون نشان می‌دهند که افراد چاق و افراد دارای فاکتورهای پرریسک متابولیکی نظیر فشارخون بالا و قندخون بالا، حالت التهاب خفیف مزمن را تجربه می‌کنند. از اینرو التهاب روشن شده و روشن باقی می‌ماند.

محققان معتقدند چاقی موجب عملکرد نامناسب سلول‌های T. که سلول‌های سفید خونی حیاتی در واکنش ایمنی هستند، می‌شود از اینرو واکسن‌ها تأثیر کمتری بر افراد چاق دارند.


2323 کد خبر 1419517

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: چاقی ویروس کرونا سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر

بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در هفت استان کشور گفـت: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی که هواشناسی پیشتر نسبت به وقوع آن هشدار داده بود، قرار گرفته و متاسفانه شاهد وقوع سیلاب یا آبگرفتگی در بخش‌هایی از این استان‌ها بودیم. 

وی با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی طی ۲۴ ساعت اخیر در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شد، گفت: در این بین امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات انجام داده و به ۶۰۹ نفر از افراد متأثر امدادرسانی کردند. یک نفر را به مناطق امن انتقال داده و در ۳۷ منزل مسکونی عملیات تخلیه آب را اجرا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در میان سیل‌زدگان نیز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. در این عملیات‌ها ۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

محمودی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار نگرفت، اما با توجه به وضعیتی که بیش از یک هفته از وقوع آن می‌گذرد، امدادرسانی در مناطق سیل زده این استان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست