Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:52:38 GMT

کرونا، مسافران هوایی خراسان شمالی را ۲۳ درصد کاهش داد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۲۲۴۱

کرونا، مسافران هوایی خراسان شمالی را ۲۳ درصد کاهش داد

محمدابراهیم قدمگاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۱۰۲ پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران انجام شده است که از نظر تعداد پرواز در مقایسه با پارسال تغییری ایجاد نشده است.

وی افزود: امسال ۵۱ پرواز ورودی و ۵۱ پرواز خروجی در فرودگاه بجنورد انجام شده که از این طریق ۲ هزار و ۶۹۴ نفر جا به جا شده اند و حال آنکه پارسال در همین مدت سه هزار و ۲۲۹ نفر جا به جا شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدمگاهی اظهار داشت: تعداد پروازها در فروردین امسال ۴ سورتی، اردیبهشت ۹، خرداد ۲۳ و تیر ۲۲ سورتی بوده است.

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: اخیرا با حذف چهار برنامه پروازی این فرودگاه، شمار پروازهای مرکز استان خراسان شمالی در مسیر تهران - بجنورد و بالعکس به پنج پرواز در هفته کاهش یافته است و بر این اساس در جدول جدید پروازی فرودگاه، شرکت ایران ایر در روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه و شرکت ماهان ایر نیز در روزهای دوشنبه و جمعه پرواز خواهد داشت.

وی افزود: طبق برنامه جدید پروازی تمام پروازهای شرکت آسمان و بخشی از پروازهای شرکت ماهان در این مسیر پروازی تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

وی گفت: پیش از این در هفته ۹ برنامه پروازی توسط شرکت های ایران ایر، ماهان و آسمان در این مسیر هوایی انجام می شد.

قدمگاهی اظهار داشت: علت اصلی لغو پرواز شرکت های هواپیمایی به مقصد بجنورد،  کمبود ناوگان، نیاز به بررسی فنی دوره‌ای هواپیما، کمبود خلبان و مهمان دار، شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر عنوان می شود.

پارسال ۲۴۲ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی بین تهران و بجنورد انجام شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشت اما از اسفند پارسال و پس از شیوع کرونا، سفر با ناوگان هوایی در خراسان شمالی بسیار کاهش یافت.

۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بجنورد کرونا پرواز فرودگاه مهرآباد خراسان شمالی پروندهٔ خبری کرونا، لغو پروازها و مطالبات مسافران کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بجنورد کرونا پرواز فرودگاه مهرآباد خراسان شمالی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بجنورد کرونا پرواز فرودگاه مهرآباد خراسان شمالی فرودگاه بجنورد خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند و بخشی شمال خراسان درگذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، عیسی قلی پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در خطه خراسان شمالی با چند دهه سابقه بخشی گری است که امروز جمعه به دلیل کهولت سن و بیماری سرطان دعوت حق را لبیک گفت.
این هنرمند موسیقی مقامی ترک زبان بود و به زبان کرمانجی نیز آوازمی خواند و در جشنواره‌های بین المللی، ملی و استانی بار‌ها خوش درخشده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بودند.
عیسی قلی پور متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی‌های شمال خراسان است.
پدر و پدربزرگ وی نیز بخشی بودند که این هنر را از پدران خود آموخته و آنرا سینه به سینه انتقال داده است.
مراسم تشییع استاد عیسی بخشی فردا ساعت ۱۰ از مقابل سالن گلشن بجنورد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • نوای موسیقی خراسان خاموش شد
  • هنرمند و بخشی شمال خراسان درگذشت
  • آمادگی برای خرید اتوبوس‌های برقی در بجنورد