Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@19:59:52 GMT

توافق با ژاپن برای فشار بر کره شمالی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۲۰۴۵

توافق با ژاپن برای فشار بر کره شمالی

من مدت‌ها روی مسائل ونزوئلا و کوبا کار کرده بودم و حتی اگر ترامپ از این موضوع بی‌خبر بود، جمعیت حاضر در گردهمایی متشکل از اتباع امریکایی کوبایی و ونزوئلایی تبار، از آن مطلع بودند.

 «ایرفورس وان» سپس به شهر «پالم بیچ» بازگشت و ما با کاروان مخصوص اسکورت رئیس جمهوری تا مارالاگو، تفریحگاه ترامپ، در ایالت فلوریدا رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من همچنان مشغول آماده‌سازی نشست ترامپ با شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن با محوریت برنامه سلاح‌های هسته‌ای کره‌شمالی بودم که هدف اصلی سفر وی به امریکا را تشکیل می‌داد. حتی مسئولیت ساده برنامه‌ریزی برای دیدار ترامپ با آبه به وظیفه‌ای سخت و طاقت فرسا تبدیل شد و این نشانه اتفاقات پیش رو بود. ما دو جلسه توجیهی ترتیب داده بودیم که مطابق با برنامه نشست‌های آبه و ترامپ یکی عمدتاً درباره کره‌شمالی و مسائل امنیتی و دیگری درباره مسائل اقتصادی و تجاری بود. هر چند اولین نشست آبه- ترامپ درباره مسائل سیاسی بود ولی اتاق جلسات توجیهی ما پُر از شرکت کنندگانی از طیف تجاری و سیاسی شد که وقتی شنیدند جلسه توجیهی برگزار می‌شود، آنجا جولان می‌دادند.

ترامپ تأخیر داشت؛ بنابراین گفتم ابتدا بحث کوتاهی درباره مسائل تجاری خواهیم داشت و بعد به موضوع کره شمالی می‌پردازیم. البته این اشتباه بود. ترامپ سخنانش را با اشاره به اینکه امریکا متحدی بهتر از ژاپن ندارد آغاز کرد و با نارضایتی، حمله ژاپن به پایگاه هوایی بندر «پِرل هاربر» امریکا که این کشور را وارد جنگ جهانی دوم کرد، به باد انتقاد گرفت. از این جا به بعد همه چیز خراب شد. طولی نکشید که آبه وارد شد و جلسه به پایان رسید. جان کِلی رئیس کارکنان کاخ سفید را به کناری کشیدم و گفتم جلسه «توجیهی» بی‌نتیجه بود و او پاسخ داد: عجله نکن شما در این حرفه بسیار ناامید و درمانده خواهید شد. پاسخ دادم: نه، اگر برخی مقررات حداقلی وجود داشته باشد ناامید نمی‌شوم. این مشکل ترامپ نیست و اشکال از کارکنان کاخ سفید است. کلی در پاسخ گفت: به موعظه و سخنرانی تو نیاز ندارم. گفتم، موعظه نمی‌کنم، حقایق را می‌گویم و تو می‌دانی این حرف‌ها درست است. کلی مکثی کرد و گفت: اشتباه کردیم به فعالان تجاری اجازه دادیم در این جلسه شرکت کنند. ما تصمیم گرفتیم دفعه بعد این اشکال را رفع کنیم. اما در واقع حق با کلی بود و من اشتباه می‌کردم. مشکل از ترامپ بود و هیچ گاه هم این اشکال رفع نشد. آبه و ترامپ ابتدا یک جلسه دونفره داشتند و سپس با همراهی هیأت هایشان ساعت سه عصر در سالن موسوم به «اتاق رقص سفید و طلایی» عمارت مارالاگو که زیادی هم سفید و طلایی بود، گردهم آمدند. آبه به‌دلیل بازگشتم به دولت به من «خوش آمد» گفت و با من خوش و بش کرد زیرا سابقه شناخت ما از یکدیگر به بیش از 15 سال پیش باز می‌گشت. طبق روال معمولِ چنین جلساتی، تیم خبرنگاران و عکاسان وارد و دوربین‌ها روشن شدند. آبه توضیح داد که در جلسه دو نفره با ترامپ، درباره روی میز بودن همه گزینه‌ها در مقابله با کره شمالی به درک دوجانبه‌ای رسیده اند؛ و اینکه در صورت لزوم استفاده از «فشار حداکثری» و تهدید استفاده از نیروی نظامی ضروری است. بدون شک من هم همین نظر را داشتم هر چند که در آن لحظه خاص، پمپئو مشغول گفت‌و‌گو درباره محل برگزاری نشست ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی بود.  / ایران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • (ویدئو) ترامپ برای آتش نشانان نیویورک پیتزا برد
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد