Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@22:24:31 GMT

تظاهرات 10 هزار نفری در فلسطین اشغالی علیه نتانیاهو

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۲۲۵۲

تظاهرات 10 هزار نفری در فلسطین اشغالی علیه نتانیاهو

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ده‌ها هزار نفر در سراسر فلسطین اشغالی برای چندمین هفته متوالی عصر شنبه روی پل‌ها و در چهارراه‌ها علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

در قدس اشغالی هزاران نفر در مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر نتانیاهو و شمار کمتری نیز در مقابل خانه شخصی وی تجمع کردند و شعار دادند: «بی‌بی به خانه برو!» و «ما از فساد خسته شدیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جنبش «پرچم‌های سیاه» که جزو سازمان‌دهندگان این تظاهرات بوده، در بیانیه‌ای گفت که این اعتراض‌ها برای هفتمین هفته متوالی است که علیه فساد نتانیاهو و ناتوانی دولت او برای کنترل شیوع کرونا انجام می‌شود.

به نوشته جروزالم پست، در حالی که تجمع ها و تظاهرات پیشین بیشتر توسط جوانانی انجام می‌شود که نتانیاهو آن‌ها را «آنارشیست» خطاب کرده بود، در این تظاهرات جمعیت فزاینده‌ای از افراد مسن‌تر نیز دیده می‌شد.

برخی از تظاهرکنندگان گفته‌اند که از سوی خودروهای ناشناس توسط گاز اشک‌آور مورد حمله قرار گرفته‌اند و چندین نیروی پلیس نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.

ساکنان فلسطین اشغالی در هفته‌های اخیر تظاهرات متعددی علیه نتانیاهو انجام داده و خواستار استعفای او شده‌اند.

سال گذشته دادستان رژیم صهیونیستی رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

خانواده نتانیاهو نیز در طول ماه‌های اخیر، درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۲ بار درخصوص این پرونده ها به بازجویان پلیس پاسخ داده و علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در حال رسیدگی است.

بسیاری از کارشناسان حقوقی و قضایی، با توجه به اینکه موارد اتهام نتانیاهو بسیار زیاد و حجم پرونده فساد مالی وی دارای پیچیدگی است، معتقدند که بررسی و برگزاری دادگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا صدور رأی نهایی احتمالا ۲ یا ۳ سال به طول می انجامد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وزیر رژیم صهیونیستی فساد مالی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود که تل آویو در اقدامی تلافی‌جویانه، تصمیم به کاستن از سطح روابط اقتصادی میان ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین و نوار غزه گرفته است.

وزارت تجارت ترکیه‌ پنجشنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تائید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از (رژیم) اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهور ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردمی در سراسر جهان از جمله کشورهای اسلامی و ترکیه شده است.

ملت ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات‌ها خواستار قطع کامل روابط دولت خود با تل‌آویو شده‌اند.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • تصویب حمله به رفح در کابینه نتانیاهو/ مقاومت فلسطین هشدار داد
  • تحصن دانشجویان ایتالیا در همبستگی با فلسطین+ فیلم
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی
  • یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی+ فیلم
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه